Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo C30 Hatchback 3d

Adi, ponad rok temu
Silnik 2.4 D5 180KM 132kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 246 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo C30 Hatchback 3d 2.4 D5 180KM 132kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Poezja - dźwięk małej V8 i towarzyszący mu masaż pleców :)
Zawieszenie : Precyzja prowadzenia na najwyższym poziomie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Tuleje metalowo-gumowe; uroki polskich dróg i twardego zawiasu
5,0
Całokształt
Małe, nietuzinkowe autko, dające frajdę z jazdy oraz poczucie bezpieczeństwa. Super wygodne fotele, precyzja prowadzenia, świetne nagłośnienie w parze z dobrym wyciszeniem kabiny robią bardzo dobre wrażenie, mimo to, że ma już 12 lat. Za każdym razem gdy do niego wsiadam, cieszę się jak dziecko i żadna trasa nie jest ani za długa, ani nudna i męcząca.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik D5 to majsterszyk inżynierów Volvo; 5 cylindrów w rzędzie pięknie brzmi i tylko czeka aż prawa noga dociśnie mocniej pedał gazu - wtedy bardzo ochoczo zabiera się do roboty i pozostawia większość samochodów w tyle. Charakterystyka motoru jest bardzo fajna - ciągnie od 1500 RPM praktycznie do końca; i przy każdej prędkości potrafi katapultować samochód do przodu, nie spalając przy tym jakiś wielkich ilości paliwa; brawo, brawo i jeszcze raz brawo! Szkoda, że takich silników się już nie produkuje.
4,0
Skrzynia biegów
Automat ze stajni Aisin - niby awaryjny, ale ja póki co problemów nie mam żadnych. Biegi zmienia bez szarpnięć, z dużą płynnością; fakt - jest trochę ospały, czasami zastanawia się co kierowca ma na myśli, ale i tak oceniam go bardzo wysoko. Jedyna wada - biegi mogły by być nieco dłuższe aby obniżyć obroty przy prędkościach autostradowych.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję R-design, z fabrycznie obniżonym i usztywnionym zawieszeniem, co w połączeniu z dość ostrym układem kierowniczym, daje poczucie prowadzenia auta GTI; zero przechyłów nadwozia na zakrętach, auto idzie jak po szynach i naprawdę granica przyczepności jest znacznie dalej niż w innych autach.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra we wszystkich kierunkach; nawet patrząc przez tylną szybę, coś widać :)
5,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć - wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo wydajna i cicha; ogrzewanie daje radę, ale silnik długo się rozgrzewa więc przy jeździe po mieście nie zalecam ściągać czapki i rękawiczek.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Małe, ciasne, ale dla dwóch osób miejsca wystarczy.
5,0
Wyciszenie
Słychać to co ma być słychać - pomruk silnika ;) Reszta wygłuszona wzorowo; nawet przy prędkościach autostradowych jest cicho, szum opon praktycznie niesłyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - 6,2 L/100 km; ceny części takie sobie, ale nie ukrywajmy - jest to auto marki premium więc i cen trzeba się spodziewać wyższych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Konkurencji brak - za nieco ponad 20 tys mamy autko, które daje radochę i nie wyciąga z nas ostatnich złotówek :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sonda O2 do wymiany; 400 zł :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...