Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen up! Hatchback 5d

Jg, 9 lat temu
Silnik 1.0 MPI 75KM 55kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM 55kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,31
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość miejsca w środku.
4,0
Całokształt
Fajny econobox miejski - poza paroma felerami. Dobrze sprawdza się w moim przypadku w modelu rodziny "2 + pies" również na dłuższych dystansach. W pełni zgadzam się z opinią, że Up nie musi mieć kompleksów na autostradach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamika - jak na tę moc całkiem przyzwoita. Trochę czuć słaby "dół", co może przeszkadzać osobom przyzwyczajonym do większych silników (nawet o zbliżonej mocy). Ponoć taki jest urok silnika 1.0, niezależnie od wariantu 60 lub 75 KM - początek charakterystyki mocy jest jakoby taki sam w obu wersjach. Spalanie - przy średniej 94 km/h na trasie 1100 km (tempomat ustawiony na 110-120 km/h) uzyskałem 5,8 l/100 km. Nie jest superoszczędnie, ale akceptowalnie. Bardzo przyjemne - przynajmniej dla mnie - brzmienie silnika na wyższych obrotach. To w końcu połówka V6 ;)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana, dość krótkie skoki lewarka.
3,0
Układ jezdny
Jak na autko miejskie przy niskich prędkościach (do 120 km/h) - nie można wybrzydzać. Zawieszenie jest dość komfortowe. Powyżej 120 km/h auto staje się mało stabilne - jeżdżę czasami (oczywiście w odpowiednich warunkach) różnymi samochodami sportowymi z prędkościami sięgającymi 250 km/h. W upie odczuwam podobny przypływ adrenaliny przy 140 km/h, ale nie świadczy to bynajmniej dobrze o tym samochodzie. Autko jest przy tym bardzo czułe na boczne podmuchy wiatru.
Komfort
3,0
Widoczność
To moim zdaniem jeden z największych mankamentów upa. Przednie słupki są wręcz niebezpieczne - raz, przy lewoskręcie na skrzyżowaniu zdarzyło mi się, że idący równolegle ze mną pieszy "schował" mi się w słupku - choć zawsze bardzo zwracam na to uwagę. Na szczęście jechałem bardzo wolno i w ostatniej chwili zahamowałem. Naprawdę liczę na to, że słupki schudną w kolejnej generacji. Plus za przyzwoitej jakości reflektory pomimo zastosowania żarówek H4 (w innych autach mam ksenony lub H7 - tam jest lepiej, ale i tu nie ma tragedii).
4,0
Ergonomia
Na plus: - ogólne wrażenie - jest nieźle, wszystko poukładane na swoim miejscu - wbrew pierwszemu wrażeniu wygodne fotele, również na długich dystansach. - po 1000 km trasie wystarczyłaby mi drzemka... i mogę jechać kolejny 1000. Drobne obniżenie oceny za 3 rzeczy: - brak podświetlenia panela regulacji lusterek i otwierania szyb - chętnie bym dopłacił koszt 5-10 zł, żeby to było, skoro i tak idzie wiązka do sterowania... - trochę niewygodna kierownica - nie wiem, z czego to wynika, ale przy dłuższych trasach (200+ km) potrafią się zmęczyć nadgarstki i odruchowo szukam innego chwytu od standardowego "na godzinach 10 - 14" - stosunkowo niewiele schowków - poza niewielkim schowkiem w desce (w dalszych podróżach wypełnionym kamizelkami), półeczką na telefon i schowkami w drzwiach nic więcej nie ma. Potrafi to być irytujące.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewanie siedzeń w samochodzie tej klasy przy temperaturach poniżej 10 stopni - super! Minusy: - łatwo zaparowujące wnętrze. W moich wcześniejszych kilku samochodach podobny efekt występował przy braku wymiany filtra kabinowego (sygnalizacja konieczności wykonania przeglądu)... Tu efekt ten występuje od nowości i nie tylko w moim egzamplarzu. - brak nawiewów na tył (choćby na nogi)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 2 m wzrostu i mieszczę się bez problemu w tym samochodzie - paradoksalnie mam dużo więcej miejsca niż w nowej Skodzie Superb (ze względu na moje długie nogi i rozbudowaną konsolę środkową w Skodzie i w bardzo wielu innych nowych samochodach). Oczywiście za mną nikt nie ma szans usiąść ;)
4,0
Wyciszenie
Większość współczesnych (2004+) kompaktów przy prędkościach na poziomie 120 km/h jest cichsza - nie ma siły. Głównie słychać jednak szum wiatru, silnika praktycznie w ogóle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie jestem zadowolony - samochód nie obciąża mocno portfela. Kupiłem, bo nie widziałem sensu utrzymywania diesla przy dość dużych procentowo przebiegach w mieście. Poza tym za niewiele ponad 300 zł można mieć w Upie przyzwoitej klasy koło zimowe (oryginalna felga stalowa 14" z oponą ze średniej półki - np. Nokian) - w autach, którymi jeździłem do tej pory, było to nie do pomyślenia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem dość bogato wyposażoną wersję (75 KM, high up) i moim zdaniem warto dopłacić i do niej i do drobiazgów typu navi, tempomat, czy grzane fotele. Plastikowy panel na desce standardowo dostępny w tej wersji jest moim zdaniem bardzo miły dla oka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 1,5 miesiąca i 7 tys. km - brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co - brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 MPI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen up! Hatchback 5d