Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 740 Sedan

Woj, 17 lat temu
Silnik 2.0 103KM 76kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo 740 Sedan 2.0 103KM 76kW 1985-1990 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Zdecydowanie polecam. Sam zmieniam samochód, ale jedynym powodem jest ubogie wyposażenie posiadanego egzemplarza. Kupuję 7xx lub 9xx, nic innego nie wchodzi już w grę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje dobrze, nie ma problemów. Dość elastyczny. Momentami przydałoby się jednak coś mocniejszego (przy wyprzedzaniu na trasie szczególnie). Za to niewiele pali jak na tę pojemność - w okolicach 10l/100km
5,0
Skrzynia biegów
Mam ręczną piątkę. Dobrze zestopniowana. Nie ma problemów.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe dla tych, którzy lubią komfort. Jeśli ktoś woli jazdę sportową może być zbyt miękkie, ale w końcu to nie sportowy samochód. Dla mnie - ideał,
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby. Wszystko ok. Nie jestem pewien jak wysocy kierowcy widzieliby światła umieszczone nad jezdnią (może trzeba się zatrzymać wcześniej, niż zwykle) - ja w każdym bądź razie problemów nie mam.
5,0
Ergonomia
Tu zdecydowanie 5. Wszystko na swoim miejscu. Minusem jest bardzo dziwne umieszczenie włącznika świateł awaryjnych. Ciężko podziękować na trasie, ale kontrargument jest taki, że w sumie nie do tego on służy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Nawiew również na nogi pasażerów z tyłu i nad kolanami kierowcy. Mam wersję bez klimatyzacji niestety, ale samochód ma bardzo fajny patent "chłodzący" - kratka w nogach kierowcy. Razem z uchylonym szyberdachem czyni cuda :).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic do zarzucenia. Mnóstwo miejsca :).
4,0
Wyciszenie
Jest cicho, ale przy wyższych prędkościach słychać szum powietrza - pewnie za sprawą tej cudownej aerodynamiki ;).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tej klasy samochód wydaje mi się, że jest przyzwoicie. Niskie spalanie, ceny napraw nie są szokujące (może czasem w ASO), części w cenach porównywalnych do innych samochodów. Trudniej czasem o zamienniki, ale oryginały rekompensują wyższą cenę wyższą jakością, więc nie jest źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód bardzo tani, chyba głównie z powodu małego popytu. Ludzie boją się Volvo, bo koszty utrzymania niby wysokie. W praktyce jednak wysokie nie są, ale dzięki tej pogłosce auta mają moim zdaniem bardzo przystępne ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nic się nie psuje. Bolączką tych samochodów są usterki zegarów (prędkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz). Zazwyczaj powodem są zimne luty.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie jeżdżę tym samochodem wystarczająco długo, żeby to ocenić, ale przez ponad rok nie zepsuło się nic poważnego. Wymieniałem linkę ręcznego, gumowe elementy (uszczelki) przy zaciskach hamulców też wymagały wymiany. Jeśli się o ten samochód dba, to żadnych niespodzianek na trasie być nie powinno.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo 740 Sedan 2.0 103KM 76kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
15,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo 740 Sedan