Układ hamulcowy
: Wymiana klocków hamulcowych co roku i tarcz co 2 lata przy normalnej jeździe i 15 tys przebiegu rocznie dla mnie jest usterka.
4,0
Całokształt
Auto jest zbyt twarde, nie czuć komfortu podczas jazdy. Stara Mazda 6 miała lepsze zawieszenie. Wycieraczki działają fatalnie, nie zbierają dokładnie deszczu. Skrzynia biegów słabo przełącza biegi, czasem auto nie reaguje szybko na gaz. Zbyt głośne wewnątrz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez awarii, jednak czasem go słychać jak deasla a mam benzynę.
2,0
Skrzynia biegów
Za wolno przełącza biegi, czasem zamyla z reakcją gdy chce się szybciej uciec ze skrzyżowania. Nie jest płynna.
4,0
Układ jezdny
Niczym się nie wyróżnia jak na taką klasę auta.
5,0
Karoseria
W porządku, nie rdzewieje, nic się nie dzieje podczas normalnego użytkowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu, w SUVie wszystko widać ze względu na wysoką pozycję kierowcy.
5,0
Ergonomia
Wszystko znajduje się pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, klima chłodzi i grzeje dosyć szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zbyt mało miejsca dla pasażera z przodu.
3,0
Wyciszenie
Słabe, już przy 120km/h jest zbyt głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo drogie części i serwisy auta. Przy normalnej jeździe 15 tys rocznie wymiana klocków co roku. Wymiana tarcz hamulcowych co 2 lata.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt drogie jak na taką jakość. Inne tańsze marki mają lepsze wyposażenia i do tego brak usterek z Volvo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka razy poprawiane wycieraczki jednak dalej losowo działaj i nie dokładnie zbierają wodę. Wymiana bezpiecznika, wymiana uszczelek tylnych z drzwi, czasem wyłącza się pulpit do sterowania. Czasem auto zgłasza awarie świateł jednak awarii nie ma.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana rozrusznika już w 5 roku użytkowania pojazdu. Auto bezwypadkowe.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika T4 190KM 140kW
[l/100km]