Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Turek
Volkswagen Touareg I
SUV 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
Silnik ma rozwiązania które są z góry skazane na porażkę. Aluminiowy blok bez tulei z Plazmowo nakładaną warstwą nikasilu która się ściera i silnik żre olej nie ma mocy - kapitalny remont... Plastiki w środku z plasteliny, ścierają się pod palcem bez paznokcia... Dużo miejsca wygoda. Słabo działa EDS i mały wykrzyż zawieszenia. Nie da się włączyć samej blokady bez reduktora, trochę lipa. Zaznaczyłem że bym nie kupił drugi raz ale to ciężko powiedzieć, są plusy i minusy zobaczymy co będzie dalej.
3,7
~zack
Volkswagen Touareg I
SUV 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
Duży samochód za w miarę rozsądne pieniądze. W porównaniu do Volvo XC90, Audi Q7 czy bliźniaczego Porsche Cayenne płacimy mało ale i prestiż nie ten, nie ma co ukrywać. Bije natomiast na głowę wszelkie Suzuki, RAV4 i inne suvy. Zarówno pod wzgledem właściwości jezdnych, wykończenia, wyposażenia ale i ceny. Samochód solidny, w miarę dobrze wykonany, dobrze wyposażony i bezpieczny. Nie polecam silnika 2.5. Może i najoszczędniejszy ale głosny i wolny. Kupiłbym to auto raz jeszcze. Z innym silnikiem i lepiej wyposażony ale kupiłbym gdyż ten model zdał u mnie egzamin.
4,7
~Arkadiusz
Volkswagen Touareg I
SUV 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
Oszczędne i wygodne auto. Bardzo pakowane o dobrych właściwościach terenowych. Trzeba dbać wtedy można się cieszyć. Silnik wystarczający do normalnego podróżowania. Rajdowcy mogą wybrać 5.0 tylko po co ?? żeby być pierwszym na światłach.... Gorąco polecam. Mamy w rodzinie dwa i nikt nie myśli nawet o sprzedaży. Auto Robione przez Inżynierów a nie Księgowych. Lubi trasy. Miasto nie jest jego środowiskiem naturalnym. POLECAM
Średnie spalanie dla Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Volkswagen Touareg I
SUV 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
Witam! Zanim kupiłem turka sprawdzałem na forum jakie ma spalanie. Z info jakie uzyskałem było dla mnie ono do zaakceptowania. Po przejechaniu blisko 35000 km mogę śmiało wydać opinię o spalaniu. Jadąc spolojnie autostradą nie przekraczając 100km/h wraz z dojazdem do domu bez mocnego gazowania (miasto) osiągnąłem wynik 6,6 litra/100km. Byłem tym wynikiem mocno zaskoczony... Jazda autostradą 120-140km/h można osiągnąć wynik w granicach 8,0 litrów (jadąc autostradą ze śląska do brzeska potem do krynicy górskiej) Podróż do pracy ok 20km potrzebuje ON w granicach 7,5 (lato)-8,5 (zima) litra/100km. Teren miejski wystarczy mu 10,0 litrów. Niejednokrotnie był ciężki but na gazie. Podsumowując, jak na takie bydle to spalanie godne uwagi. Nie żałuję zakupu i polecam go innym.
11,9
Volkswagen Touareg I
SUV 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
R5 po lifcie, z uatomatem - wiec i stały napęd na 4 buty. Cicho, miękko, wygodnie. Spalanie ani duze, ani małe. Ale nie ma sposobu, zeby jeżdzic tym ekonomicznie. Nawet próby testowe "na emeryta z fabi...nie dały rezultatu ponizej 10 l/100km. Martwiłem się poprzednimi opiniami, ze brakuje mu mocy...biedy nie ma...! Szukałem zamontowanej w nim kamery rozpoznającej znaki "terenu zabudowanego"...bo spalanie mooocno idzie w góre. Części w zamiennikach naprawdę na niskim poziomie cenowym (łożysko z piastą 200pln, uszczelka pod turbine 40pln) Tyle wiem co wymieniłem.(mechanik - a to naprawdę mistrz świata - wkurzał się za to ile musiał zdemontować części, żeby dostać się do uszczelki turbiny...he he he - 2 dni dłubania) Touareg to ciekawa przygoda na kilka miesiecy...żenić się z tym nie będę. Wykończenie naprawdę ok, spasowanie i jakośc materiałów bez uwag, gabaryt prawie duży, funkcjonalnością przegrywa z moim poprzednim pathfinderem. W sumie polecam...dla szukających bezpiecznego, wygodnego auta rodzinnego do ruchu miejskiego i ew. dalszych podrózy o ile dzieci są stasze i nie ma potrzeby zanierania ze soba połowy dobytku. Nawet przy 1 dziecku...zmieszczenie bagaży urlopowych to naprawdę sztuka!!! Całokształtem...jeżdzi wygodnie...ale dupy nie urywa...
9,2
Volkswagen Touareg I
SUV 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
Samochód ważący 2300 kg spalający w mieście 11.0 litrów(wraz z klimatyzacją) , to wynik do osiągnięcia. Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i polecam go wszystkim, którzy zamierzają zakupić auto z segmentu ciężki suv. Mój Touareg na standardowym baku (pojemność baku 100l) pokonuje od 840 do 900 km. Przy prędkości 165 km/h na autostradzie z robotami drogowymi samochodzik spalił 12 litrów/100km. Jeśli ktoś ma jakieś pytania na temat samochodu oto mój mail: woleksy1997@gmail.com Volkswagen Touareg 2.5 TDI Tiptronic
Awaria sterownika climatronic
  • Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Witam serdecznie, Posiadam Touarega z 2003 roku, 4.2 benzyna. Pewnej pięknej słonecznej niedzieli zaparkowałem go pod sklepem na 2h i po powrocie nie działał panel sterowania nawiewami/klimatyzacją. Całkowicie zgasł, żadne diody ani wyświetlacze nie działają. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie ok. Z objawów jest jeszcze to, że po przekręceniu kluczyka do 1-szej pozycji uruchamia się wentylator pod maską (ten większy, chyba od klimy) na pełne obroty (brzmi jak start samolotu) i chodzi cały czas, po odpaleniu silnika też. Wymieniłem już panel sterujący dwa razy (kupiłem najpierw jeden, tani, nie zadziałał, uznałem że zepsuty, więc kupiłem drugi, droższy i rzekomo sprawny - ten sam efekt). Sprawdzałem napięcie w kostce pierwszej od prawej patrząc od frontu i na jednej parze było 12v na innej 5v, więc coś tam niby się dzieje.. Komputer pokazuje takie błędy (był wymieniany akumulator tego samego dnia, więc i od zawieszenia coś się pojawiło): VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 7L - VW Touareg Scan: 01,02,03,05,06,08,09,15,16,17,19,1C,22,29,34,36,37,39,46,47,55,56,65,68,6E Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 4D0 907 560 BQ Component: 4.2L V8/5V G 0050 Coding: 0011875 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 008 - Implausible Signal Readiness: 0110 1101 Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 09D 927 750 J Component: AL 600 6Q 0346 Coding: 0004136 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 907 379 C Component: ESP ALLRAD MK25 0107 Coding: 0014593 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 000 - - Address 05 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 135 J Component: Kessy 6400 Coding: 0000232 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 937 049 K Component: 2703 Coding: 0105661 Shop #: WSC 00012 2 Faults Found: 00907 - Intervention load Management 000 - - 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 953 549 D Component: Lenksäulenmodul 3301 Coding: 0000031 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 920 880 L Component: KOMBIINSTRUMENT RB4 2935 Coding: 0001111 Shop #: WSC 40950 2 Faults Found: 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway KCAN 0101 Coding: 0000006 Shop #: WSC 31414 3 Faults Found: 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 22 ------------------------------------------------------- Controller: 0AD 927 755 BE Component: TRANSFERCASE 0122 Coding: 0000000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Address 29 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 157 Component: EVG GDL+AutoLWR(l) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 34 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 907 553 B Component: LUFTFDR.-CDC- 3C1P1 3650 Coding: 0015520 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01598 - Drive Battery Voltage 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 004 - No Signal/Communication Address 39 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 158 Component: EVG GDL+AutoLWR(r) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 959 933 E Component: 1G HSG 0201 Coding: 0000065 Shop #: WSC 40950 No fault code found. Address 68 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 955 119 F Component: Front Wiper 2416 Coding: 0000004 Shop #: WSC 31414 No fault code found. End -------------------------------------------------------
Problem rozwiązany
1 komentarz
stukanie podczas skręcania
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • inne
Witam. Mój touareg podczas skręcnia w prawo lub w lewo, wydaje dziwne dźwięki.. Coś stuka, wali, boksuje(nie wiem jak to dokładnie określić), jakby coś przeskakiwało. Odgłosy te dochodzą z tylnego prawego koła. Koło aż skacze. Wcześniej stukało w lewym, to mechanik przełożył przeguby i teraz stuka w prawym. Nastepnie całkowicie Wymienił przeguby, ale niestety dalej nawala! A gdy gaszę auto, to wyczuwam jakieś dziwne szarpnięcie, jednak dzieje się tak tylko wtedy gdy jest stukanie w kole. Stukanie nie jest regularne. Jest dzień, że wogóle nie stuka, a niekiedy nawala przy każdym skręcie, mniejszym lub większym, obojętnie na jakiej nawierzchni, czy to suchej, mokrej, kamienistej, czy piaszczystej. Miał ktoś może nie mam pojęcia jaka jest przyczyna..
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Pękający kolektor wydechowy
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Cały kolektor pęka na wszystkich sprawach. Porażka konstrukcji, kolektor wykonany z blach prasowanych z kilku części i pospawane że sobą. Wszystko jest czarne pod maską a w kabinie spaliny auto zaczyna zamulać jak duży przedmuch. Na szczęście są zamieniki żeliwne 500-800zl
Volkswagen Touareg I