Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S90 II Sedan

Lex, 3 lata temu
Silnik 2.0 D4 190KM 140kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S90 II Sedan 2.0 D4 190KM 140kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : D4 sprawdza się lepiej niż oczekiwałem - wcześniej miałem ten silnik w SUV'ie, gdzie opory powietrza nie pozwalały mu potencjału rozwinąć - tutaj jest idealnie.
Inne : Wnętrze i jego stylistyka za każdym razem gdy się wsiada - zachwyca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie usterka, a zdziwienie gdy włączyłem światełka wewnętrzne - ta konsola pod niewielkim naciskiem się ugina. Tego się nie spodziewałem przy takim samochodzie.
5,0
Całokształt
Samochód przerósł moje oczekiwania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyjemnie się zbiera, potrafi być bardzo ekonomiczny. Przy 3,1k obrotów na ósmym biegu prędkościomierz pokazuje 200 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Wysoka kultura pracy, zdarza się jej nadinterpretować intencje kierowcy kiedy chce się spokojniej przyspieszyć przy małych prędkościach. Kwestia bezproblemowa, do skrzyni BMW jednak nieco brakuje. Generalnie super i o jej pracy się zapomina.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjny jeśli chodzi o komfort, niewskazany dla dynamicznej jazdy po zakrętach - bo na autostradzie już tak ;)
5,0
Karoseria
Piękna, wzór elegancji, a zarazem dyskretna i nie tak krzykliwa jak niemieckiej trójcy (także pięknych i świetnych aut) - volvo ma "to coś".
Komfort
4,0
Widoczność
słupek A w mieście przeszkadza, bez kamer manewrowanie byłoby nieprzyjemne. Polecam kamerę 360 - warto, choć i do niej trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Wszystko jak należy, wspaniałe wnętrze jest także praktyczne. Środkowa konsola działa bez zarzutu, poza tym, że za kazdym razem trzeba bardzo mnie irytujący system start/stop wyłącząć, a że ekran potrzebuje chwilę by się załadować, kierowca przy każdym uruchomieniu obdarowywany jest zrywaną animacją i brakiem precyzji przy wyłaczaniu wspomnianego systemu. Reszta super względem obsługi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetne nawiewy gwarantują po rozgrzaniu silnika szybkie ciepło we wnętrzu nawet w największe mrozy. klimatyzacja przy minimalnym ustawieniu ma bardzo dyskretny tryb pracy. Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikomu miejsca nie ma prawa brakować. Auto daje przestrzeń mimo, że sprawia przyjemnie obudowanej kapsuły wewnątrz.
4,0
Wyciszenie
Auto przy prędkościach od 150km/h w górę generuje szumy - nie dokuczliwe, ale spodziewałbym się ich braku w aucie chętnie traktującym setki kilometrów na autostradzie w warunkach "niemieckich". Dodatkowe wyciszenie szyb - jakby działało, ale sytuacji nie poprawia specjalnie. Poza autostradami i przy spokojnej/normalne jeździe jest bardzo przyzwoicie i kofortowo - jak na limuzynę przystało.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Volvo i ASO tanie nie są. Ekonomia silnika ratuje sprawę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód można kupić na stosunkowo do niemieckiej trójcy dobrych warunkach, materiały są świetne, bez tandetnych plastików, silniki także - warte swojej ceny w tej klasie pojazdów na pewno.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
miałem wymieniony siłownik otwierania klapy bagażnika - auto już z salonu tak wyjechało. Póki co nic innego się nie zdarzyło, niemniej krótko jeżdżę. Gwiazdkę jednak musiałem odjąć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie powinienem tego oceniać - 8k km i bez usterek poważnych, oby tak przez nastepne 120k km zostało ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S90 II Sedan