Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

czarownik, 12 lat temu
Silnik 2.0 T4 200KM 147kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V40 I 2.0 T4 200KM 147kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pięknie się zbiera - wyprzedzanie przestało stanowić problem.
4,0
Całokształt
Pomiędzy bardzo dobrze a doskonale. Auto świetnie jeździ i daje dużą frajdę. Nie wystawiam doskonałej oceny tylko ze względu na koszty utrzymania :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjny silnik. Można mieć do niego tylko dwa zarzuty. Po pierwsze spalanie, po drugie koszty napraw jeżeli o niego nie dbasz. Nie polecam tego auta osobom, które chcą oszczędzać na jego utrzymaniu. Będzie to drogo kosztowało. W szczególności nie polecam LPG do tego silnika. Nie dość, że to profanacja to jeszcze zabije go szybciutko.
4,0
Skrzynia biegów
Mogła by być bardziej precyzyjna ale jest w miarę ok jak na rodzinne kombi.
4,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi rewelacyjnie. Tłumienie i boczne trzymanie w zakrętach - super. Trwałość zawieszenia na przyzwoitym poziomie, cześci też w miarę dostępne i nie tragicznie drogie. Wyjątkiem jest to Nivomat, który jeżeli trzeba coś z nim zrobić będzie trochę kosztował.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i na boki, bez zarzutu. Jeżeli chodzi o tył, jak na kombi jest na średnim poziomie. Mogły by być ciut lepsze seryjne światła. Będę szukał ksenonów za czas jakiś.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Jedynie umieszczenie fabryczne radia nie najszczęśliwsze. Mogłoby być pod tym kątem lepiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment, miejsca wystarczająco dla wszystkich i bagażnik przyzwoity. Nie narzekam.
5,0
Wyciszenie
Czasami aż za dobrze - chętnie bym posłuchał tego silnika :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W wersji T4 to nie jest auto dla osób liczących się z każdą złotówką. 200 KM lubi wypić a i serwis i częsci do Volvo do najtańszych nie należą. O T4 trzeba dbać. Lać dobre paliwo, kupować oryginalne części lub zamienniki renomowanych firm. Jeżeli się nim dobrze zaopiekujesz odwdzięczy się bananem na twarzy przy przyspieszaniu. Ja uwielbiam to auto i polecam każdemu kto szuka szybkiego kombiaka daje niesamowitą frajdę. Przy czym jeszcze raz powtarzam - nie polecam ciułaczom. Jest to auto drogie w utrzymaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj też jest dobrze. Tyle, że jeżeli ktoś szuka \"okazji\" to nie polecam. Kupić dobre T4 za nieduże pieniądze to jak wygrać w Lotto ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie z drobiazgami nie ma problemów. Tylko dobrze ponieważ wymiana żarówek w światłach przeciw mgilenych to jakaś masakra jest.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co bez poważnych usterek. Jedyne co musiałem zrobić to wymienić, niektóre elementy zawieszenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 2.0 T4 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
9,2
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I