Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

dj-napster, 7 lat temu
Silnik 2.4 TDi 163KM 120kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : W sumie to prawie wszystko mnie zaskoczyło, silnik, karoseria, komfort, pewność i precyzja prowadzenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : kosztowna dwumasa
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Gdyby producent dał trochę mniej dziadkowy przód np taki jak w nowszym V70 to było by idealnie. jednak mimo wszystko jest to bardzo porządny i dobrze wykonany samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik D5 to bajka! niskie spalanie i wysoki moment obrotowy sprawiają że jazda jest przyjemnością dla portfela i dla ciała. Mimo że nie znam prawdziwego przebiegu mojego silnika, szacowanego przezemnie na jakieś 400 tyś km, to olej po 10 tys km jest na stałym poziomie mimo dynamicznej jazdy. Odpala bez problemu na mrozie nawet przy -20 stopniach. Wystarczy trochę poczytać w internecie o tym silniku, niezawodny i trwały a przy tym dynamiczny i oszczędny. Dla mniej wymagających najlepszym wyborem jest 2.4 benzynowy manual (ale on tez ma dwumase jak wszystkie inne)
3,0
Skrzynia biegów
Zbyt ciężko chodzi lewarek zmiany biegów, ma zbyt duży skok, jak w autobusie :) może to odczucie po przesiadce z Hond, w których skrzynie słyną z precyzji i lekkości działania. Dla bardzo wygodnych lepiej kupić automat, ale manual ma lepsze osiągi i spala znaczące ilości mniej paliwa. Koszt wymiany dwumasy w manualu jest wciąż tańszy niż koszt naprawy automatycznej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Bardzo duża precyzja prowadzenia, mimo że auto jest dużym sedanem to prowadzi się bardzo pewnie! jestem zdziwiony stabilnością, nawet przy dużych prędkościach jedzie się bardzo pewnie. Przy 200km/h czuję się jakbym jechał 160km/h w moim drugim samochodzie niższej klasy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze wszystko widać, cofa się tez dobrze. Dla tych którym przeszkadzają zagłówki na tylnej kanapie to jest taki guzik którym się je elektrycznie składa (niestety powrotne rozkładanie już ręcznie przez pasażera który tam usiądzie)
5,0
Ergonomia
Kolumna kierownicza regulowana w dwóch płaszczyznach , fotele niezwykle wygodne, rękę lewą można w całości położyć ba boczku drzwi, pod prawą ręka podłokietnik. Tunel rewelacyjny, czytelny i bez problemu sięga się do przycisków bez odrywania pleców od fotela. Jazda tym samochodem to duży komfort. jedyny mały minus to trochę za mały i za twardy podłokietnik przedni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronik dwu strefowy działa wydajnie, szkoda że nie ma wyświetlacza LCD w tej klasie auta. Z tyłu nawiewy na słupkach + nawiewy pod fotelami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj rewelacja! mam 185cm wzrostu i czuję się w S80 idealnie! z tyłu tak samo jest sporo miejsca, podróżowanie w 4 osoby jest komfortowe a nie męczące.
4,0
Wyciszenie
Dobrze że przyszła wiosna i otworzyłem wreszcie szybę, bo bo bym nie wiedział że turbinę mam :D, jest duża różnica w wyciszeniu względem aut z niższej półki. Przy 180-200km/h można normalnie rozmawiać a szum powietrza nie zagłusza radia (które i tak sie lekko zgłaśnia automatycznie po przekroczeniu ok 120km/h).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie silnika D5 bardzo dobre! największe koszty to w manualnej skrzyni dwumasa, która kosztuje wraz z nowym sprzęgłem i robocizną ok 4.000pln, mnie ta wymiana czeka bo lekko klekocze ale przewidywałem wymianę przy zakupie auta. Ogólnie auto nie jest dla biednych ludzi, najważniejsze to kupić egzemplarz niezajechany, wtedy można jeździć bardzo długo wymiatając jedynie filtry i olej. Na zakup diesla trzeba przeznaczyć ok 20.000pln i mieć w rezerwie 5.000pln, w przypadku benzyny to zakup 15.000 i w rezerwie 5.000 na wymiany eksploatacyjne (do których należy również dwumasa).
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo dość drogiego utrzymania to jest bardzo dobry wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sam silnik jest pancerny, karoseria bardzo mocna i nie koroduje, auto może stać niegarażowane latami i nic!, auto nie posiada filtra cząstek stałych, dzięki czemu mamy o jedną możliwość awarii mniej. Paliwo lejemy oczywiście tylko dobrej jakości do diesla D5. Turbina jak to turbina, nie jest jakaś duża i wysilona, jednak dobrze że jest bo auto było by bardzo słabe bez niej. Wtryski? kosztują dużo ale używki można kupić niedrogo, jak zresztą cały silnik (3-4 tyś). największym problemem tego samochodu jest elektronika działająca na sieci CAN, mało kto naprawia takie rzeczy, mieszkańcy mniejszych miast mogą mieć problem, na szczęście nie psuje się nic od tak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 21

Volvo S80 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo S80 I