Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 II Sedan

ocynk, 6 lat temu
Silnik 4.4 V8 315KM 232kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 257 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S80 II Sedan 4.4 V8 315KM 232kW 2006-2013 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wspaniała jednostka ze zbyt zachowawczym układem wydechowym.
5,0
Całokształt
Wspaniałe auto pomimo kilku mankamentów. Komfort oraz bezpieczeństwo połączone z silnikiem, który zawsze oferuje tyle mocy, ile jest potrzebne. S80 ogólnie to auta do jazdy na długie dystanse a w szczególności z silnikiem V8. Oczywiście wypad do restauracji, kina i galerii handlowej jest możliwy i wskazany z uwagi nie na to, aby dowartościować siebie, ale pokazać, że jesteśmy oryginalni i doceniamy klasę, którą posiada to Volvo. Pokazać innym jedno z aut które zasługuje w mojej ocenie na uznanie. Uznanie za wspaniały silnik zamknięty w chłodnej stylistycznie, ale i wysmakowanej linii nadwozia która wewnątrz oferuje masę komfortu i świetnie grający system audio. Mankamentem jest olbrzymi promień skrętu oraz ponad przeciętnie wysokie spalanie w mieście nawet jeśli uwzględnimy pojemność silnika. Problematyczna bywa też elektronika, ale nie na tyle aby unieruchomić niespodziewanie auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniale rozwija moc, która jest dostępna natychmiast po tym jak zdecydujemy się na jej wykorzystanie. Kultura pracy na bardzo dobrym poziomie i jak pamiętam to jedynie Lexus LS ze swoją legendarną V8 wywarł na mnie większe wrażenie. Brzmienie silnika jest typowe dla V8 i miłe dla ucha, ale przy fabrycznym układzie wydechowym słychać je tylko przez kilka chwil po uruchomieniu. Klasyczne brzmienie V8 nawet lekko nagrzanego silnika jest już skutecznie tłumione przez wydech. Problemem tej jednostki były łożyskowania wałka wyrównoważającego (problem usunięto bodajże w roku 2009). Potrafi też być nieszczelne uszczelnienie łożyska wału od strony skrzyni biegów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w mojej V8 pomimo opinii o TF80SC i obecnym przebiegu 257 tys.km. pracuje bardzo dobrze. Oczywiście potrafi jak jest zimna minimalnie „pociągnąć” przy zmianie na niższych przełożeniach, ale jest to naprawdę tylko lekko wyczuwalne. Istotne jest, aby jak w wypadku większości skrzyń hydraulicznych nie powodować jej nadmiernego obciążenia do casu osiągnięcia odpowiedniej temperatury pracy oleju i co najistotniejsze wymieniać olej.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie auta daje masę przyjemności, ale tylko na drogach o dobrej a raczej równej nawierzchni. Drogi, na których występuje więcej łat i dziur niż gładkiego asfaltu wykazują słabość zawieszenia, pomimo że posiadam wersją z elektrycznie ustawianą charakterystyką pracy. Nawet przy ustawieniu „komfort” zawieszenie nie radzi sobie z nawierzchnią o której wspomniałem. Pozostałe nastawienia, a więc „sport” i „advance” dają dużo frajdy przy jeździe z większymi prędkościami na krętych drogach i tylko wtedy daje się zauważyć ich przydatność.
5,0
Karoseria
Komfort, bezpieczeństwo i bardzo dobra ergonomia wnętrza oraz świetnie brzmiący system audio.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylko dobrze.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko grzeje zimą oraz sprawnie chłodzi latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie wynosi 11.9l/100km przy założeniu, że 80% to trasa (drogi krajowe i autostrady 50/50) a pozostałe 20% to miasto. Jazda z prędkością do 100km/h drogami krajowymi ze sporadycznym wyprzedzaniem to nie mniej jak 10l/100km. Miasto w typowych warunkach ruchu poza godzinami szczytu to 16l a w godzinach szczytu i na krótkich odcinkach do 3km przy nie rozgrzanym silniku to nawet 22l. Koszty związane z serwisowaniem zależne od stanu auta przy zakupie oraz tego czy serwisujemy w autoryzowanym serwisie czy u sprawdzonego mechanika. Jednak na przykład wymianę oleju w skrzyni biegów oraz kwestie elektroniki polecam zlecić serwisowi autoryzowanemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieliczne związane najczęściej z elektroniką.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie poza błędem radaru brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.4 V8 315KM 232kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo S80 II

Liczba wpisów: 4

Volvo S80 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo S80 II Sedan