Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Rafał, 15 lat temu
Silnik 2.4 D5 163KM 120kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S60 I 2.4 D5 163KM 120kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
4,08
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ato zaprojektowali szwedzi to widac dostosawan do cieżkich warunków zimowych webasto, karoseria auluminiowa, od dołu zabazpieczone przez plastiki podobnie jak progi, przednie zawieszenei w limuzynie, dobre prowadzenei w zime po lodzi sustemy kontroli trakcji dzałaja a nie tylko są w rekalnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : uszkodzenie czujnika poziomu hamulca
Silnik : oprucz serwisowych napraw olej fltry to spoko
Zawieszenie : po 140000km wymiana stabilizatora zawieszenia i jakies pierdoly
5,0
Całokształt
Na świecie jest tylko kilka marek które wiedza o co chodzi w autach dla zwykłych ludzi wszystkie znajdują się w europie. Mercedes(stateczny i elegancji, wygoda), BMW(auto z krzepa, wygodne), Audi(niemiecka precyzja i odrobina finezji), WV(sztywne niemieckie poczucie komfortu ale niezawodne), VOLVO(elegancja, komfortowe, funkcjonalne w ciężkich warunkach), JAGUAR(elegancja) może jest jeszcze kila ale nie jeździłem nie wiem te sprawdziłem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nic dodać nic ująć to stara konstrukcja na bloku pomysłu silnika Fiata dofaszerowany nowa głowica i elektronika sprawuje se niezawodni można z niego wyciągną 230kM jak ktoś chce się bawić a po pewnych modyfikacjach mechanicznych nawet 280kM. Ja mam standardowe 163kM niezawodny jak go normalne użytkować. Chcesz się ściągać polecam 2,4 benzyna z bi-turbo, chcesz mieć niezniszczalne niezawodne auto kup dizla 2,4D5
4,0
Skrzynia biegów
Ja posiadam automat. Płynnie i do przodu. Delikatne zmiany biegów prawie niewyczuwalne. Majstersztyk jeśli chodzi o automata jeszcze nie mercedes ale jest bardzo dobrze.
4,0
Układ jezdny
Dobry naprawdę dobry. Nieco stopowy a jednak mięciutki gdy trzeba niewiem jak to zrobili. Jazda bardzo miła daje poczucie panować nad wozem nie pływa w zakrętach nie myszkuje przy 200km/h poprostu jedzie prosto jak po szynach.
Komfort
4,0
Widoczność
Niema zastrzeżeń. Lusterka boczne dają duże pole widzenie, tyle też widać cała tylną szybę, ni tam pasuje. Jak kogoś interesuje widać maskę przy parkowaniu przodem autko ma śliczny wysoki dżiu.
4,0
Ergonomia
To szwedzkie autko jest to co mam być i tam gdze mam być. Ma jednak nie doukrycia jak na szweda jedną rzecz mało schowków. Super fotele porównać tyko z Mesiem E czy S albo BMW7 przejechałem 1300km na raz i wysiadłem wypoczęty bez bólu i stękania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu same plusy. Dwustrefowy automatyczny system klimatyzowania wozu + ogrzewanie postojowe nic dodać nic ujać. Jeśli masz silnik 2,4D5 polecam przegrać oprogramowanie aby zaktywować możliwość ustawiane czasu startu webasta jeśli tego nie masz w standardzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele i miejsce limuzyna z wysokiej pułki. Tył nieco gorzej ale ja tam niejeżdżę a przyszła teściowa niech się gniecie :-) Niema aż tak źle ale jakby dali 5cm na kolana to było by idealne.
4,0
Wyciszenie
Ciche napewno mimo ale można dosłyszeć sie miłego mruczenia silnika przy przyśpieszaniu czasem nawet chało by się to słyszeć wyraźniej. Człowiekowi niedogodzisz nigdy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis unikac, radze znaleźć sobie dobrego mechanika bardzo dobrego który wie co to volvo a nieco coś słyszał o tym autku. Niewiele się tam psuje ale wymiana podstawowych podzespołów na serwisie w POLSCE to idiotyzm, koszty są makabrycznie taniej jechać do Niemiec na wymianę rozrządu. Dobry mechanik zrobi to tak samo dobrze może nawet lepiej i szybciej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena hmmm.... Cuda kosztują spytacie księdza :-) Ato kosztuje to fakt szczególnie nowe ale w stosunku do mesia czy bmw warte swojej ceny bo konkurencyjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdoły jak zawieszenie drążki stabilizatora czy poduszka zawieszenia silnika ale unas to standard na dziurawych drogach nawet w super brykach. Jak ktoś jeździ dużo i nie po mieście to wie oczym mówię.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja tam poprostu jeżdżę (DUŻO!!!) Wsiadam pale i jade... Czasem brakuje paliwa ale to chyba nie usterka po 1150km na baku :-)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I