Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 I Cross Country

W, 6 lat temu
Silnik 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V60 I Cross Country 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód po prostu cieszy. Świetnie wygląda i jeszcze lepiej jeździ. Bardzo dobrze sprawdza się w codziennym użytkowaniu. To moim zdaniem najlepsza wersja v60 jaka można teraz kupić, cena prawie identyczna co zwykle v60, a samochód o wiele lepszy. Świetnie łączy zalety SUVa i normalnego auta. Można wjechać w niewielki teren bez obaw o uszkodzenie wozu, z drugiej strony na trasie zachowuje się jak zwykle kombi, pozbawione wad SUVa. Samochód w 2018 roku nie jest już swieżynką i szczególnie w kabinie widać upływ czasu natomiast wysoka jakość wykonania i szlachetne materiały robią świetne wrażenie. Fotele w wersji sportowej są wręcz genialne. Dużym, pozytywnym zaskoczeniem jest oncall jako aplikacja na smartfona - status pojazdu, zdalne uruchamianie, powiadomienia o włączonym alarmie czy niezamkniętych drzwiach bardzo często się przydają.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka optymalna dla tego wozu, mocy nie brakuje, a kultura pracy jest wysoka. W trybie eco+ przy spokojniej jeździe praktycznie niesłyszalny (nie ma różnicy czy trzymasz nogę na gazie czy jedziesz na luzie)
5,0
Skrzynia biegów
Znakomita- szybka i płynna zmiana biegów, bardzo łatwo ją wyczuć. Przy mocnym przyspieszaniu czuć lekkie szarpnięcia na w okolicy 6go biegu.
5,0
Układ jezdny
Chyba największa zaleta wersji Cross Country. Zawieszenie przeniesione z wersji XC60 daje sobie świetnie radę, niższy środek ciężkości niż w XC tylko pomaga. Samochód nie wychyla się nadmiernie na zakrętach, a jednocześnie jest superkomfortowo zestrojony.
5,0
Karoseria
Wybrałem wersje ciemnografitową i jest super. Wyglada rewelacyjnie i mało się brudzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogólnie OK, natomiast duże i grube słupki potrafią czasem przeszkadzać.
4,0
Ergonomia
Schowków nie brakuje, do multimediów łatwo się przyzwyczaić (menu podobne jak w BMW, chociaż obsługa trochę mniej intuicyjna). Mankamentem dla mnie jest trochę za wysoka pozycja za kierownica i umiejscowienie podłokietnika - mógłby być dłuższy. Przy wysiadani łatwo zahaczyć i uszkodzić kierownicę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pakiet winter daje rade - podgrzewanie szyby czołowej zimą to świetna sprawa. Poza tym całość działa jak powinna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest stosunkowo nieduży, mam prawie 2m wzrostu i się mieszczę ale nie narzekam na nadmiar przestrzeni. Bagażnik jak na kombi dosyć mały, chociaż bardzo ustawny. Sprawdza się możliwość składania każdego tylnego siedzenia z osobna.
5,0
Wyciszenie
Tutaj rewelacja samochód jest doskonale wyciszony i nawet jazda po niemieckich autostradach nie zagłusza spokojnej rozmowy w kabinie. Znakomity jest tez system audio (high quality).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok, usterek brak.
4,0
Stosunek jakość/cena
Volvo jest drogie dlatego nie daje 5 gwiazdek. Uważam, że w cenie powinno buc więcej asystentów - bardzo trudno dostać w pełni wyposażony samochód, bo opcje dodatkowe (np pakiety bezpieczeństwa wyceniane są zbyt drogo)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V60 I Cross Country