Szukaj

Informacje o Volvo 440

Lata produkcji: 1988 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Volvo 440 - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Volvo 440

Liczba ocen: 214
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~nienazwany
Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW
Volvo 440
Volvo 440 to bardzo sympatyczne i niedoceniane autko. Wiele osób traktuje ja jako gorszego brata kultowych modeli takich jak 850 czy 940. Niestety po części jest to prawda, ponieważ auto nie jest ani tak przestronne, ani tak wygodne ani tak odporne na upływ czasu jak wspomniane modele. Nie ma się co oszukiwać - V440 starzeje się dużo bardziej niż pozostałe modele. Z drugiej strony nie każdy potrzebuje prawie 5 metrowej limuzyny z silnikiem powyżej 150 KM. Volvo 440 idealnie nada się właśnie jako taki mniejszy, lecz zarazem wygodny i bezpieczny środek transportu. Największe zalety tego auta to: bardzo niskie spalanie (diesel); rewelacyjny stosunek mocy do masy; wytrzymały i solidny silnik oraz bardzo niska cena za jaką możemy dostać świetnie wyposażony pojazd (skóra, klima, ABS, wspomaganie, centralny z pilota i mnóstwo fajnych dodatków typu podgrzewane fotele i lusterka). 440 zapewnia komfort znacznie wyższy niż większość dostępnych na rynku samochodów z tej półki cenowej. Sama jazda jest również bardzo przyjemna - oczywiście jeżeli ktoś nie oczekuje 250 konnego bolidu :) Niestety największą wadą tego modelu jest... ogromne zużycie większości dostępnych na rynku egzemplarzy. Szczerze - trudno znaleźć niezajechany i autentycznie zadbany pojazd. Auto również bardzo się zestarzało - o ile taka 940 czy 740 dalej trzyma poziom, to Volvo 440 dzisiaj kłuje w oczy swoją sylwetką. Co więcej, wydaje mi się, że jest dużo mniej wytrzymałe niż pozostałe Volva - większość spotkanych na ulicy 850 wciąż wygląda nieźle, podczas gdy niemal każdy spotkany przeze mnie 440/460 prezentuje się co najmniej kiepsko. Być może przyczyną takiego stanu rzeczy jest przekonanie użytkowników o tym, że tak naprawdę nie jest to \"prawdziwe szwedzkie Volvo\" i katowanie samochodu do granic możliwości. Nie oszukujmy się - 440 nigdy nie była i już nie będzie autem kultowym. Niestety, na pewno sytuacji nie poprawia rdza, która bardzo chętnie atakuje nadkola. Pozostałe elementy karoserii są raczej dobrze zabezpieczone - gnijące drzwi będą na 95 % efektem prac blacharskich. Co by nie było - wydaje mi się, że ten model powoli będzie znikał z naszych ulic, bo po prostu nikt nie stara się utrzymać tego auta na dobrym poziomie. Zaznaczyłem, że nie kupiłbym drugi raz tego auta - po prostu nie wierzę, że mógłbym znaleźć ten model w zadbanym stanie, gdzie nie musiałbym wszystkiego od razu wymieniać. A poza tym zdaję sobie sprawę, że z rdzą nie da się wygrać... Jednakże, ze względu na świetny stosunek ceny do wytrzymałości myślę, że spokojnie można brać to Volvo jako auto \"robocze\" lub dla młodego kierowcy który chciałby przy okazji poduczyć się trochę samodzielnie naprawiać samochód ;)
4,8
~piotrek2581
Hatchback 2.0 110KM 81kW
Volvo 440
Uważam ze seria 400 jest niedoceniana niesłusznie. Posiadałem Volvo 850, komfort jazdy oczywiście na dużo wyższym poziomie, ale mimo posiadania go tylko rok, aż dwa razy spłatał mi figla w trasie. A 440 zawsze dowoziła mnie tam gdzie chciałem. Zamierzam nim jeszcze pojeździć tym bardziej że 400setki to już wymierający gatunek na ulicach. Wciąż można jednak znaleźć zadbane sztuki. Ja osobiście wymieniłem po zakupie tylne amortyzatory, tarcze klocki z przodu i oba tłumiki. Korozji przesadnie dużo niema, na tylnych nadkolach tradycyjnie, a poza-tym cała reszta zdrowa. Części dużo jest na allegro i w przystępnych cenach.
3,9
[email protected]
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Volvo 440
Dobry samochód jak ktoś potrzebuję auta niepozornego. Złodzieje się nim nie interesują, mnie osobiście nie martwią kolejne rysy i opryski na karoserii, po prostu ma to być auto do jazdy. Niestety na dojazdy do pracy po Warszawie nie można mieć auta pięknego bo się zniszczy! Plusy: wygodny, spore wnętrze, tani w zakupie, nie kradną, bezawaryjny. Minusy: słabe światła mijania (tragedia), trzeszczące plastiki (potęguje to jakość polskich dróg), spore zużycie gazu (nawet 13,5l/100km), brak klimy (ale to już skąpstwo poprzedniego właściciela ;) ), brak tylnej wycieraczki (czemu tylko wersje na UK ją miały? ). Ogólnie polecam jak ktoś szuka taniego, środka lokomocji...

Raporty spalania Volvo 440

Liczba raportów: 201
Średnie spalanie dla Volvo 440
7,3 – 9,4
l/100 km
5,9
l/100 km
8,3 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Hatchback 1.6 i 82KM 60kW
Volvo 440
Auto nie zachwyca swoimi osiągami, ale jak się chce i potrafi to można coś z niego wycisnąć. Generalnie nie pali jakiś ogromnych ilośći, gdy jeżdżę tylko po mieście zwykle zamykam się w granicach 11 litrów LPG/100 przy spokojnej jeździe. W trybie mieszanym (pół na pół) schodzę do spalania około 9,5-10 litrów. Przy jeździe tylko na trasie udało mi się zejść do 8 litrów. Autko jest naprawdę fajne w prowadzeniu i dobrze się sprawuje eksploatacyjnie- części może trochę trudniej dostać, ale jak się człowiek postara to wszystko jest do zrobienia. U siebie wymieniłem tylko regulator biegu jałowego ponieważ mi padł. Wraz z robocizną kosztowało mnie to śmieszne pieniądze :)
5,2
Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW
Volvo 440
Tutaj największe zaskoczenie. Spodziewałem się, że diesel będzie oszczędny, jednak regularne osiąganie spalania poniżej 4,5l w długiej trasie jest dla mnie wręcz szokujące. NIGDY nie zdarzyło się, żeby Volvo wzięło więcej niż 5 w trasie. Cykl mieszany na krótkich odcinkach z przewagą miasta to 5-6 litrów. Najwyższe spalanie jakie kiedykolwiek odnotowałem to ok. 6,5 w sytuacji gdy auta używałem jedynie na kilkusetmetrowych odcinkach po mieście ;) Wyniki wydają się wręcz absurdalne, jednak przez dłuższy czas dokonywałem pomiaru lejąc ropę "pod korek" - dbając o to by pomiar był możliwie jak najbardziej dokładny. Dość powiedzieć, że ostatnio na niecałych 9 litrach ropy przejechałem grubo ponad 200 km ;) Choć trzeba zaznaczyć, że nie lubię bardzo dynamicznej jazdy i nie należę do osób, które koniecznie muszą wyprzedzić każdego, kto jeździ mniej niż 90! Ceny części są porównywalne do pozostałych samochodów klasy średniej, nie są jakoś specjalnie drogie. Niestety - najlepiej auto naprawiać samemu, ponieważ pomimo prostej jak budowa cepa konstrukcji mechanicy często robią więcej szkody niż pożytku, inkasując przy tym więcej niż za inne auta , "bo to przecież Volvo!".
6,7
Hatchback 1.6 i 82KM 60kW
Volvo 440
Nie jest źle, ale mogło by być taniej. Jak pisałem: 8l w mieście, 6l w trasie przy ciężkiej nodze i wyprzedzaniu. Ceny napraw: w moim przypadku chwila własnej pracy, flaszka dla kolegi z garażem i cena części. NO I CHĘĆ! Rozrząd, sprzęgło, pompa wody (nówki oryginalne) z wymiana (rozrządu się nie podjąłem sam robić) 1100zł. Chłodnica (przerobiłem z 1.8 benzyny z Mercedesa) więc 150zł za chłodnicę i chęć oraz drut spawalniczy (nówka oryginał około 450zł). Klocki hamulcowe przód (tył bębny nie ruszane, bo sprawne) około 80zł komplet. Tarcze nie były zdarte. Lakier i blacha + szpachle do gnijących rantów to jakieś 200zł + chęci do roboty (starczyło i na przerysowany błotnik przedni). Ważna sprawa. Silnik 1.6 i 1.8 (kolegi) nienawidząa PB95. Palą chorendalne ilości (nawet 12 litrów na 100km). Warto lać PB98, bo silnik chodzi lepiej, zbiera się ładniej, pali mniej i przede wszystkim auto prowadzi się inaczej.
Volvo 440