Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 850 Kombi

walcu@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 10V 126KM 93kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 255 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo 850 Kombi 2.0 10V 126KM 93kW 1994-1997 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik mimo iż ma ponad ćwierć miliona km na liczniku spisuje się bez zarzutu, ciągle jest zrywny, łatwo wchodzi na wysokie obroty, praktycznie nie bierze oleju, nie ma żadnych wycieków, a jego pięciocylindrowa budowa powoduje że ma fajne brzmienie.
5,0
Całokształt
Kawał solidnego Szwedzkiego auta. Mam nadzieje, że moja opinia okaże się pomocna przy zakupie 850.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik trwały, nie ma przecieków, chętnie wkręca się na obroty, jest żwawy. Cóż dodać jest po prostu bardzo dobry.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie choć po 250 tys. km wyczuwalny jest lekki opór przy wkładaniu pierwszego biegu.
3,0
Układ jezdny
Auto się dobrze prowadzi i nie mam obawy min wchodzić szybciej w zakręty. Jest dość konfortowe ale i tak nie może się równać z hydropneumatycznym zawieszeniem Citroena XM (pod względem konfortu).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Powierzchnia szyb jest duża. Słupki w żadem sposób nie ograniczają widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyrządy są pod ręką, a praktyne rozwiązania takie jak zwijana siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej, ułatwiają zagospodarowanie przestrzeni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jako że to Szwedzki samochód ogrzewanie doskonale się spisuje nawet w największe mrozy. Klimatyzacja za to potrzebuje troche więcej czasu na schłodzenie wnętrza niż w XM-ie, ale ta różnica nie jest znacząca
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje zarówno dla pasażerów jak i kierowcy. Miejsca na głowy jest wyatarczająco (mam 183cm wzrostu)
4,0
Wyciszenie
Samochód jest dobrze wyciszony i nie docierają żadne nie potrzebne dźwięki jednocześnie dobrze słychać chrakterystyczny dźwięk 5-cio cylindrowego silnika, który fajnie brzmi szczególnie na wyższych obrotach, a przy 2 tys. jest praktycznie niesłyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa nie jest najniższe, ale nie jest tak źle. Natomiast z częściami jest różnie. Ceny części zawieszenia są na akceptowalnym poziomie. Podam parę przykładów: rozrząd kompletny z robocizną ok. 1 tys. zł (łącznie z pompą wodną); wachacz górny 230 zł (również z robociną); amortyzator gazowy tylny 280zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę za jaką obecnie można kupić 850, uważam że to rosądny wybór. Jest niezawodny, silnik jest trwały, a nadwozie jest wy trzymałe i nie koroduje i co ważne nawet jak na swoje lata jest bezpiecznym autem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po dwóch latach eksploatacji jedyne co się popsuło to siłownik w tylnej klapie od centralnego zamka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy regularnym serwisowaniu i wymianie części eksploatacyjnych auto nie ma prawa stanąć na środku drogi chyba że grzebały przy min "złote rączki".

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 10V 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 850 Kombi