Szukaj

Informacje o Volvo S80

Lata produkcji: 1998 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) i flagowy model Volvo produkowany od 1998 roku. Następca Volvo S90. Jeden z pionierów nowej stylistki stosowanej w autach szwedzkiej marki. Niedostępny w wersji kombi, powiązany z nim Volvo V70 jest de facto osobnym modelem spokrewnionym również z modelami S60 i S70. Mimo swojej elitarności, S80 od początku dobrze się sprzedaje. Od 1998 roku auto znalazło ponad 500 tysięcy nabywców. Obecnie na rynku dostępna jest druga generacja modelu.
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz

Volvo S80 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Volvo S80 - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Volvo S80

Liczba ocen: 333
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Max
Sedan 2.4 TDi 163KM 120kW
Volvo S80 I
Kupiłem roczne auto z przebiegiem 30 tyś km , więc lekko nie miało , u mnie już tylko gorzej ... Rocznie robiłem 50 -60 tyś km ... Wymieniałem co 10 tyś km olej i filtry , co 60 tyś km olej w skrzyni automatycznej . Z autem nic się nie działo, kompletnie nic ! Ani ze skrzynią automatyczna , na którą wszyscy narzekają i nie cieszy się dobra opinia . Po 140 tyś wymieniłem rozrząd, po 200 tyś km padło łożysko. Dziaj auto ma przejechanie 930000 tyś km !! I dalej jest ze mną, dla zainteresowanych mogę wysłać fotki . Wygodne, duże, bezawaryjne ! Robiłem autem trasy po 2.5 tyś km na raz , nawet to nie gasiłem na tankowanie, a zasięg auto na jednym zbiorniku to poprostu bajka... zbiornik ma 70l wlewalem zawsze troszkę więcej może dwa może trzy litry , ciężko powiedzieć. 1000km na zbiorniku i jeszcze nie było rezerwy . . Oczywiście mówię o trasie. Prędkości 120 -140 km/h na tempomacie Użytkuje auto już 12 rok , czy kupilbym dzisiaj ponownie ? Zdecydowanie tak! Nawet z przebiegiem 500 tyś km i więcej... Volvo serwis i części ma drogie , ale wymieniając je co parę lat , chyba warto ?! Odnoszę wrażenie, że tego auto nie da się zajechać... Pancerne ! Coś o spalaniu Średnie 6.5 l na 100 km Trasa 5.4 l na 100 km Miasto 7.5 l ja 100 km Prędkość maksymalna 220km/h Jedynie do czego można się przyczepić żeby nie było tak kolorowo, to skóra w aucie... Mój fotel kierowcy po 140 tys km wygladal juz bardzo slabo ... pasazera tak po 200 tys km ... Tył był w najlepszym stanie , ale tam podrozowal tylko maly piesek , moze dlatego ? Naprawiłem fotele dea razy i wiecej tego nie zrobie , dzis wygladaja no coz ... jakby mialy 500 tys km ... czyli dalej zle ! A no i jeszcze uszczelki w drzwiach dość szybko się wytarly , byly wymieniane . A i bym zapomniał szyba elektryczną , a dokładnie mechanizm wymieniany juz byl dwa razy
4,7
~Janusz
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Volvo S80 II
Świetne auto na dłuższe eskapady.Fotele-szczególnie z przodu-sprawiają,że pokonanie 800-1000km nie stanowi problemu i wychodzi się z auta z uśmiechem.Silnik mocny i jakby stworzony do prędkości autostradowych, zadowala się też zaskakująco małym apetytem na paliwo przy tej masie wozu....w Niemczech pokonałem ok 1100km w niecałe 9 godzin i średnia wyszła 7,9 l/100km.W mieście ok. 9l/100km.Średnica zawracanie nie zachwyca więc lepiej parkować tyłem....Niezła jakość wykonania, bardzo estetyczne i czytelne zegary, całość sprawia wrażenie stonowanej elegancji-dla mnie bomba.Byłbym zapomniał-b.dobre fabryczne nagłośnienie, z przyjemnością się słucha muzyki.Ale chyba najlepsza muzyka płynie spod maski silnika przy dodaniu gazu....Polecam.
4,6
~Prezes
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Volvo S80 I
Samochód kupiony ponad roku temu w Niemczech od właściciela z domu rocznik 2001r przebieg 180000 km. Przez rok użytkowania przejechałem 80000 km. Silnik 2.4 benzyna 170 km 5 cylindrów z gazem. Spalanie gazu średnie od 9L do 12,5L. Usterki poza eksploatacja końcówka drążka kierowniczego, termostat, tylny tłumnik. Silnik daje możliwość swobodnego przemieszczania, bardzo dobrze wyciszone wnętrze, fotele przednie super wygodne i poziom bezpieczeństwa. Części eksploatacyjne może nie za tanie, ale mało awaryjny samochód, silnik i skrzynia manualna nie do zużycia i ten komfort podróżowania w klasie S. Moim zdanie polecam silniki 2.4 benzyna 140km i 170km oraz 6 cylindrowy bez turbiny i nie automat (ulegają uszkodzenia - droga naprawa). Można zakochać się w tym wiekowym samochodzie - dobra stara i prosta konstrukcja Volvo

Raporty spalania Volvo S80

Liczba raportów: 401
Średnie spalanie dla Volvo S80
9,0 – 13,5
l/100 km
5,5 – 7,9
l/100 km
10,5 – 18,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
witam autko posiadam w manualnej skrzyni z tempomatem. w Krakowie wykręcam w zależności od pogody (lato klima, zimą przejeżdżam około 10 km zanim osiągnie swoją temperaturę pracy) spalanie samo miasto waha się miedzy 7.2 -8.5 na trasie wyniki w okolicach 5.0-6.5 są realnymi do osiągnięcia.{ 4.2-4.5 pewnie też i mniej przy bardzo sprzyjających warunkach ( płaskie tereny, brak wiatrów et cetera no i zasadach eko-drivingu ) } mi się udało wykręcić mówimy tu oczywiście o 1-3 osobach w pojeździe bez ton obietnic rządowych w bagażniku.. maksymalnie spalił mi w okolicach 12-15 ciągnąc rudego i przyczepkę z buda dla szarik'a :) autko 15 lat w rodzinie od 10 ze mną
11,4
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S80 I
Najsłabszy z benzynowych silników. Jeżdżę przeważnie na trasach międzymiastowych i jeśli nie trzeba przesadnie zmieniać prędkości, to można się w okolicach tych 11,5 litra/100 km utrzymać. Nie włączam spalania w mieście, bo to mniejszość moich tras, ale w zimie lubi połykać gazu trochę więcej. Zdecydowanie polecałbym silnik 170-konny - sprzęt ten sam, tylko granica otwarcia przepustnicy jest zdjęta i moment obrotowy dłużej dostępny. Oba silniki lubią być trochę bardziej kręcone. Zabawa zaczyna się dopiero przy 3k RPM, a żeby wydłużyć życie dwumasy, lepiej nie schodzić poniżej 2k bez potrzeby.
18,3
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
Volvo S80 II
Silnik montowany nie tylko w Volvo S80. Jak patrzę na raporty spalania innych użytkowników to nie daje wiary w te pomiary i zastanawiam się skąd one się biorą. Od momentu zakupu samochodu mam zapisane KAŻDE tankowanie. Minimalne spalanie 10.3 zanotowalem na autostradzie i drodze ekspresowej jadąc maksymalnie 100 km /h. Normalna jazda tylko w mieście nie schodzi absolutnie poniżej 20l/LPG na 100km. Spalanie średnie wynikające z tankowań i przejechanych kilometrów daje wynik 16.9LPG

Usterki Volvo S80

Liczba wpisów: 24
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 25
4,5
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
Volvo S80 II
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
TO JEST MASAKRA Instalacja w topowej wersji VOLVO S80 AWD T6 ponad 300KM. Auto za ok. 100 tys. złotych. Panowie zamontowali mi Parownik w podszybiu, w komorze z której powietrze bezpośrednio czerpane jest do systemu wentylacji wnętrza samochodu. Do parownika jak wiadomo doprowadzana jest instalacja gorącego płynu do podgrzewania parownika. Efekt był taki że nawet podczas...
4,3
Sedan 2.5 i 20V 210KM 154kW
Volvo S80 I
instalacja: LOVATO
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
10 stycznia 2014 gazowali mi volvo s80 2.5 turbo,cena instalacji dobra jak na szanujacego sie montera,obsługa,jakosc wykonania,kontakt-wzorowy.telefony odbiera mily starszy pan,posiada ogromna wiedze i widac ze nie nabija ludzi w butelke.konkretny facet.jestem z człuchowa,gazowalem juz u nich kiedys auto ktore do tej pory jezdzi.wyskoczyla mi kontrolka "check...
5,0
Sedan 3.2 243KM 179kW
Volvo S80 II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 56
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Polecam, instalacja pracuje doskonale ( trochę się obawiałem przed montażem- różne opinie na stronach ) żadnych problemów, przełączenie z benzyny następuje po ok.1-2min. od uruchomienia na zimno, na ciepło dużo szybciej, w sposób niewyczuwalny, jedyny moment kiedy przełączanie można wyczuć to postój na biegu jałowym, podczas jazdy jest idealnie. Jedynym mankamentem to mały...
Volvo S80