Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 II Crossover Plug-In

Marcin S, ponad rok temu
Silnik 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo XC60 II Crossover Plug-In 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 5.8s do 100km w trybie power przy takiej masie jest ok :)
Inne : przy jeździe ponad 1000km wygodne (chłodzone/podgrzewane fotele) + masaż pomagają. Do tego "autopilot", lane keep assist + aktywny tempomat jak się ma szalejące dzieci tez się przydaje
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przycisk na kierownicy (po prawej stronie) irytował
5,0
Całokształt
Auto kupione aby jeździć po mieście na krótkich dystansach z dziećmi. Posiadając przydomowa instalacje PV "tankowanie" i jazda w promieniu 20km bez użycia benzyny (jak jest ciepło, bo ogrzewanie idzie z silnika spalinowego). Tryb pure (zasięg ~40km) minimalne spalanie jeżdżąc po małym miecie w lato 2,8l/100km. w zime podgrzewanie idzie z silnika spalinowego wiec min spalanie podskakuje na ok 3,8/100km. Lądując w domu rekordowy zasięg na 1 baku paliwa 1756km Tryb hybrydowy (ok 250km do rozładowania baterii spalanie 6,5l/100km) ponad zasięg 250km (jadąc po autobanie 220-230km/h) spali ile może :P (15-18l/100km) Przeliczając po cenach energii i benzyny z lata/jesieni 2021 bateria zużywa ekwiwalent ok ~3,0l/ 100km (w przeliczeniu na złotówki. Do tego dochodzi + 2.8 lub 3.8l benzyny wychodzi ze 2tonowe auto spala ok ekwiwalent ok 6-7l przy spokojnej jeździe (48-55% kosztów z elektryki, 42-45% kosztów benzyny). Wiec jak ktoś ma opcje ładowania z przydomowej instalacji PV, i jeździ krótkie dystanse = dobre auto Jak ktoś non stop robi 200km+ = Moja sugestia kup T6 lub B5 (mniej skomplikowane i lżejsze).
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajnie jakby była opcja 6 cylindrów w hybrydzie, ale współpraca miedzy elektrykiem a benzyna działa ok
5,0
Skrzynia biegów
Jak dotąd bez problemów, płynne zmiany, nie szarpie. przy zmianie na tryb power trzyma obroty dużo wyżej, i przez większość czasu dysponujesz prawie max momentem.
4,0
Układ jezdny
Płynnie reaguje na zmiany i trybów jazdy. odczuwalna różnica. Przyspieszenie, hamulce i tryb rekuperacji energii działają dobrze. rozmiar tarcz i klocków z przodu mógłby być nieco większy (w końcu auto lekkie nie jest). Czasem system antykolizyjny nie ogarnia ze jest się na luku i ostrzega przed kolizja (wtedy czułość hamulca na 200% i delikatne wciśniecie i prawie w miejscu stajecie + napęd elektryczny może się wyłączyć i pokazywać błąd, póki auta się nie zatrzyma i wyłączy i włączy)
5,0
Karoseria
Poki co wszystko bez zarzutów
Komfort
5,0
Widoczność
Zestaw kamer 360 mega poprawia widoczność zwłaszcza podczas parkowanie w ciasnych miejscach. czujniki same sie aktywują jak jest blisko przeszkody. Dobre pokrycie do ok kilku cm
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu reki, w miarę logicznie pookładane. Po ok mies użytkowanie 80% informacji wyświetla się na HUD wiec nie muszę oczów od drogi odrywać :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pre-heating, oraz inne udogodnienia spoko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2metrow nie mam wiec dla mnie super
4,0
Wyciszenie
Jak chce cisze to w trybie pure tylko odrobinę opony słyszę 45-56db. Jeździłem jedna marka która była nieco lepsza w tej kwestii, pyzatym dobrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Personalnie jezdze glownie na malych dystansach wiec ładuje codziennie w domu i benzynę zatankowałem po ok 3-miesiacach i przejechaniu 1756km (3.8l/100km). Pozatym poki co żadnych problemow
5,0
Stosunek jakość/cena
Przejechalem pol europy, wszystko pieknie i bez problemow.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeden z przyciskow na kierownicy przestawal sporadycznie dzialac
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto... gdyby cos powaznego sie wydarzylo, oddalbym

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 II Crossover Plug-In