Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

bobi, 12 lat temu
Silnik 2.5T i 20V 210KM 154kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S60 I 2.5T i 20V 210KM 154kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : wysprzęglik
4,0
Całokształt
Zaskoczenie - ponieważ nie spodziewałem się że Volvo będzie mieć tak często - konieczność wymiany różnych elementów. Kolejno przy przebiegu 115 tys. do wymiany: amortyzatory, linka hamulca ręcznego, tarcze (p+t), tłumik końcowy (brak zamienników), wysprzęglik, maglownica, taśma (?) do DSTC. Z opinii mechanika wynikało że za rok sprzęgło plus koło masowe (3 tys). itd. Serwis autoryzowany - drogo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonałe parametry - duża frajda z jazdy i swoboda w polskich warunkach - wyprzedzanie.Turbo daje duże możliwości i poczucie bezpieczeństwa. Wiele nowoczesnych auto z Tdieslem zostawało w tyle po krótkiej próbie rywalizacji.
4,0
Skrzynia biegów
Manual. Nigdy nie miałem żadnych problemów, płynna zmiana biegów. Brakowało 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze - poprawnie trzyma się drogi, jednak z uwagi na masę i osiągi trzeba mocno trzymać kierownicę :-) i uważać. Dużo zależy od ogumienia. Co do promienia skrętu to tragedia.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawnie - z uwagi na duży przód i znacznie wysunięty kufer trzeba uważać przy parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Fotele przód - polecam - nigdy, nawet na trasie 1000 km nie miałem problemów z plecami, co często pojawiało się w innych autach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przód bezproblemowo, tył słaby nawiew z bocznych słupków. Ogółem poprawnie działają nawiewy i klima.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód komfortowo. Z tyłu mało miejsca na nogi- duże zaskoczenie in minus. Bagażnik pakowny, zależy kto ile potrzebuje, moja rodzina (2+2) mieściła się bezproblemowo.
5,0
Wyciszenie
Doskonale, cisza przy dużych predkościach. Nie żałować na dobre opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pozytywne zaskoczenie. Średnio palił 8.5 w cyklu mieszanym (70% trasa) auto nie było kupowane z myślą do jeżdżenia po mieście.Jeśli ktoś jeździ rozsądnie i turbo - mocy używa wtedy kiedy potrzeba, bez problemów osiągnie 9 litrów na 100. Trasa po kraju około 2 tys. km w tym 20 % ruch miejski wyszło 8,3 l/100 z klimatyzacją.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klapka w tunelu środkowym.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko raz - komputer pokazał ubytek płynu hamulcowego - jak się okazało wyprzęgnik. Koszty wymiany poza ASO 1 - 1,2 tys zł. (część + robocizna)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5T i 20V 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I 2.5T i 20V 210KM 154kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
13,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S60 I