Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Marek, 12 lat temu
Silnik 2.4 D5 185KM 136kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 87 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny, elastyczny ze sporym potencjałem.
5,0
Całokształt
Jak do tej pory jestem zadowolony z zakupu tego auta. Nie znałem wcześniej za dobrze tej marki. Nikt ze znajomych, rodziny nie posiadał volvo. Chciałem diesla, przy jazdach próbnych zauroczył mnie silnik D5 i to głównie tym się pokierowałem kupując to auto. Jeśli tylko dalej będzie się tak spisywać jak przez ostatnie 2 lata to będzie ok i może kolejne tez będzie volvo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemny silnik ze sporym potencjałem. Już fabryczne 400Nm daje spore możliwości i jazda w trasie sprawia ogromną frajdę. Ja po roku używania przy przebiegu ok.60tyś dokonałem zmiany oprogramowania silnika co zwiększyło moc do 210KM oraz moment obrotowy do 470Nm. Zabieg wykonałem w profesjonalnej firmie specjalizującej się w marce Volvo. Po tej korekcie samochód śmiga jeszcze przyjemniej. Trzeba jedynie się kontrolować przy mokrej i wilgotnej jezdni bo zrywa przyczepność nawet na 3biegu.
4,0
Skrzynia biegów
6biegow skrzynia biegów doskonale daje sobie radę. Oczywiście trzeba pamiętać o szanowaniu sprzęgła i koła dwumasowego tj. nie ślizgać sprzęgła oraz nie ciągnąć na wysokim biegu z niskich obrotów. Teoretycznie fabryczne sprzęgło i skrzynia powinny spokojnie dawać radę nawet po zwiększeniu mocy. W poprzednim aucie (Opel Vectra C 2.2dti) przejeździłem na fabrycznym sprzęgle i dwumasie do 170tyś.km. Zobaczymy jak będzie tutaj.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze się prowadzi. Jest komfortowe, nie za sztywne a z drugiej strony nie pływa jak kanapa. Odpowiednie jak na nasze polskie standardy drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra jak na dość sporych rozmiarów samochód.
5,0
Ergonomia
Trzeba się trochę przyzwyczaić do stylu szwedzkiego ale ogólnie jest ok. Raczej jest oszczędnie i bez specjalnych komplikacji jak to bywa w nowocześniejszych produkcjach japońskich lub niektórych europejskich.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
REWELACJA! Samochód nie posiada pełnego webasto a jedynie tzw. wstępne ogrzewanie do układu chłodzącego. Nie zwiększa to jakoś specjalnie spalania a działanie jest niesamowite. Mój poprzedni samochód tj. Opel Vectra C z silnikiem 2.2dti w zimie potrafił się nie rozgrzać nawet przez 20km jazdy. Termostat był rzekomo ok. Serwis twierdził że ten typ tak ma. Ratowałem się tekturką przed chłodnicą. Volvo po przejechaniu 1-2km dmucha ciepełkiem. Piękna sprawa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem jest średnio. Auto z zew. wygląda na spore ale wewnątrz już nie jest tak rewelacyjnie a to za sprawą dość obszernych foteli. Inna sprawa że są one baaardzo wygodne. Tak wygodnych zagłówków nie spotkałem jeszcze w żadnym innym samochodzie. Wszystko zależy od gabarytów użytkowników :) Przy przeciętnym wzroście tj. 170-180cm z tyłu jest jeszcze dość miejsca. W moim przypadku 197cm z tyłu bywa trochę ciasno ale nie ma tragedii.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na samochód tej wielkości i z takim silnikiem jest wg. mnie na bardzo przyzwoitym poziomie. Jak to bywa prawie w przypadku każdego samochodu sporo też zależy od stylu jazdy. Ja osobiście mam raczej dynamiczny sposób prowadzenia co nie znaczy że zawsze jeżdżę na maxa. Jednak raczej wykorzystuję możliwości silnika. Samochód pokazuje swoje drugie oblicze gdy za kółko siada żona. Spalanie spada średnio o ok. 2- 2,5l/100. Cena części i serwisu też ujdzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie ok. Wygodny, szybki z ciekawym wyglądem samochód za pieniądze trochę niższe niż odpowiadające osiągami produkty takich firm jak BMW czy Audi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobniejszych rzeczy to jak na razie przez okres 2lat kilkukrotnie wymieniałem te samą żarówkę świateł pozycyjnych w tylnej lampie. Nie wiem czym to jest spowodowane ale przepala się zawsze ta sama strona i chyba nawet ta sama żarówka (są dwie pozycyjne na stronę).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważniejszy temat to przeciekająca uszczelka wyprzęgnika skrzyni biegów. Sprzęgło jest sterowane hydraulicznie. Żeby wymienić wyprzęglik trzeba niestety dostać się do skrzyni czyli wyjąc silnik. Dużo pracy i kosztowna robocizna. Po za tym (odpukać!) jest ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I