Szukaj

Informacje o Volvo S60 I

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz

Oceny Volvo S60 I

Liczba ocen: 372
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Łukasz
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Volvo S60 I
Samochód przyzwoity. Bardzo wygodny. Fotele wykonane z myślą o długich trasach - jechałem 1500km bez przerwy i nie odczułem dyskomfortu. Silnik przyzwoity pozwalający wyprzedzić bez większych problemów - aktualnie mam chip na 200km 440nm. Zawieszenie skonstruowane do komfortowej jazdy. Skrzynia automat 6 biegów działa bez żadnych problemów. Fabrycznie z DPF - nie ma najmniejszego problemu z zapychaniem filtra. Spalanie w mieście trochę duże, ale taki urok jazdy dieselem 2.4 na krótkich odcinkach.
4,6
~Pablo
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S60 I
Samochód mega komfortowy na długie trasy. Pomimo 140 KM bardzo dobrze zbiera się - moment obrotowy dostępny od samego dołu - przy starcie ze świateł potrafi delikatnie wgnieść w fotel. Podczas wyprzedzania na trasie brakuje już wigoru (typowy krążownik do statecznego pochłaniania kilometrów). Mój egzemplarz raczej był po modyfikacji oprogramowania silnika / skrzyni biegów - na kickdownie zmieniał biegi aż przy 7.5 tys. obrotów. Sama skrzynia biegów o fantastycznych przełożeniach - 100 km/h około 2 tys. obrotów, 140 około 2700, 160 km/h ~3150 obrotów, 200 km/h niecałe 4 tysiące obrotów. Piękny pomruk silnika, w którym można zakochać się. Mega miękkie i komfortowe fotele - nie czuć zmęczenia nawet po 700 km. Kanapa z tyłu to prawdziwa sofa - mega wygodna, jednak dla dwóch osób - trzeci pasażer na środku za karę. Bagażnik bardzo pojemny. Przyjemny dźwięk zamykania drzwi. Przy komplecie pasażerów, pełnym baku i załadowanym bagażniku, tył samochodu nie przysiada. Plastiki czasem wydawały odgłosy, co nie przystoi samochodowi tej klasy. Pomimo 200 tys. km na liczniku wnętrze wyglądało jak nowe, skóry nie były poprzecierane, popękane. Zaznaczyłem, że auto kupiłbym ponownie - tak jakbym trafił na uczciwy, dobrze wyposażony egzemplarz.
3,7
~Robert
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Volvo S60 I
Fajny samochod, ale nie dla mnie. Bardzo wygodne auto z super brzmiącym silnikiem i obłędnymi fotelami, ale - niestety - drogie w obsłudze i irytujące pod względem drobnych usterek. Wydaje mi się też mocno niedopracowane. Ogólnie wspominam je miło, ale w serwisie bywałem zdecydowanie zbyt często. Na plus spalanie - 6 l w cyklu mieszanym to śmieszna wartość jak na ten kaliber auta i moc. Na minus - koszty eksploatacji oraz potencjalnych napraw, a także niezdecydowanie pod względem prowadzenia. Nie jest to ani superkanaoa jak Mercedes, ani agresor jak BMW. Taki nijaki kompromis. Do przemieszczania się jak najbardziej, ale zabawy dużo to tu nie ma.

Raporty spalania Volvo S60 I

Liczba raportów: 459
Średnie spalanie dla Volvo S60 I
7,1 – 13,1
l/100 km
6,2 – 6,7
l/100 km
9,9 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S60 I
Jak czytam, w niektórych komentarzach, że ten samochód pali 9l w mieście to chce mi się śmiać. Realne spalanie w jeździe tylko miejskiej to średnio 13.5 l/100km w lecie i około 15l/100km w zimie. Zaznaczam, że samochód jest w pełni sprawny, silnik jest w świetnej kondycji i nie bierze ani grama oleju. Miasto 450tyś mieszkańców i nie mówię tu o jeździe w godzinach szczytu. W trasie przy wolnej jeździe można zejść do 6.5 l (długa skrzynia biegów), przy normalnej dynamicznej jeździe w trasie 8.5l. Spalanie rośnie bardzo szybko gdy musimy ciągle ruszać ze świateł, przy stałej prędkości dosyć oszczędny.
9,0
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S60 I
Samochód posiadam gazem Vialle LPI - 5generacja- wtrysk ciekłego gazu, to mój 15czy17 samochód i jest pierwszym w którym za każdym razem jestem pozytywnie zaskoczony przy tankowaniu. Sam samochód posiadam od roku choć przymierzałem się do niego conajmiej 4 lata, "wybadałem" doskonale czego unikać, czego się spodziewać, kupiłem najtańszy egzemplarz w Polsce, który jest bezwypadkowy i ma kierownicę po prawidłowej stronie. Mój mechanik nie narzeka na mój samochód, nie przeraża go marka, czy rozwiązania techniczne. Naprawiłem wszystko tanio i cieszę się super samochodem.
10,5
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S60 I
Zrobiłem autem ponad 100tys km. Na liczniku już ponad 400tys km. Średnie spalanie to około 10.3 litra. 30 procent miasto, reszta drogi miedzymiastowe. Nie ważne czy jadę 50 czy 130 na godzinę. Z klimą czy bez. Jeżdżąc tylko po Wawie wychodzi około 11.5 latem do max 13litrów zimą. Kocham za to te auto. Do zrobienia jest tylko maglownica bo ma duże luzy, wybita na polskich 'drogach'. Przy układzie napędowym nie naprawiałem jeszcze niczego mimo dużego przebiegu. Silnik zimą pali na dotyk, sprzęgło wchodzi jak masełko. Nie wiem co to problem z dwumasą, zużyte wtryski czy zatarte turbo. Nigdy nie miałem awarii w trasie. Jedynie rzeczy eksploatacyjne. Pozdrawiam.

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo S60 I