Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

Karol, 5 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 262 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S80 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mało pali i nie marudzi ;) pali bez problemów w mrozy i wysokie temperatury.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie zauważyłem takich.
4,0
Całokształt
Trochę słychać silnik w środku i nie jest już tak komfortowo jak w wersjach benzynowych. Wystarczy włączyć radio , nawet po cichu i już jest ok. :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Mógłby być nieco mocniejszy jak na ten ciężar i gabaryty. Silnik ponoć pancerny i długowieczny. Kultura pracy przyzwoita jak na TDI. Słyszalny zazwyczaj tylko przy ruszaniu, podczas jazdy nie męczy ucha. Ze względu na brak zmiennej geometrii turbiny mało elastyczny poniżej 2000 obr/min. Powyzej tych obrotów radzi sobie przyzwoicie choć demonem przyśpieszenia nie jest.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa. Bez problemów , chodzi płynnie.
4,0
Układ jezdny
To ciężki samochód. Przy eksploatacji poza gładkim asfaltem lubią się pojawiać stuki w zawieszeniu. Tanie zamienniki raczej są bez sensu , warto wstawiać markowe części , starczają na dłużej.
5,0
Karoseria
Odporna na korozję, raczej nie ma co oczekiwać purchli i gnicia w zakamarkach . Nawet niezabezpieczone odpryski lakieru długo pozostają bez nalotu. Stary dobry ocynk i porzadny lakier. Maska w okolicy spryskiwaczy potrafi delikatnie pokorodować pod lakierem, chyba aluminium nie znosi tanich zimowych płynów ;)
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Opływowy jak cegła z recyklingu z zaokrąglonymi rabatami :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemu grzeje jak i schładza wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pięć osób o " normalnych" rozmiarach spokojnie wygodnie usiądzie.
4,0
Wyciszenie
Zakładam, że 15 lat wcześniej było w środku ciszej przy prędkościach pow. 120 km/h , ale nie jest źle , nie trzeba robić głośniej radia. Delikatne szumy przy uszczelkach drzwi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to Opel czy VW i niestety trzeba troszkę głębiej sięgnąć do kieszeni przy elementach zawieszenia czy eksploatacyjnych , aczkolwiek osobiście nie szukam najtańszych zamienników tylko sprawdzone firmy. Dla przykładu 2018 r - klocki brembo przód ok 200 PLN , kompletne mcpersony przód ( bez sprężyn ) amor sachsa , łożysko i osłona kayaby koszt 990 PLN. Idzie przeżyć :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie przy starszych rocznikach ( okolice 2000 r) ciężko kupić tańsze , lepiej wykonane i wyposażone auto , które nie będzie skatowane przez milion poprzednich właścicieli tak jak to jest w przypadku bardziej popularnych marek BMW, Audi itp.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobrze mieć znajomego mechanika z komputerem:) Te auta lubią zakomunikować błędem kiedy coś im się nie podoba , choć w przypadku tej wersji silnikowej raczej nie bardzo jest się czego obawiać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to moje 3 Volvo które miałem i ten model z tym silnikiem jest najbardziej bezproblemowy. Przez rok przejechane 21 tys km i cały czas nabija kilometry.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.5 TDI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I