Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Radosław, 4 lata temu
Silnik 1.8 16V 122KM 90kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 241 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V40 I 1.8 16V 122KM 90kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Auto kupiłem od pierwszego właściciela (salon Polska). Z wygląda ładne, blacha trzyma się naprawdę dobrze jak na te lata (2 przednie błotniki na dole lekko korodują, reszta auta bez korozji, oryginalny lakier na każdym elemencie). Niestety okazało się, że właściciel wykorzystał to, że to auto jest w stanie wiele wybaczyć. Mechanicznie dramat. Po zrobieniu rozrządu, nastawnika olejowego, koła zmiennych faz, wahaczy przód, łączników stabilizatora, termostatu, czujnika temperatury w silniku, świec, tarcz i klocków auto jest nie do poznania. Nie wiedziałem, że auto o aparycji czołgu może tak przyjemnie jeździć. Pewnie trzyma się drogi, silnik chętnie reaguje na pedał gazu (a szczególnie powyżej 3,5 tysiąca obrotów), mimo dużych rozmiarów całkiem przyjemnie się nim manewruje. Po 20 latach wnętrze praktycznie bez większych śladów zużycia. Na plus klimatyzacja automatyczna. Aktualnie w moim egzemplarzu jest problem z odpalaniem (długo kręci, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) i rezystorem nawiewów ale na dniach to ogarnę. Auto naprawdę godne polecenia. Wygodne, pakowne, zaskakująco niewiele pali - ok 9-10l gazu. Jest to świetna propozycja jako auto rodzinne bądź przysłowiowy wół roboczy pod warunkiem regularnego serwisu. Ceny części poza nastawnikiem olejowym i kołem zmiennych faz bardzo przyzwoite. Od siebie polecam i następne auto też będzie maarki Volvo!
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobre osiągi, nieduże spalanie, niestety osprzęt nie należy do najtańszych ale za to dość rzadko wymaga ingerencji.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, nie szarpie, długi 5 bieg (stabilne obroty już od 60km/h).
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, jest przewidywalny i przyjemnie się nim manewruje.
5,0
Karoseria
Jako, że jest to egzemplarz poliftowy to karoseria jest bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją. Brak przygód = małe prawdopodobieństwo "biodegradacji"
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przy cofaniu mogłaby być lepsza. Zawsze jednak można zainwestować w czujniki.
5,0
Ergonomia
Jak najbardziej na plus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli rezystor nawiewów działa prawidłowo to łatwo jest utrzymać wymaganą temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, nawet 5 osób jedzie wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Dość cichy chyba, że jedziemy powyżej 140km/h bądź uszczelki w drzwiach są już zużyte.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie koszty osprzętu silnika to koszt utrzymania jest porównywalny z autami miejskimi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest dobrze. Auto warte swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bywają problemy z nawiewami, oprócz tego wszystko ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z zawieszeniem ale tutaj winne są polskie drogi, czasem zawodzi osprzęt silnika (warto zmieniać koło zmiennych faz przy każdej wymianie rozrządu).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I