Szukaj

Informacje o Volvo S80

Lata produkcji: 1998 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) i flagowy model Volvo produkowany od 1998 roku. Następca Volvo S90. Jeden z pionierów nowej stylistki stosowanej w autach szwedzkiej marki. Niedostępny w wersji kombi, powiązany z nim Volvo V70 jest de facto osobnym modelem spokrewnionym również z modelami S60 i S70. Mimo swojej elitarności, S80 od początku dobrze się sprzedaje. Od 1998 roku auto znalazło ponad 500 tysięcy nabywców. Obecnie na rynku dostępna jest druga generacja modelu.
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz

Volvo S80 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Volvo S80

Liczba ocen: 323
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Widoczność - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~andyZGL
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Volvo S80 II
Bardzo dobre autko. Użytkuję mojego Volviacza od prawie 3 lat. Zrobiłem 77tys.km. jak na razie i jestem ogólnie bardzo zadowolony. Łoś jest autem komfortowym, wygodnym i oszczędnym wbrew pozorom i mitom jakie krążą o cenach za utrzymywanie Volvo. Jakość wykonania oraz materiały użyte we wnętrzu bardzo dobre. Denerwuje nie wiele rzeczy i są to raczej drobnostki. Osiągi i zużycie paliwa na bardzo satysfakcjonującym poziomie (to moje zdanie). Przestronność i widoczność bardzo dobra chociaż w mieście ciężko wyczuć gdzie się auto kończy nawet po tak długim czasie użytkowania. Ogólnie mimo że miałem wiele młodszych aut i z mniejszym przebiegiem to chyba najlepsze z moich aut dotychczas. Myślę że marka będzie moją ulubioną jeszcze długo.
4,2
~Leszek
Sedan 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Volvo S80 II
Mimo najsłabszego silnika jest w miarę dynamiczny i bardzo ekonomiczny.Po zmianie mapy 135 koni daje rade.Silnik z koncernu psa,bardzo trwały.Wad fabrycznych ma niewiele.Zalecam sprawdzanie i wymianę co jakiś czas podkładek miedzianych uszczelniających wtryskiwacze,usuniecie sitka smarowania turbosprężarki,olej co 10000km,wtedy odwdzięczy sie długim żywotem.Bardzo twardy lakier otporny na zarysowania i odpryski. Ogrom miejsca na nogi,duży bagażnik,miękkie zawieszenie.Bardzo solidne wnętrze. Czuć w nim bezpieczeństwo.Ma jeszcze fabryczne zawieszenie.Polecam.
4,9
~Bloody200
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Volvo S80 II
Pożądny samochód i szczęśliwie, mimo przebiegu bezawaryjny:) Miałem delikatne zdeżenie : to co miało się zgiąć, zaabsorbować to zdeżenie to się poddało, natomiast póżniej mój samochód zaczął przesuwać audi a4 avant, które mi wyjechało ... Koniec końcowi nikomu nic się nie stało, ale co mnie naprawdę ucieszyło córeczce siedzącej na tylnej kanapie nawet laptop nie zsunął się z kolan, a w audi koło tylne się zgięło, złamało, wahacz poddał się jak i sporo tylnego boku samochodu. Rzeczoznawca nie ukrywał zaskoczenia oglądając zdj. aut.

Raporty spalania Volvo S80

Liczba raportów: 387
Średnie spalanie dla Volvo S80
9,0 – 14,7
l/100 km
5,5 – 7,9
l/100 km
10,5 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
witam autko posiadam w manualnej skrzyni z tempomatem. w Krakowie wykręcam w zależności od pogody (lato klima, zimą przejeżdżam około 10 km zanim osiągnie swoją temperaturę pracy) spalanie samo miasto waha się miedzy 7.2 -8.5 na trasie wyniki w okolicach 5.0-6.5 są realnymi do osiągnięcia.{ 4.2-4.5 pewnie też i mniej przy bardzo sprzyjających warunkach ( płaskie tereny, brak wiatrów et cetera no i zasadach eko-drivingu ) } mi się udało wykręcić mówimy tu oczywiście o 1-3 osobach w pojeździe bez ton obietnic rządowych w bagażniku.. maksymalnie spalił mi w okolicach 12-15 ciągnąc rudego i przyczepkę z buda dla szarik'a :) autko 15 lat w rodzinie od 10 ze mną
11,4
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S80 I
Najsłabszy z benzynowych silników. Jeżdżę przeważnie na trasach międzymiastowych i jeśli nie trzeba przesadnie zmieniać prędkości, to można się w okolicach tych 11,5 litra/100 km utrzymać. Nie włączam spalania w mieście, bo to mniejszość moich tras, ale w zimie lubi połykać gazu trochę więcej. Zdecydowanie polecałbym silnik 170-konny - sprzęt ten sam, tylko granica otwarcia przepustnicy jest zdjęta i moment obrotowy dłużej dostępny. Oba silniki lubią być trochę bardziej kręcone. Zabawa zaczyna się dopiero przy 3k RPM, a żeby wydłużyć życie dwumasy, lepiej nie schodzić poniżej 2k bez potrzeby.
6,3
Sedan Facelifting 2.0 D4 163KM 120kW
Volvo S80 II
Auto mam od niedawna , średnie minimalne to trasa 300km A4 z 2 miastami na przestrzał przy małym ruchu, A4 130-150 więc raczej normalna jazda. Średnie to miasto, Katowice, przy korkach ale nie szczyt jakieś 30km po mieście w tą i z powrotem. Miasto wieczorem to już tylko 6,5l/100km. Minimalne przy oszczędnej jeździe to jakieś 200km drogami krajowymi przez miasta 70-110km/h. Wyniki rewelacyjne ale na razie raczej go nie męczę, jakoś nie wypada, delikatne muskanie i dynamiczne wyprzedzanie a tak płynę po tafli asfaltu. Autko fajne , dynamiczne, wygodne jedynie ta widoczność maski przede mną , brak czujników przód i w końcu zahaczę o coś :P

Usterki Volvo S80

Liczba wpisów: 22
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80