Przeniesienie napędu
: SUV z reduktorem, regulowaną wysokością zawieszenia, blokadami i stałym napędem 4x4 to dziś już rzadkość
4,0
Całokształt
VW Touareg pierwszej generacji zawitał w moim garażu po przesiadce z benzynowych potworków S6 i RS6 C5. Zamysłem była przesiadka na starego, niezniszczalnego diesla w niezniszczalnej budzie, zdolnego uciągnąć i sprawnie manewrować z przyczepą kempingową.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wbrew opiniom osób które nie użytkowany ów pojazdu, nie zgadzam się, że 2.5 TDI jest zbyt słaby. Osoba decydująca się na zakup 2.5 tonowego pojazdu z 2.5 litrowym dieslem pod maską doskonale wie o tym, ze nie będzie to demon prędkości. Prawdą jest natomiast fakt, że o ten silnik należy dbać wymieniając olej co 10-12 tys. km. Olej dedykowany do tego motoru 0W30 506.01 i żaden inny (ja kupowałem oryginalny olej w ASO). WAŻNE Pierwsze co zrobisz po kupnie samochodu z tym silnikiem (bez DPF) to czyścisz dolot i zaślepiasz EGR, bo to nagar z sadzy (a jest jej duuuużo) wpadając do komory spalania uszkadza gładzie cylindrów.
5,0
Skrzynia biegów
Stary poczciwy hydrokinetyk niezniszczalny dla 2.5 TDI. Stara, ospała ale bardzo solidna konstrukcja. POLECAM
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pneumatyczne jest baaaardzo komfortowe i pozwala Ci drogi użytkowniku pokonywać teren niepokonywalny dla innych suwoholików. ;) Prześwit 35 cm (u mnie Ok 40 z uwagi na opony BFG AT R17 265/70
Wahacze, końcówki drążków itd niezniszczalne.
5,0
Karoseria
Karoseria bardzo dobrze zabezpieczona (pełen Ocynk) W porównaniu do Japończyków to…
..nie ma co porównywać. ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Brak jakichkolwiek problemów z widocznością. Miej tylko na uwadze grube słupki A i słupki na tyle samochodu. Ogromne lusterka i PDC ułatwiają manewrowanie.
5,0
Ergonomia
Stary poczciwy (szaro-bury) VW, tu nie ma fajerwerków ale wszystko jest pod ręką i na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak jakichkolwiek uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie będziesz narzekał na brak miejsca. U nas 4 osoby i pies w bagażniku a trumna na dachu.
4,0
Wyciszenie
Dość głośny ten klekot, ale wiedziałem na co się piszę. :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie było super tanio, ale w porównaniu do kosztów utrzymania RS6 c5 i większości nowoczesnych komputerów na kołach to jest fraszka. Spalanie na poziomie 12l./100km to norma.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli będziesz o niego dbał, odpłaci Ci się niezawodnością. Ceny części nie są przesadnie drogie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaworki pneumatyczne zawieszenia to najczęstszy problem zawieszenia pneumatycznego. Na szczęście koszt jednego zaworka 70 pln.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana turbiny ze wszystkimi uszczelniaczami, czyszczenie dolotu i pełną geometrią zawieszenia 6000pln
Wymiana walka rozrządu ze szklankami, popychaczami, panewkami, płynami i robocizną 6000pln. Na 5 lat użytkowania wydałem mniej na serwisy niż za jeden serwis X6 z 2018 roku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
[l/100km]