Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 480

Bartek, 17 lat temu
Silnik 1.7 Turbo 120KM 88kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 192 tys. km
Volvo 480 1.7 Turbo 120KM 88kW 1987-1996 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochod dla amatora. Kupujac trzeba miec swiadomosc wad i zalet. Nie warto kupwac samochow tanich, ktorych teraz duzo na wszelkich aukcjach i portalach komisowych. Kupisz za 3 kPLN a w krotkim czasie dolozysz 2 razy tyle. A wartosc samochodu duzo nie wzrosnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc i moment wystarczajace do dynamicznej jazdy. W trasie brak problemow z wyprzedzaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Jezeli sprawna to jest OK. Czeste problemy z praca "lewarka" - wyrabiajace sie tulejki plastikowe powoduje brak dokladnosci i latanie drazka. Troche "dziwne" zestopniowanie - krotka 1-ka i 2-ka od 3-ki w gore OK.
5,0
Układ jezdny
Jak deskorolka:) Ma to swoje zalety - zakrety o kilkanascie km szybciej niz wiekszoscia innych pojazdow; ma tez swoje wady - kazda dziura czuc w glowie. Na cienkich oponach jest jeszcze gorzej. Jednak na rownych drogach - mazenie.
Komfort
5,0
Widoczność
W zasadzie nic nie zaslania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka i w zasiegu wzroku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami w upaly (brak klimy) mam wrazenie, ze wnetrze ulega dodatkowemu nagrzaniu od silnika/wydechu. Zima brak porblemow z temperatura.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 196 cm wzrostu. Nigdy, nawet podczas 1700 km (w jeden dzien) podrozy nie odczuwalem dyskomfortu za kierownica. Z tylu wbrew pozorom tez jest wygodnie. 2 oddzielne fotele robia swoje. Bagaznik jest zartem, ale nie jest to rodzinny samochod:)
3,0
Wyciszenie
Pewnie zalezy od egzemplarza, ale z tym jest akurat kiepsko. Ja sie poratowalem matami gluszacymi. Trzeba praktycznie wylepic cala kabine. Wtedy jest duza roznica.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Coz. Nie pali to to najmniej, ale tez nie ma dramatu. W miescie przy umiarkowanej dynamice pali 10 - 11 l/100km. Jak sie pocisnie, moze wziac i 14 litrow. Przy jezdzie autostradowej ze srednia 150 km/h palil mi okolo 8,5 litra na 100 km. Ale niemieckiej i francuskiej benzyny:) LPG nie polecam - turbo niezdziery niczego innego niz wtrysk. A ze wzgledu na gabaryt bagaznika, jakos nie widze gdzie mozna zamontowac butle:)
4,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zalezy od nastawienia. Amator bedzie zadowolony. Sceptyk bedzie psioczyl. Ja jestem zadowolony:)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zasadniczym problemem jest instalacja elektryczna. Przedewszystki chodzi o "elektronike" ktora ten samochod napakowany jest mocno. Polecam kupowac egzemplarze po 1991 roku - poprawiono systemy. Pada CEM - komp odpowiedzialny praktycznie za wszystko, oprocz swiatel mijania, tylnich i stopu. Ale juz kierunki, wycieraczki, klakson i oswietlenieni wnetrza, szyby i cala reszt idzie przez CEM. Padaj przekazniki od swiatel. Deska rozdzielcza z Info Center czesto na naszych wybojach gaznie. Dotyczy to rowniez predkosciomierza. Z mechaniki - tylnie hamulce i .... praktycznie to wszystko:) Silnik jest nie do zabicia - kute tloki i korbowody.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jezeli samochod jest zadbany, to nie powinno sie nic powaznego dziac. Magiel, zawieszenie - to wszystko efekt stanu naszych drog.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.7 Turbo 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 480