Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 940 Kombi

Aktoś, 3 miesiące temu
Silnik 2.4 TD 122KM 90kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 430 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik : Paski, płyny, uszczelki trzeba wymieniać kiedy pora i można właściwie zapomnieć o silniku.
Układ elektryczny : Doskonałej jakości przełączniki, wyłączniki. Za wyjątkiem lutów na desce zegarów - instalacja bardzo solidna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trochę korozji; błotniki, nadkola, progi, półka akumulatora i filtra powietrza.
Inne : Pompa vacum: przy niskich obrotach stuka. (Ale nadal działa.)
Zawieszenie : Drogie, choć całkiem długowieczne nivomaty w zawieszeniu tylnim.
5,0
Całokształt
Ergonomia na wysokim poziomie; żadnych zbędnych świecideł. Prowadzi się wygodnie, miękko wnętrze dość przestronne i wyciszone przyzwoicie. Wentylacja i ogrzewanie wydajne i dość ciche. Silnik d24tic, 6 cylindrowy vw z dostawczaka lt, tutaj nieprzeciążony, ze skrzynią m90, działa elastycznie akceptuje szerokie zakresy prędkości. Napęd na tylnie koła w niektóry warunkach dosyć osobliwe możliwości. Przestrzeń bagażowa jest wielka i w miarę prostopadlościenna, po złożeniu tylnich siedzeń w kilka sekund zamienia się w długą na ok. 190 cm i płaską powierzchnię na którą da się zapakować 2m3 czegokolwiek lub urządzić akceptowalną sypialnię. Karoseria - progi, nadkola, półka akumulatora - po prawie trzydziestu latach i bez garażu - jednak rdzewieją, pomaga temu konstrukcja podszybia, przez które razem z wodą i wiatrem wpadają jesienne liście zamieniając niektóre części zamkniętych profili w tajne biokompostowniki... Zawieszenie tylne, nie licząc kosztownych nivomatów, (wytrzymały ponad 300kkm) - bezobsługowe. Przednie - rzadko, ale bywają do wymiany łączniki, drążki, jakieś sparciałe gumy, ale reszta trzyma się dzielnie. Hamulce solidne; kiedy są czyszczone i zadbane służą niezawodnie. Manewrowanie jest łatwe, promień skrętu nieduży, ale pojazd ma prawie 5m i na wielu ciasnych parkingach wystaje więcej niż reszta lub po prostu się nie mieści. Do 110-120 km/h prowadzi się całkiem komfortowo, do 140-150 jako tako, więcej niż 160 rzadko udaje się rozpędzić. Awarie unieruchamiające były dwie - uszczelka wysprzęglika oraz przerwa na kablu elektrozaworu odcinającego paliwo, obydwie łatwe w naprawie. Konstrukcja ogólnie solidna, pragmatycznie i rozumnie zaprojektowana, tania w obsłudze, wygodna w użyciu i niemodnie (niestety) trwała. Nie zatrzymuje się z byle powodu, nie gnębi 'błędami'. Pod maską na wszystko jest sporo miejsca, dostęp do silnika i serwonapędów itd. - doskonały. Podzespoły zużywają się stopniowo, więc pojazd, póki nie zniszczy go rdza jest raczej niezawodny i przewidywalny.
Wrażenia
5,0
Silnik
430 kkm bez większych kłopotów. Klekocze już, ale spalanie, osiągi w miarę zbliżone do pierwotnych. Turbina nadal użyteczna.
5,0
Skrzynia biegów
Elastyczna, razem z dość mocnym silnikiem nie wymaga specjalnie częstej zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Kto wsiada, ten mawia, że płynie. Dobrze trzyma się drogi, tylni napęd daje specyficzne rezultaty.
4,0
Karoseria
Po 28 latach nadal się w miarę trzyma.
Komfort
5,0
Widoczność
Szyba dookoła; widać wszystko co możliwe.
5,0
Ergonomia
Postarano się o to, co do wygody potrzebne, sterowanie dobrze oznaczone, w intuicyjnych miejscach, żadnych zbędnych rozpraszaczy i świecideł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa wydajnie, choć po 350 kkm dmuchawę wypadło zmienić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Do 100 komfortowo, do 120 km/h jest całkiem nieźle potem już gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części eksploatacyjne - tanie, części do silnika zamienne z tym, co vw i audi - dość łatwo dostępne. Inne, jak na przykład przednia szyba - dość już kosztowne, produkowane coraz rzadziej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pojazd za parę tysięcy służy bez większych awarii od kilkunastu lat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Płytki elektryczne na których montowane są zegary cierpią po kilu dekadach na 'zimne luty'. Rzecz łatwo naprawialna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wydarzyły się dotąd. Podzespoły nie tyle się psują, co zużywają powoli.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 940 Kombi