Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 I SUV Facelifting

bartol_kbk, 4 lata temu
Silnik 2.4 D4 190KM 140kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nagłośnienie - człowiek na nowo odkrywa piosenki które zna i lubi, a nawet te których wcześniej nie lubił ;-P
Silnik : Brzmi rewelacyjnie jak na diesla i bez problemu daje radę w tym 1.8 tonowym aucie!!!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzypiące plastiki.....
5,0
Całokształt
Ocenę zacznę od mojej osobistej opinii. Przed zakupem tego auta byłem przeciwnikiem tego typu samochodów z różnych przyczyn ( ten model wybrała żona dla siebie, żeby nie było ;-)). Po ponad 2 latach użytkowania muszę przyznać, że bardzo polubiłem to volvo i przekonałem się do SUV-ów. Teraz nie wyobrażam sobie innego auta w trasę. Po mieście do spokojnej bezstresowej jazdy też się świetnie nadaje. Zwłaszcza jeśli dodamy do tego REWELACYJNE nagłośnienie Harman Kardon to nie chce się wysiadać ;-) Przyznam że za każdym razem jak jadę tym samochodem to mam dylemat, czy słuchać silnika czy muzyki ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nasz egzemplarz posiada fabryczny pakiet polestar. Auto ma zmienione oprogramowanie silnika, skrzyni i ma fabryczny wydech polestar. Dzięki temu brzmi rewelacyjnie, a przeciez to diesel!!!!!!!! Motor ma wystarczającą moc do sprawnego przemieszczania się . Dodatkowo fala momentu, która pojawia się przy niskich obrotach sprawia, że jazda jest na prawdę przyjemna. Jeśli chodzi o przyspieszenie: W momencie gdy ruszamy z miejsca nie ma aż takiej dynamiki do około 50-60 km/h - jest przeciętnie, ale jak już ta masa ruszy się z miejsca, to auto zadziwiająco lekko przyspiesza. Wyprzedzanie nie sprawia żadnego problemu. Pomimo sporych gabarytów i masy auto bardzo sprawnie przyspiesza nawet w zakresie prędkości 140-180 km/h. Towarzyszy temu rewelacyjne brzmienie silnika i wydechu :-) Odnośnie spalania (jeździmy z dezaktywowanym systemem start-stop, bo jest denerwujący) W Warszawie w porannych korkach auto pali około 10l, natomiast przy normalnym ruchu i jeździe tak jak wszyscy w mieście spalanie spada do około 8-9l . Dynamiczna jazda od świateł do świateł spokojnie podnosi spalanie do wartości 12-14l. Jeśli chodzi o trasę, to na jednopasmowych drogach jadąc płynnie około 90-100 km/h można uzyskać spalanie około 6-7l . Podczas Jazdy po autostradach duży wpływ na spalanie ma wiatr. Przy 140 km/h z wiatrem można zejść poniżej 8l. Zazwyczaj przy tej prędkości spalanie wynosi około 9l. W momencie gdy jedziemy pod wiatr, spalanie wynosi nawet około 10-10.5l . Przy prędkościach około 160 km/h trzeba dodać po 1 litrze do powyższych wartości. Duży plus za dużą pojemność zbiornika paliwa!!!!! Jest to bardzo praktyczne.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w tym aucie jest jeszcze klasyczna (nie dwusprzęgłowa). Jak już pisałem w skrzyni też jest oprogramowanie polestar. Zaznaczę , że nie mam porównania do auta, ze zwykłym oprogramowaniem. Skrzynia bardzo szybko reaguje na kick-down. Nie trzeba używać manetek przy kierownicy, żeby szybko wyprzedzić. Podczas spokojnej jazdy zmiany biegów są bardzo płynne, redukcje też. Skrzynia na prawdę dobrze dobiera biegi do aktualnej sytuacji na drodze. Jest jeszcze tryb S, w którym obroty są znacznie wyższe, ale w praktyce używa się go bardzo sporadycznie. W tym trybie zmiany są troszkę bardziej zdecydowane, czuć moment wbicia biegu.
5,0
Układ jezdny
Auto ma sprężyny polestar. Za ich prawą jest trochę sztywniejsze niż auto ze zwykłym zwieszeniem (tak piszą w folderze, nie mam porównania ze standardowym zawieszeniem ;-) ). Na lato mamy felgi 20-calowe z cienką oponą. Auto dzięki temu prowadzi się stabilniej przy wysokich prędkościach i w zakrętach, ale znacząco cierpi na tym jakość tłumienia nierówności. Wg mnie najlepsze są koła z wysokim profilem opony do tego auta. Może prowadzi się troszkę gorzej, ale jest znacznie bardziej komfortowo. Wtedy też nie straszne są studzienki i inne ubytki w jezdni ;-) Wysoki prześwit ( i koła z wyższym profilem opony) sprawia, że nie trzeba się bać krawężników i głębokiego śniegu ;-) Z racji masy i wyżej położonego środka ciężkości auto przechyla się w łukach, ale przecież nie jest to samochód do sportowej jazdy, tylko do komfortowego połykania kolejnych kilometrów. Układ kierowniczy jest zestrojony do tego typu jazdy. Pozytywnie zaskakuje zwrotność tego auta. Pomomi napędu na 4 koła manewrowanie nawet w ciasnych miejscach nie sprawia trudności.
4,0
Karoseria
Lakier mógłby być bardziej odporny na zarysowania, ale jak na razie jest OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest rewelacyjna. Nie dość, że siedzimy dość wysoko, to jeszcze szyby mają taką powierzchnię, że wszystko bardzo dobrze widać. Duże lusterka boczne też zaliczam na plus. Jeśli chodzi o widoczność do tyłu, to sytuację ratuje kamera cofania (dobra jakość obrazu). Bez niej byłoby gorzej ;-) Aktywne światła w tym modelu są rewelacyjne. Po zmroku bardzo dobrze oświetlają drogę, doświetlanie zakrętów też działa bardzo dobrze. Doceniam też funkcję, że reflektory skręcają się razem z ruchem kierownicy, może w niewielkim stopniu ale jest to bardzo pomocna funkcja po zmroku!!!!!!!
5,0
Ergonomia
Obsługa auta jest bardzo prost i intuicyjna. Pszystkie potrzebne przyciski są pod ręką, dość duże, łatwo w nie trafić ;-) Nie odciągają uwagi kierowcy podczas jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą silnik niewiarygodnie szybko się nagrzewa. Dzięki temu ogrzewanie też bardzo szybko zaczyna działać i jest na prawdę wydajne. Podgrzewane fotele też szybko się nagrzewają. Klimatyzacja nie chłodzi, ale zamraża w razie potrzeby!!!! ;-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w pierwszym i drugim rzędzie jest pod dostatkiem, nawet dla wyższych osób. Siedzenia są bardzo wygodne i mają dużą regulację. Nie męczą nawet przy długich podróżach. Po 700 km trasie wysiadłem bez żadnego bólu pleców!!!!!! Wsiadanie i wysiadanie też jest wygodne. Jedynie bagażnik jest trochę za mały jak na te gabaryty samochodu.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest rewelacyjnie wyciszony. Nawet przy wysokiej prędkości!!!! Jak dla mnie wydech powinien być bardziej słyszalny w środku auta. Jedyna rzecz która mnie niemiło zaskoczyła to skrzypiące plastiki. W takim aucie przy takim przebiegu raczej nie powinno mieć to miejsca. Najgorzej jest z uchwytami drzwi, za każdym razem przy zamykaniu i otwieraniu drzwi plastiki skrzypią!!!!! Może nasze auto tak nas wita i żegna ;-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie wykonujemy wszystkie czynności serwisowe i wymianę kół w autoryzowanym serwisie. Ceny są wysokie, auto premium to i ceny są premium!!!! ;-) ;-P
4,0
Stosunek jakość/cena
Koszt zakupu auta jak i serwisowania jest wysoki, ale uważam że to auto jest warte tych pieniędzy. To co oferuje rekompensuje te koszty!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie wymienię tylko skrzypiące plastiki i oby tak dalej ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie wymienię tylko skrzypiące plastiki, oby tak dalej ;-)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D4 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 I SUV Facelifting