Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Volvo V40 I

Volvo V40 I
Lata produkcji: 1995 - 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz

Oceny Volvo V40 I

Ogólna ocena
4,14
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(84%) NIE(16%)
ZALETY + Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie
WADY - Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

drRems
Volvo V40 I Kombi
1.8 16V 115KM 85kW (1995-2000) 4,54
Auto spisuje się super. Jeździ raczej na gazie i dużo po mieście (stąd takie spalanie), ale na trasie jest trochę mniej. Wszystkie wskaźniki są czytelne, obsługa prosta. Nic się nie psuło to nie wiem jak z częściami, ale jest duża dostępność używana. Samochód na paliwie idzie jak trzeba na gazie jest mu trochę ciężej. Da się to zauważyć zwłaszcza przy podjazdach pod wzniesienia, przy wyprzedaniu i przy załadowanym samochodzie. Warto...
dodano 8 lat temu przez drRems
simb
Volvo V40 I Kombi
1.9 TD 115KM 85kW (1999-2004) 4,46
Super samochód, jeździłem nim 3 lata, sprzedałem w bardzo dobrej cenie i jestem przekonany, że nowy właściciel będzie zadowolony. Mogłoby być trochę więcej miejsca ale w końcu to nie V70, kłopoty miałem jedynie z zaworem EGR przy turbo, być może to złe obchodzenie się mojej żony z silnikiem turbodoładowanym. Samochód miał bardzo dynamiczny silnik a przy tym bardzo oszczędny, na tempomacie można było spokojnie zejść w okolice 5l/100km !...
dodano 8 lat temu przez simb
Maciej
Volvo V40 I Kombi
1.8 16V 125KM 92kW (1999-2004) 4,92
Piszę tą opinie specjalnie dla tego iż sam tutaj szukałem przed kupnem tego modelu jakiś porad i opinii. Dobrze i długo szukajcie. Nie kupujcie tzw. "okazji" i za dziwnie małe pieniądze. Ja dopiero po pół roku trafiłem na prywatnego właściciela (jak najdalej od komisów!) który zmieniał autko na nowszy model (też Volvo) miał do tego autka całą dokumentację (plik papierów) nawet dostałem zaświadczenie o kolizji tzn: z przytarcia...
dodano 3 lata temu przez Maciej

Autodiagnoza Volvo V40 I

Liczba wpisów: 40
maska
dodał: ~Marcin, ponad rok temu
nie otwiera się maska auta . W srodku jak próbuję otworzyć maskę tak jakby ta linka była zerwana albo awaria jakiegoś mechanizmu.
nie działający spryskiwacz
dodał: ~jan, 7 lat temu
Nie działa spryskiwacz przedniej szyby,-spryskiwacz tylnej działa,działają także wycieraczki przednie i tylne.Przedtem zdarzyło się kilka(2-3) przypadków takich sytuacji,ale ustępowały samoistnie
wskaznik temperatury
dodał: ~Darek, 5 lat temu
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika.
problemy z uruchomieniem silnika
dodał: kristobar, 7 lat temu
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Dziwne zachowanie wskaźnika paliwa
dodał: ZONQ_MZ, 7 lat temu
Niezależnie od ilości paliwa w baku wskaźnik pokazuje max lub połowę baku. W zależności ile razy przekręcę kluczyk na zapłon wartości te ulegają zmianie. Co może być przyczyną takiego problemu?

Autorentgen Volvo V40 I

Liczba wpisów: 25

Skrzynia biegów.

dodał: ~Maciej, 9 lat temu
Jeśli włączając wsteczny wyskakuje Wam na jedynkę, a przy jedynce na trójkę, a poza tym dźwignia chodzi dosyć lekko, to na bank tulejki wybieraka są wyrobione i po ich wymianie problem zniknie.

Głośne przednie zawieszenie.

dodał: ~szefo, 8 lat temu
Spotkałem się z tym już w trzech egzemplarzach volvo v40 2000 r. z beznyzną 1.8.. Amortyzatory mocowane do poduszek poprzez plastikowe łożyska, w następnej wersji już wyeliminowane ze względu na awaryjność. Zawieszenie sztywne i mechanicznie spisuje się świetnie, ale naprawdę głośno. Słychać jego pracę. Dodam, iż moje nie jest wyeksploatowane. Po prostu hałasuje i to hyba największy minus mojego auta.

Zapiekające sie hamulce tylniej osi.

dodał: gala, 5 lat temu
przy każdej wymianie opon na zimowe, warto napsikać WD40 w zaciski ręcznego i troszkę nim poruszać. Usterka do naprawy zazwyczaj w 10 minut. Jeżeli komuś już się zapiekł, to zdjąć koło, napsikać WD40 w zacisk (nie w tarcze!!!) i postukać młotkiem w zacisk- poruszać nim w tę i wewte.

Podatny na awarie układ oświetlenia pojazdu.

dodał: ACbot, 9 lat temu
źle zaprojektowana instalacja elektryczna - włącznik świateł topi się i traci styk (w 10 letnim egzemplarzu, ale to powszechne)

Nagrzewnica.

dodał: ~Darkman, 8 lat temu
Po wymianie chłodnicy oleju i oczyszczeniu układu chłodzenia uszkodziła się nagrzewnica. Problem polega na tym, że volvo v40 rocznik 01. możne mieć w sumie ze 3 jej rodzaje. Najgorsze, że koszt części wyniósł zaledwie 10% kosztu naprawy czyli wymiany, gdyż owa nagrzewnica znajduje się dokładnie za grodzią silnika na wprost tunelu środkowego. Mój mechanik specjalnie robił zdjęcia żeby mi pokazać jak dużo trzeba zdemontować auta do wymiany nagrzewnicy.

Dane techniczne Volvo V40 I

Moc silników 90–200 KM
Pojemność silników 1,6–2,0 l
Prędkość maksymalna 180–235 km/h
Przyspieszenie 0-100 7,3–13,0 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Volvo V40 I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 4662
Koszt ogólny 21,58 PLN
LPG27.59 PLN
ON29.36 PLN
PB45.85 PLN
Wydatki serwisowe 9,01 PLN Pozostałe wydatki 9,18 PLN

Publikacje o Volvo V40

Newsy o Volvo V40