Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Volvo S80 I

Volvo S80 I
Lata produkcji: 1998 - 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz

Oceny Volvo S80 I

Ogólna ocena
4,36
Średnia dla segmentu 4,31
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(91%) NIE(9%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie
WADY - Drobne usterki - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

trojan3ster
Volvo S80 I Sedan
2.4 i 20V 170KM 125kW (1999-2006) 4,62
Choć nigdy wcześniej nie byłem posiadaczem samochodu tej marki, to od zawsze bardziej przypadały mi do gustu jej produkty na tle tzw. \"wielkiej trójki\" z pod znaku BMW, Audi i Mercedesa. Jest to moje pierwsze Volvo i póki co jestem wręcz zachwycony. Lubie duże, wygodne samochody i S80 takie właśnie jest. Samochód ten daje wręcz niesamowite odczucia, które doceni każdy maniak motoryzacji. Jak dla mnie pozwala wyróżnić się właścicielowi na tle...
dodano 5 lat temu przez trojan3ster
yugo58
Volvo S80 I Sedan
2.8 24V T6 272KM 200kW (1998-2006) 3,08
Kupiłem to auto w komisie za 47 000, podczas gdy BMW 530d E39 rocznik 2003 2 lata starszy stał obok za 58 000. Powinno mi to dać do myślenia, ale tak się napalałem na Volvo, przede wszystkim dlatego że od zawsze mi się podobało, jestem fanem mocy i lubię mocne silniki (do tej pory miałem same V8, ale dla podwójnie uturbionego R6 postanowiłem zrobić wyjątek). Wcześniej miałem W124 E420, BMW 540i E39 w manualu i A8 D2 4.2. Gdy zacząłem jeździć...
dodano 6 lat temu przez yugo58
Maciej
Volvo S80 I Sedan
2.5 TDI 140KM 103kW (1999-2000) 3,08
Auto kupiłem przy przebiegu 178 000 km. Użytkowałem je ponad dwa lata chociaż tak naprawde to około 1,5 roku bo reszta to postój na warsztacie. Sprzedałem z przebiegiem 222 000 km i był to jeden z lepszych dni w moim życiu. Moja stara Toyota Carina w tym czsie przejechała dwa razy taką odległośc bo momentami była użytkowana przezemnie i moją żonę. Samochód genialnie wygodny i to wszystko. Bałem sie nim wyjechać w dłuższą trasę. to żona która...
dodano 6 lat temu przez Maciej

Autodiagnoza Volvo S80 I

Liczba wpisów: 11
wskaźnik temperatury zewnętrznej
dodał: ~kazik, 7 lat temu
Po uruchomieniu silnika przez lilka sekund na wyświetlaczu pojawia się wartość temperatury zewnętrznej - 40 st. a po chwili zanika i wyświetlone zostają tylko poziome kreski.Wiem,że czujnik lub czujniki temperatury umieszczone są w lusterkach zewnętrznych.Może jest ktoś zorientowany czy to jest jeden czy dwa czujniki oraz czy to one mogą powodować taki objaw, czy może to być jakaś inna przyczyna?
nie odpala silnik
dodał: Zeev185, 7 lat temu
Witam i proszę o poradę. Nie mogę odpalić silnika. Wzysztkie kontrolki się zapalają się i gasną. Ale rozrusznik nie działa. Rozrusznik sprawny. Sprawdzono. Nie ma możliwości łączenia się z komputerom auta.
zanika napiecie na desce rozdzielczej nie działa radio,kierunki swiatła zewnetrzne
dodał: ~siemacho.t, 7 lat temu
w trakcie podgrzewania świec żarowych wszystko jest ok,po uruchomieniu silnika przestają działać światła zewnętrzne,kierunki,radio,szyby elektrycznie opuszczane.Na desce nie ma żadnego komunikatu usterki
silnik nie osiąga pełnej mocy
dodał: ~Broker, 7 lat temu
Przy mocnym wiśnićiu pedału gazu silnik "zawiesz sie" w osiaganiu pełnej mocy po przejściu na wyższy bieg samochód sie wolno rozpędza
falujace obroty
dodał: ~snill, 7 lat temu
Przewaznie faluja obroty ,.gdy silnik jest juz rozgrzany.Sa to skoki miedzy 600 a 1000obrotow.Nie dzieje sie to za kazdym razem,ale dosc czesto.
Tak jak dzieje sie to czasami ,tak i usterka sama ulega,a czasami musze wylączytc i wlaczyc motor.
Gdzie szukac przyczyny?

Autorentgen Volvo S80 I

Liczba wpisów: 9

Mechanizm podnoszenia szyb.

dodał: ~foltec, 6 lat temu
W modelu Volvo S80 (I generacji) często występuje problem z opuszczaniem szyb przednich, zwłaszcza od strony kierowcy. Spowodowane jest to zbyt delikatną budową łap podnośnika szyby, który podczas opuszczania jej wygina się.

Zawieszenie.

dodał: ~kobuz15, 8 lat temu
Zawieszenie wahaczowe bardzo trwałe ale niestety po naszych drogach szybko nadaje się do wymiany diesel 2,5 super silnik mieli nawet orlena skrzynki automatyczne nie nadają się do tiuningu silnika

Skrzypiące plastiki.

dodał: ~bicor, 8 lat temu
Plastiki w nowym volvo s80 skrzypią, zwłaszcza środkowy panel, który jest wykonany z twardego skrzypiącego plastiku.

Chłodnica intercoolera.

dodał: ~ocynk, 8 lat temu
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera...

Skrzynia geartronik.

dodał: ~spec, 6 lat temu
Skrzynia geartronik zdecydowanie najslabszym punktem volvo s80 2.8 turbo 2001r. Przechodzi w tryb awaryjny(zawiesza sie na 4 biegu) lub w drugim samochodzie slizga sie na 4 biegu, przy przebiegach okolo 300tys. km Poza tym samochod jak marzenie na długie trasy i nie tylko.Polecam modele ze skrzynia manualną.

Dane techniczne Volvo S80 I

Moc silników 130–272 KM
Pojemność silników 2,0–2,9 l
Prędkość maksymalna 200–250 km/h
Przyspieszenie 0-100 7,2–11,9 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Volvo S80 I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 1831
Koszt ogólny 35,26 PLN
LPG22.01 PLN
ON33.32 PLN
PB35.85 PLN
Wydatki serwisowe 19,04 PLN Pozostałe wydatki 9,59 PLN

Publikacje o Volvo S80

Newsy o Volvo S80

Volvo S80 I