Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 I SUV

Ppaszek, 5 lat temu
Silnik 2.4 D5 215KM 158kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
3,57
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Przesiadłem się kupując okazję po rozbicu wcześniejszego samochodu jakim była Honda CRV z 2008, W Volvo brakuje mi trzymania się samochodu do jezdni przy dużych prędkościach bądz nagłych zmianach kierunku. Podatny na podmuchy wiatru. Brak praktycznych schowków, Obijam prawą nogę o konsolę. Przy dłuższych podróżach drętwieją nogi pod udami. W stosunku do CRV siedzi się dużo niżej. Już nie widzę kilku samochodów do przodu. Fakt mniej buja ale za to mam odczucie że za chwilę stracę przyczepność tylnich kół. Jak dla mnie lusterko wsteczne zainstalowane zbyt bliko oczu i za wysoko. Tak jak pisałem brak wielofunkcyjnych, praktycznych schowków. (może moje zboczenie gdyż miałem wcześniej samochód z USA i tam bez problemu wchodziły butelki 1,5l :) o 1l nie mówiąc. Duży przód pojazdu. Brak podświetlenia otwartych drzwi. Kierownica jakaś autobusowa i strasznie twarda. (już obszyłem wraz z gąbką i wcięciami na palce). W porównaniu do Hondy dużo gorzej się wsiada i wysiada. W Hondzie siedząc czułem się bardziej bezpiecznie. Promień skrętu też większy. Spryskiwacze szyby zużywają strasznie dużo wody większość z niej się od szyby odbija. 11letnia Honda nie skrzypiała plastikami 6letnie Volvo już skrzypi. Mam amortyzatory adaptacyjne. auto i tak jeździ sztywno pomimo przełączenia w tryb Comfort. nie wychyla się tak jak Honda ale tam jedynie było uczucie przechylania tu w Volvo myszkowania tyłu.
Wrażenia
4,0
Silnik
D5 AWD jakoś większych zastrzeżeń nie mam ale miałem nadzieję, że będzie mniej podatny na zmianę spalania w zależności od stylu. Jadąc autostradą 90- pali 5,9-6,2 140- 10-12. Duże zmniejszenie w zimię gdy zacząłem używać podgrzewacza bloku silnika.
3,0
Skrzynia biegów
szarpie przy zmiane biegów. nie czuć zmiany charakterystyki po przełączeniu trybu amortyzatorów. Tak wiem to przełącznik dotyczący amortyzatorów :) ale mimo to szkoda, że tego nie połączyli. Po wymianie oleju w skrzynie i optymalizacji trochę lepiej ale nie to samo co w Hondzie.
3,0
Układ jezdny
Przy lekkim wietrze w deszczowe dni szybka jazda w zakrętach raczej niemożliwa. chyba że zakładamy pójście bokiem. Hamulce bardzo wrażliwę na jakość opon. Przy nówkach jestem zadowolony ale np. Na 6 letnich twardych już Nokianach z bieżnikiem 4, - 5 mm był dramat. System Adaptacyjnego tempomatu potrafi czasami nieźle namieszać jak samochód zatrzymujący się na naszym pasie jako 2 dokona nagle zmiany pasa to system zanim zauważy samochód nr1 załączy przyspieszanie przy jednoczesnym braku zauważenia tego już stojącego. Bum BUm możliwe jak nie wiem co...
4,0
Karoseria
Dałbym 5 gdyby, nadkola były lepiej zabezpieczone plastikami tak jak ma to miejsce w Cross Country.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód dość długi. Lusterko wsteczne zainstalowane dość wysoko i blisko oczu. Brak lusterka wewnętrznego do podglądnia dzieciaków z tyłu. Brak holdera do okularów przeciwsłonecznych. Boczne lusterka dość duże kąt martwy załatwia system martej strefy. Widok wstecz jako taki na szczęście jest kamera i system czujników przód, tył. System BLS zmiany pasa, i system ostrzegania o gwałtownym zbliżaniu się do innego samochodu. Co do systemu gwałtownego hamowania to do końca nie za bardzo w niego wieżę. może dla tego, że jeszcze udaje mi się zatrzymać przed czyimś zderzakiem.
2,0
Ergonomia
Dla mnie do dnia dzisiejszego a mijają 4 miesiące nie znalazłem optymalnego ustawienia siedzenia. !!! otwieranie drzwi też coś mi nie leży bolą palce podczas otwierania. Funkcjonalnych schowków ze świeczką szukać. Podłokietnik ? zamknięciem schowka centralnego to lepsze określenie tego czegoś. wciąż zastanawiam się gdzie odkładać telefon do ładowania oraz zainstalowć CB Radio.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
System klimatyzacji ok można przyczepić się do cen wymiany wiatraka do nawiemu usługa 1,8 tys PLN sam wiatrak 2,3tys PLN wiatrak okazało że pasuje od innego samochodu wersja Premim z wyważonym wiatrakiem 520 PLN
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jako kierowca czuję się strasznie zabudowany. co do pasażerów wydaje mi się że w Hondzie mieli więcej mijsca na nogi. W CRV siedziało się też dużo wyżej i bardziej tak jak się siedzi na krześle dla mnie dużo lepsze.
4,0
Wyciszenie
Nie ma tragedii ale mogło by być lepiej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tanio nie jest jakieś 30% drożej niż w Hondzie
3,0
Stosunek jakość/cena
Ja tej klasy Premium nie widzę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno powiedzieć pakiet przygotowania do własnych preferencji włącznie z wymianą dywaników, dużym przeglądem i wymianą tarczy, jakieś 21tys. pln 21000 w tym też chlapacze, belki dachowe, wymiana uszczelnień skrzyni biegów. jakieś drobne naprawy. Kupno nowych opon.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wiatrak nawiewu, Niby nic ale 4,1tys Rura dolotu 570, wymiana uszczelek przy skrzyni biegów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW
Średni koszt przejechania 100 km
60,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo XC60 I SUV