Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 I Kombi Facelifting

Lukasz, 4 lata temu
Silnik 2.4 D5 215KM 158kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V60 I Kombi Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochod naprawde komfortowy. Wnetrze jego nie zachwyca pojemnoscia mimo sporych rozmiarow nadwozia, za to nadrabia praktycznoscia. Idealny dla pary lub malej rodziny 2+1. Silnik D5 to bardzo dobry wybor dla tego auta. Odznacza sie ciekawym brzmieniem i bardzo dobrze radzi sobie z ciezkim autem (1740kg) w polaczeniu z 6biegowym automatem. . Jakosc wykonczenia na calkiem przyzwoitym poziomie. Skorzana tapicerka i elektrycznie regulowany fotel kierowcy oraz duzo dodatkow poprawiajacych bezpieczenstwo jazdy tj. adaptacyjne biksenony, tempomat itd pozwalaja poczuc sie jak w aucie o klase wyzszym.
Wrażenia
5,0
Silnik
5cylindrowa jednostka. Dobra dynamika i przyjemne brzmienie w zestawieniu z 4cyl silnika. Aptaty na paliwo przy pojemnosci 2.4litra umiarkowany. Srednio spala niecale 8l/100km (60% zatloczone miasto i 40% trasa )
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zdecydowanie zacheca do plynnej i spokojnej jazdy. Jezeli zachodzi potrzeba dynamicznego przyspieszenia duzo pomaga tryb sportowy w trybie normalnym ma sie wrazenie ze auto jest nieco zamulone, ospale.
4,0
Układ jezdny
Samochod zawieszony dosc komfortowo. Przy bardzo dynamicznej jezdzie niestety zawieszenie niedomaga i wyraznie sie przechyla. Za to niezle radzi sobie z wybieraniem nierownosci. Nie bez znaczenia pozostaje rozmiar kol. 215/50/17 to najelpszy wybor.
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Duzo widac przez tylna pionowa szybe. Spore lusterka + system BLIS.
4,0
Ergonomia
Jezdzac cale zycie VAGami nie moge sie przyzwyczaic do pewnych spraw. Konsola srodkowa ma sporo przyciskow a samo sterowanie licznymi opcjami wyswietlanymi na ekranie bez odrywania wzroku od jezdni jest mocno utrudnione. Ocene ratuje doskonala pozycja za kierownica. Zakres regulacji kolumny kierowniczej + elektryczny fotel kierowcy pozwalaja usiasc naprawde wygodnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochod chyba musi byc wyposazony w jakas dodatkowa nagrzewnice bo bardzo szybko sie robi cieplo w kabinie. Moze to zasluga zimowego pakietu, ktory rowniez dodaje ogrzewane przednie siedzenia, lusterka i przednia szybe. Wlasciwie juz po 5min w kabinie czuc przyjemne cieplo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochod z przodu jest bardzo przestronny i kazdy kierowca usiadzie wygodnie. Jednak z tylu miejsca moze braknac dla osob powyzej 180cm. Sam mam 184cm i za soba siadam wlasciwie na styk. 1-2cm dalej odsuniety fotel i z tylu juz bedzie za ciasno. Kolana beda gniotly oparcie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na przyzwoitym poziomie. Jednak osobiscie po przekroczeniu okolo 2tys obrotow nieco za bardzo slychac silnik. Dzwiek 5cylindrowego silnika jest nawet mily dla ucha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto reprezentuje bardzo dobra wartosc przy kupnie uzywanego zadbanego egzemplarza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padl modul sterowania system informacyjnym. Problem objawial tym, ze nie bylo slychac dzwieku co jakis czas. Wszystko niby dzialalo ale nie gralo radio, czujniki cofania tylko na wyswietlaczu, zero sygnalu dzwiekowego o przeszkodach. Bardzo droga naprawa w autoryzowanym serwisie . Naszczescie nie na moj koszt.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V60 I Kombi Facelifting