Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 440

valdi0707, 14 lat temu
Silnik 1.6 i 82KM 60kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo 440 1.6 i 82KM 60kW 1988-1996 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samochód dobrze trzyma na zakretach, a zarazem jest miękkie i dobrze tłumi nierówności.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja rantu tylnego nadkola, miejscowe leczenie nie pomoże, najlepiej od razu machnąć całe
4,0
Całokształt
Samochód ma pewne niedociągnięcia, ale nadrabia to wygodą i ergonomią, jest ładowny, a silnik renault 19 nie pali wiele, pomimo że jest składany w Holandii zasługuje na renomę marki volvo, jeżeli troszeczkę się o niego zadba, to okaże się wiernym kompanem na lata. Polecam szczególnie modele po face liftingu dzięki któremu zyskało charakterystyczny dla tej marki wystający nosek.
Wrażenia
4,0
Silnik
przy delikatnej jeździe chodzi pięknie i miło mruczy, po przekroczeniu 3000obr/min zaczyna okropnie ryczeć, a ok 4700obr dochodzi jeszcze gwizd z silnika. Mino to pracuje kulturalnie, ale do sportowej jazdy się nie nadaje.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi idealnie, pomimo wielu jest nadal płynna, a biegi wchodzą delikatnie, 5 bieg jest trochę za krótki bo przy prędkości ok 100km/h obrotomierz wskazuje już 3000obr/min.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma zakręty, nie zarzuca nim, a dzięki dużej masie i szerokim rozstawie osi jest bardzo stabilny.
Komfort
5,0
Widoczność
tu nie ma co narzekać bo wszystko widać, jedyne czego nie widać to przedni zderzak, jak to w volvo wystaje bardzo do przodu dzięki czemu przednie lampy przeżywają lekkie stłuczki, ale nie widać go przez co nie wiem na ile mogę podjechać podczas parkowania do ściany, już kilka razy tak straciłem przednią tablicę.
5,0
Ergonomia
ergonomia na najwyższym poziomie(domena szwedzkich aut-volvo,saab), intuicyjne rozmieszczenie przycisków, bez skomplikowanych mechanizmów, nachylenie środkowej konsoli w stronę kierowcy ułatwia obsługę radia i ogrzewania bez nie odwracając uwagi kierującego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą auto jest momentalnie ciepłe, posiada chyba jedno z najlepszych ogrzewaczy powietrza, kratki nawiewów da się idealnie ustawić, podgrzewanie z tyłu umieszczone pod fotelami jest skutecznie zatykane przez dywaniki, szkoda że nie zrobili z tyłu wylotów na drzwiach lub w środkowym schowku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej klasy ma ogrom miejsca, zarówno z przodu jak i z tyłu, mam 190cm wzrostu i siedzę wygodnie na tylnej kanapie, nawet jeśli fotel przede mną jest daleko odsunięty, nie wadzę głową o podsufitkę. Fotele same w sobie są mistrzostwem, da się je idealnie wyregulować a ich wygoda stoi na najwyższym poziomie, wielogodzinne jazdy nie sprawiają problemu w tym samochodzie. Kilka słów o bagażniku jest duży, szyba jest wysoko, przewiozłem już wiele tym samochodem biurka, szafy, kanapy i jeszcze nigdy nie miałem sytuacji abym musiał jechać z otwartym bagażnikiem.
4,0
Wyciszenie
Przy spokojniej jeździe jest cichy, słychać tylko miły pomruk silnika, przy większych prędkościach słychać szum powietrza gdyż volvo posiada \"kanciastą\" aerodynamikę, jeżeli wciśniemy gaz do dechy usłyszymy wewnątrz niezły ryk silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to ciężki samochód, ale pali normalnie jak na swoją klasę. Gaz znacznie obniża wydatki na paliwo, a pochłania go maksymalnie 11l/100km. Na zbiorniku 42l robię ok.380km. O obiegowej opinii o volvo że części są drogie i trudno je dostać muszę powiedzieć że są wyciągnięte z bajek. Części są tanie i bez problemu je dostałem w sklepach. Klocki przód 35złkpl., szczęki tył 40zł, czujnik powietrza 28zł, tuleje(silenblocki) 20zł 2szt, sworzeń 30zł, końcówka drążka kierowniczego 20zł, łożysko piasty 90zł(z bardzo dobrej firmy, najtańsze już od 40zł) wszystko mówi samo za siebie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na tak niską cenę za jaką można nabyć to auto stwierdzam że opłaca się, auto bez poważniejszych awarii, a drobne naprawy można dokonać samemu. Samochód solidny i bezpieczny, a na dodatek nieźle wyposażony- airbag,abs z funkcją przeciw buksowaniu kół, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzacja, a nawet komputer pokładowy. Nikt kto ma chociażby minimalną wiedzę o autach gdy zobaczy ukośną belkę na grillu z logo volvo od razu przychodzą opinie na temat samochodów tej firmy. Solidność, bezpieczeństwo i wygoda. Volvo nigdy nie zyska opinii auta dla szpanerów jak audi czy bmw.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Związane z posiadaniem instalacji lpg(kopułka, wystrzały gazu), silnik się poci(pokrywa się olejem), pęknięcie przewodu chłodniczego, typowa usterka dla tego volvo jednak nikt nie zna jej przyczyny, mimo to nie przeszkadza ona w kontynuowaniu jazdy- gasnący silnik po wysprzęgleniu gdy jest zimny, oraz klasyczne utlenione klemy akumulatora i jeden zapieczony cylinderek hamulca. Większość tych napraw wynikła z zaniedbań poprzedniego właściciela.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód przestał całą zimę zanim go kupiłem, poza drobnymi elementami które z czasem się zużywają jak klocki, czy gumy w układzie kierowniczym nie miałem żadnej poważnej awarii.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo 440 1.6 i 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo 440