Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

maurycy kot, 4 lata temu
Silnik 1.6 100KM 74kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S40 II 1.6 100KM 74kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Jesli ktoś szuka małego zwartego reprezentacyjnego sedana to dobry wybór. Auto na płycie podłogowej wykorzystywanej w Ford Focus oraz Mazda 3, Volvo jednak jest o wiele lepsze zabezpieczone antykorozyjnie. Do tego systemy bezpieczeństwa, wykorzystywane tylko w Volvo ( SIPS, WHIPS), +naprawde wydajny ABS (ze 100km w 37m hamowanie)+ poduchy i ESP+ nadwozie o kilku rodzajach gradacji stali i mamy wynik 5 gwiazdek w teście NCAP. Silnik wolnossąca bezawaryjna benzynka znana z Forda Focusa, skrzynia manual co ciekawe bez dwumasy, co czyni auto tańszym w serwisie. Do tego niebanalny wygląd auta który moim zdaniem wygląda lepiej niż Audi A4 . Z silnikiem 1,6 auto dobre na miasto , raczej sporadycznie trasa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,6 16V 100KM jest to prosta i trwała konstrukcja. z Forda Focusa, nawet na silniku jest wybite Ford Motor Company. Najczęstsze usterki alternator, cewki, aczkolwiek można liczyć na naprawdę stosunkowo tanie części i szybką naprawę. Rozrząd starcza na 140 tys km ale warto go wymienić wcześniej do 100 tys km. Prosta konstrukcja benzynowego silnika Forda ma sporą trwałość. Pod względem awaryjności nie budzi praktycznie żadnych zastrzeżeń. Warto jednak zaznaczyć, że to poczciwy silnik wolnossący. Mimo 100 KM pod maską, nie jest mistrzem elastyczności i sprawne przyspieszanie wymaga wysokich obrotów, co z kolei podnosi zużycie paliwa. jednak, brak kosztownego osprzętu i przyzwoita kultura pracy sprawiają, że warto postawić na tę jednostkę.
4,0
Skrzynia biegów
Pięcio biegowy manual, bez dwumasy, wiec tani w serwisie i bezawaryjny. Z minusów to wbijanie wstecznego biegu , który czasem wchodzi opornie...rozwiązaniem jest wcisnąć pedał sprzęgła na 3 sekundy i DOPIERO po tych 3 sek należy wrzucić bieg wsteczny. Auta z automatem są niżej wyceniane przez rynek niż skrzynie automatyczne z uwagi na droższy serwis w wypadku awarii.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny zapożyczony z Forda Focusa i rzeczywiście jak na auto w swojej klasie prowadzi sie wyśmienicie. Z przodu pracują kolumny McPhersona z tyłu układ wielowahaczowy. Z minusów tylnie zawieszenie moim zdaniem jest delikatne ( problemy ze zbieżnością) Kompletna regeneracja tyłu 1500 zł.
4,0
Karoseria
Karoseria zwarta i gotowa do działania:) Auto wygląda "drożej" niż inne modele (Audi A4, Ford Focus, czy Mazda 3) Ocynkowane blachy i brak problemów z korozją.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność poprawna, aczkolwiek słaba widoczność do tyłu przy cofania, oraz czasem przeszkadzające przednie słupki. Nie jest to bardzo uciążliwe aczkolwiek czasem przeszkadza.
3,0
Ergonomia
Auto zrobione po to żeby wyglądało, konsola środkowa może i ładnie wygląda ale nie jest ergonomiczna. Same rozmieszczenie przycisków OK, ale ciasne wnętrze mało praktycznych pojemnych schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra wentylacja, szyby łatwo odparowują. Auto bardzo szybko sie nagrzewa ( benzynka 1,6)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompaktowego sedana OK. Co tu wiele pisać nie jest to limuzyna . Dla małej rodziny bardzo fajne autko, ale nic ponadto. Bagażnik pozwoli zapakować to co niezbędne, i komfortowo sie przemieszczać z kompletem 4 pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Do 140 km \h auto jezdzi wysmienicie, powyzej tej predkości ma po prostu za wiele obrotów wiec zaczyna sie "męczyć" Nie jest to silnik na autostrady chyba że tylko do 140 km\h potem za głośno i za duże obroty. Fajne auto na miasto i sporadycznie trasa. Auto ma bardzo dobry system audio na światłowodach już w podstawowej wersji jest mega brzmienie przewyższające inne zestawy audio w innych autach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jak każdego kompaktowego auta premium Wiele współzamiennych części w zawieszeniu oraz silniku 1,6 benzyna z Fordem Focusem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry stosunek jakości do ceny. Dostajesz bezpieczne auto z miła dla oka nierdzewiejącą karoserią oraz bezawaryjnym silnikiem i fajnym audio.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterka stacyjki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 II