Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

bionicman1, 10 lat temu
Silnik 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wysoki poziom bezpieczeństwa i działanie systemów dbających o bezpieczeńśtwo. Wszystko widać od razu. Auto klasy kompaktowej z bogatym wyposażeniem, szczególnie z zakresu bezpieczeństwa.
4,0
Całokształt
Auto wygodne dla 2 osobowej rodziny. Wygodne fotele, wydajna klima pozwalają wygodnie pokonywać dłuższe dystanse. Dobrze prowadzenie przy dosyć sztywnym i sprężystym zawieszeniu pozwalają bezpiecznie wykonywać manewry przy prędkościach powyżej 90km/h. Ale rodzinie z 2 dzieci nie polecam;) za mało miejsca w bagażniku na większe wypady.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1.6 idzie ładnie, równo rozwija moc od ok 2tys. obrotów. Do 3 tys. jest dosyć cichy, nie przeszkadza w rozmowie.
5,0
Skrzynia biegów
Krótki lewarek, biegi wchodzą z odpowiednim oporem, nie ma problemu z wyborem odpowiedniego przełożenia. Dosyć krótko zestopniowana ale na 5 biegu przy licznikowych 110 silnik kreci ok 2200 wiec nie jest źle.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dosyć sztywne (16calowe koła), wiadomo kiedy przejeżdżamy po dziurach ale nie wstrząsa autem. Dosyć sprawnie wybiera nierówności nie hałasując przy tym nadmiernie. Prowadzenie dobre, prezycyjne.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobra widoczność, standardowe reflektory dobrze oświetlają drogę. Ale tu UWAGA - serwis sprzedawał reflektory bez sprawnej regulacji wysokości reflektora (trochę taniej niż standardowy) więc kupując sprawdźcie czy działa regulacja świateł. Wymiana/przekładka silniczka nie jest taka prosta. Swoją drogą nadal nie dociera do mnie jak serwis może sprzedawać pod swoją marką niepełnowartościowy produkt. Widoczność do tylu słaba, szerokie słupki, wysoko prowadzona linia okien i nie składane zagłówki pasażerów z tylu bardzo ograniczają widoczność.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, sterowanie na konsoli centralnej okazuje się bardzo proste. Mimo nagromadzenia dużej ilości małych przycisków w praktyce używa sie tylko pokręteł do ustawiania temperatury. Sterowanie radiem w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna dwustrefowa w stand. Szybko i cicho chłodzi wnętrze. Dodatkowo wyposażona w czujnik jakości powietrza, która pozwala uniknąć wdychania dużej części spalin w mieście.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca dosyć skromna, kierowca i pasażer z przodu nie powinni narzekać o ile maja do ok 180 cm wzrostu. Wyżsi kierowcy mogą trochę marudzić. Z tyłu podobnie, 2 pasażerów po 180 cm wytrzyma, wyżsi mogą mieć mało miejsca na nogi. We 3 osoby jest niewygodnie w każdym aucie więc w tym przypadku to nie jest jakaś wielka ujma dla v50, że z tylu 3 będzie za ciasno. Bagażnik dosyć mały ale ustawny. W przypadku większej ilości bagaży wystarczy nie zasuwać rolety i rozciągnąć siatkę, która zabezpiecza przedmioty przed \"wpadaniem\" do przodu.
4,0
Wyciszenie
Całkiem dobre wyciszenie, silnik do 120-140 km/h nie przeszkadza a w PL i tak szybciej nie wolno/nie da się jechać. Zawieszenie na większych wybojach trochę hałasuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest naprawdę niskie (1.6D). Na trasie średnio 4,5l/100km przy jeździe 90-120km/h. W mieście spalanie 5,5-6l/100km. Klimatyzacja, radio itp. wł. cały czas. Ceny części oryginalnych w serwisie są zaporowe:) na szczęście są sklepy internetowie itp. gdzie można dostać potrzebne akcesoria taniej. Standardowe przeglądy poza ASO (olej, filtry, klocki, itp.) w normalnych cenach dla klasy kompaktowej.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowe auto (2008) kosztowało z dodatkami ok 95 tys pln. Dziś kupione za 32 tys. z pewnym przebiegiem i bezwypadkową historią (kupione od siostry). Z klasy Premium to chyba tylko cena:) Jakość wykończenia wnętrza bardzo przeciętna. Aluminiowe nakładki na klamkach drzwi całe powgniatane i tak naprawdę nie wiadomo od czego:D Podstawowy zestaw audio dosyć przeciętny.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle jakieś pierdoły się psują (przebieg 45tys km!!!). Łamią się spinki, kołeczki, odpadają jakieś wykładziny, problemy z otwieraniem schowków, ciężko działające klamki itp. Tapicerka Dalaro - niby półskory połączone z materiałem - po 4 latach/45 tys km w gorszym stanie niż w 17 letniej almerze n15 z przebiegiem 150kkm czy avensisie 2001 z przebiegiem 300kkm. Doczyścić tego się zbytnio nie da, naprawić dziur też nie ma jak bo żaden tapicer nie ma takiego materiału. Ogólnie szukajcie albo z pełną skóra albo całe materiałowe.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie żadnej poważnej usterki przez 4 lata nie było, jedynie wymiana alternatora i akumulatora (samochód robił dużo krótkich tras). Ale turbina jest wilgotna i pluje już trochę olejem. Przy tym przebiegu to nie powinno mieć miejsca ale auto było użytkowane na krótkich dystansach więc to chyba jest powodem.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 DRIVe 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50