Szukaj

Informacje o Volvo S80 I

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz

Oceny Volvo S80 I

Liczba ocen: 235
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Prezes
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Volvo S80 I
Samochód kupiony ponad roku temu w Niemczech od właściciela z domu rocznik 2001r przebieg 180000 km. Przez rok użytkowania przejechałem 80000 km. Silnik 2.4 benzyna 170 km 5 cylindrów z gazem. Spalanie gazu średnie od 9L do 12,5L. Usterki poza eksploatacja końcówka drążka kierowniczego, termostat, tylny tłumnik. Silnik daje możliwość swobodnego przemieszczania, bardzo dobrze wyciszone wnętrze, fotele przednie super wygodne i poziom bezpieczeństwa. Części eksploatacyjne może nie za tanie, ale mało awaryjny samochód, silnik i skrzynia manualna nie do zużycia i ten komfort podróżowania w klasie S. Moim zdanie polecam silniki 2.4 benzyna 140km i 170km oraz 6 cylindrowy bez turbiny i nie automat (ulegają uszkodzenia - droga naprawa). Można zakochać się w tym wiekowym samochodzie - dobra stara i prosta konstrukcja Volvo
4,7
~Damian
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
Auto posiadam ponad 7 lat i zamierzam dalej go trzymać. Auto ma kilka minusów do których szczególnie należy zaliczyć elektronikę i problemy związane z nią. Bez znajomości interpretacji schematów elektrycznych i programu specjalnego do Volvo przy komputerze pokładowym nic nie zrobimy. Jedynie diagnostyka na warsztacie. Jednakże nie jest to zniechęcające patrząc na fakt, że auto można naprawić pod domem bez żadnych problemów jeśli choć trochę ma się umiejętności i wiedzy. Nie bez powodu był montowany w sławnych VW Transporterach T4, które do dziś jeżdżą po ulicach. Silnik jest naprawdę trwałą jednostką napędową i można ze 140 KM wykrzesać dwa razy więcej przy odpowiedniej mapie. Jednakże 140 KM na tamte czasy to było wystarczająco by pojechać limuzyną w trasę przy niskim spalaniu. Dbanie o samochód i podzespoły daje nam możliwość korzystania z tej limuzyny przez długie lata. Auto jest bardzo przestronne i wygodne. Można spokojnie jechać w trasę, gdyż jego masywność przy zderzeniu nie spowoduje, że złoży się on jak scyzoryk. Z wyglądu może i jest nieco kwadratowe, ale "co kto lubi". Karoseria w ocynku na pewno pozwoli cieszyć się wieloletnim użytkowaniem tego auta.
3,9
~Dzonydzery
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Volvo S80 I
Jestem troszkę rozczarowany modelem s80. Słaba widoczność, słaba ergonomia. Świetnie się prowadzi w dalsze trasy, jest prawdziwym krążownikiem, jednak do miasta w ogóle się nie nadaje. Dużo pali, ale trzeba się z tym liczyć w limuzynie. Wygodne fotele, droga wcale nie nuży, dobre audio. Wiele czujników, mówiących nawet o tym, że spaliła się żarówka postojowa z tyłu (są 2). Jednak pod wpływem lat wiele czujników lubi szwankować. U mnie szwankuje czujnik od świateł hamowania. Informuje, że się nie świecą pomimo, że wszystkie 3 błyskają bez zarzutu. Silnikowo - nie wliczając przepustnicy - świetnie. A wypadające szyby kierowcy to koszmar. Volvo się nie postarało.

Raporty spalania Volvo S80 I

Liczba raportów: 274
Średnie spalanie dla Volvo S80 I
9,8 – 13,5
l/100 km
6,7 – 7,1
l/100 km
10,5 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
witam autko posiadam w manualnej skrzyni z tempomatem. w Krakowie wykręcam w zależności od pogody (lato klima, zimą przejeżdżam około 10 km zanim osiągnie swoją temperaturę pracy) spalanie samo miasto waha się miedzy 7.2 -8.5 na trasie wyniki w okolicach 5.0-6.5 są realnymi do osiągnięcia.{ 4.2-4.5 pewnie też i mniej przy bardzo sprzyjających warunkach ( płaskie tereny, brak wiatrów et cetera no i zasadach eko-drivingu ) } mi się udało wykręcić mówimy tu oczywiście o 1-3 osobach w pojeździe bez ton obietnic rządowych w bagażniku.. maksymalnie spalił mi w okolicach 12-15 ciągnąc rudego i przyczepkę z buda dla szarik'a :) autko 15 lat w rodzinie od 10 ze mną
11,4
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S80 I
Najsłabszy z benzynowych silników. Jeżdżę przeważnie na trasach międzymiastowych i jeśli nie trzeba przesadnie zmieniać prędkości, to można się w okolicach tych 11,5 litra/100 km utrzymać. Nie włączam spalania w mieście, bo to mniejszość moich tras, ale w zimie lubi połykać gazu trochę więcej. Zdecydowanie polecałbym silnik 170-konny - sprzęt ten sam, tylko granica otwarcia przepustnicy jest zdjęta i moment obrotowy dłużej dostępny. Oba silniki lubią być trochę bardziej kręcone. Zabawa zaczyna się dopiero przy 3k RPM, a żeby wydłużyć życie dwumasy, lepiej nie schodzić poniżej 2k bez potrzeby.
7,0
Sedan 2.4 TDi 163KM 120kW
Volvo S80 I
Posiadam swojego łosia od ponad dwóch lat. Od samego początku korzystam z aplikacji Fuelio i wpisuję wyniki tankowania, tankując do pełna. Po przejechaniu około 30 000 km średni wynik spalania to 6,6 l/100km (komputer zaniża wyniki spalania o ok. 0,5l). Przy czym podkreślenia wymaga fakt, że spora część tego dystansu została przejechana w mieście. Podejrzewam, że można "wykręcić" jeszcze niższy wynik. Styl jazdy normalny, nie raz przycisnę mocniej, bo jest czym, nie raz jadę spokojniej. Tankuję ze względu na system common rail tylko lepszego diesla, głównie Verve On. Jeśli chodzi o naprawy to wszystko zależy od tego w jakim stanie kupicie samochód. Ja swój kupiłem taniej niż podobne egzemplarze w tym roczniku, więc liczyłem się z tym, że trzeba będzie troszkę zainwestować. I tak w ciągu dwóch lat od zakupu trzeba było wymienić koło dwumasowe i sprzęgło (koszt z robocizną ok. 4000 zł) czy zregenerować turbosprężarkę - 1300 zł. Tak poza tym nic się nie psuje, typowa eksploatacja (klocki hamulcowe, wymiana oleju czy elementów zawieszenia). Aha S80 mają fabryczną wadę zegarów na tablicy rozdzielczej, trzeba albo je oddać do naprawy albo wymienić na inne, ale wtedy problem kiedyś powróci - koszt wymiany/naprawy ok 200 zł.

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 20
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I