Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. XC60 został gruntownie przeprojektowany, zgodnie z nową linią Volvo, znaną wcześniej z modeli XC90 oraz S90 i V90. Projektantem XC60 II jest Thomas Ingenlath. Charakterystycznym elementem nowego designu jest pas przedni pojazdu, ze światłami w kształcie leżącej litery „T”, inspirowanym młotem Thora. Po raz pierwszy w historii szwedzkiej marki, XC60 dzieli z wymienionymi XC90, S90 i V90 również wspólną płytę podłogową – uniwersalną konstrukcję o nazwie Volvo Scalable Product Platform.

Druga generacja XC60 stała się większa, pojemniejsza, a przy tym lżejsza (ok. 90 kg) od poprzednika. Auto, zbudowane na modułowej platformie SPA, ma 468,8 cm długości, posiada rozstaw osi o 9 cm dłuższy niż w pierwszej generacji. Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), przy zawieszeniu pneumatycznym możemy go regulować w zakresie od 21 do do 25 cm. Pojemność bagażnika wzrosła z o 12 litrów (505l).

czytaj więcej
Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Volvo XC60

Cena od: 169 850 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4688 mm
Szerokość 1902 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2117 mm
Wysokość 1658 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Rozstaw kół - przód 1668 mm
Rozstaw kół - tył 1673 mm
Zwis przedni 872 mm
Zwis tylny 951 mm
Prześwit 216 mm
Prześwit 4x4 250 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1055 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1037 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 965 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 988 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1478 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1430 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1055 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 758 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1616 mm
Wysokość progu załadowczego 776 mm
Kąt natarcia 20 stopnie
Kąt rampowy 22,1 stopnie
Kąt zejścia 26,9 stopnie
Głębokość brodzenia 350 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,4
~Wolfgang
Crossover D5 235KM 173kW
Volvo XC60 II
Auto sympatyczne, ale tylko jak ktoś ma czas żeby jeździć z usterkami do serwisu. Do właściwości jezdnych, komfortu - nie ma się co przyczepić - spełnia wszelkie kryteria klasy premium...ale w trakcie użytkowania wychodzą liczne usterki: a to zawory silnika do wymiany, a to nieszczelności w układzie silnikowym, a to uszkodzenie samoistne przewodów wyprowadzających spaliny.; zasklepki na wtryskiwacze reflektorów przednich też łatwo odpadają po jeżdzie na trochę nierównej powierzchni. mniej istotne ale równie irytujące: nie trzymające się podłogi dywaniki - wymiana co kwartał; ramiona wycieraczek też nie dają rady dłużej niż dwa lata i makabryczne schowki w środkowej kolumnie które zasysają do wewnątrz rzucone niedbale monety i brzęczą - a niestety ich wydobycie jest możliwe tylko po rozmontowaniu w serwisie .
4,7
~Pan_Buka
Crossover T6 310KM 228kW
Volvo XC60 II
Samochód mam dopiero od trzech miesięcy, przejechałem zaledwie 5 tysięcy, więc siłą rzeczy moja recenzja będzie trochę powierzchowna. Jak na razie jestem zachwycony i trudno mi się do czegokolwiek przyczepić. Jest co prawda kilka mniej lub bardziej irytujących drobiazgów o których napiszę, niemniej drobiazgi te nie wpływają na całościową ocenę auta. Na ocenę całościową przyjdzie czas później, zwłaszcza w kwestiach awaryjności i kosztów utrzymania innych niż paliwo (a ten koszt z racji wybranej mocy silnika, jest akurat niemały). Nie ma sensu pisać, że auto jest ładne, nikt chyba nie kupuje samochodu, który mu się nie podoba. Całkiem subiektywnie uważam jednak, że jest to jeden z najładniejszych SUV na rynku :-) Natomiast jakość wykończenia, komfort jazdy, kultura pracy napędu i działanie systemów wspomagających kierowcę są na najwyższym poziomie. Dynamika silnika i jego elastyczność są doskonałe. Skrzynia zmienia przełożenia w sposób niemal niezauważalny, co przy potężnej mocy silnika daje ogromny komfort wyprzedzania. Samochód płynie po drodze tym bardziej, że zawieszenie zestrojone jest naprawdę świetnie. Choć w relacji mojego kolegi, zawieszenie samochodu w wersji R-Line (mam wersję Inscription) jest zdecydowanie zbyt twarde i sportowe jak na rodzinny SUV. Nie oceniam, nie miałem możliwości osobistego sprawdzenia. Tryby jazdy zmienia się pokrętłem na konsoli środkowej: domyślnie włącza się zawsze tryb comfort, do dyspozycji jest jeszcze tryb dynamiczny, terenowy i ekonomiczny. Nawet w trybie ekonomicznym dynamika pojazdu jest świetna, natomiast w trybie sport naprawdę trzeba uważać na prawą stopę: nieznaczny ruch pedałem powoduje gwałtowne wyrwanie do przodu. Szkoda tylko, że nie można mu przyporządkować automatycznie sportowego wyglądu wyświetlacza kierowcy - jest on co prawda dostępny, ale wymaga włączenia na stale w menu ustawień. Zdecydowałem się na zakup dość bogatego wyposażenia dodatkowego - min. komfortowych wentylowanych siedzeń, dynamicznych świateł LED, wyświetlacza HUD, trójstrefowej klimatyzacji, szyberdachu i wszystkich możliwych systemów wspomagania, z wyjątkiem kamery 360*. W pakiecie opcji znalazło się też nagłośnienie Harman Kardon, które gra zupełnie przyzwoicie. Miałem okazję posłuchać oferowanego jako opcja zestawu B&W i jest to naprawdę brzmienie high end, niestety – cena tego zestawu jest również audiofilska. Nie żałuję wydanych pieniędzy - fotele są fantastycznie wygodne, a wielopunktowa regulacja umożliwia dobranie optymalnych ustawień chyba dla każdego . Ustawienia obu przednich foteli można przypisać, podobnie jak wiele innych parametrów samochodu, do konkretnego profilu kierowcy, a ten z kolei do konkretnego kluczyka - bardzo wygodne, jeśli z pojazdu korzysta więcej niż jedna osoba. Światła LED działają nieporównywalnie lepiej niż jakiekolwiek reflektory xenon jakie miałem w poprzednich samochodach, droga oświetlona jest fantastycznie - gdybym mógł wybrać tylko jeden z elementów wyposażenia dodatkowego, wybrałbym właśnie ten. Wyświetlacz HUD jest dla mnie nowością, sprawdza się doskonale. Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji własny panel LCD z możliwością ustawienia parametrów klimatyzacji, dział to naprawdę dobrze. Panoramiczne, otwierane okno dachowe oraz żaluzja w podsufitce obsługiwane jest jednym przyciskiem i tu pojawia się pierwszy problem. Pokrętło (a właściwie dźwignia) porusza się w dwóch płaszczyznach: w zależności od kierunku i siły jaką na nią działamy, otwiera się albo dach, albo żaluzja, albo oba elementy. W efekcie przez dłuższy czas, ilekroć chciałem odsunąć żaluzję, otwieram przy okazji okno dachowe. Jest to rozwiązanie nieintuicyjne i dziwne. Systemy wspomagania kierowcy pracują niemal idealnie, korygują ewentualne błędy i sygnalizują problemy w sposób nienachalny, choć np. funkcja rozpoznawania pieszych i rowerzystów działa trochę kapryśnie (o czym instrukcja jednak uczciwie informuje). Wszelkie inne - jak aktywny tempomat, pilot asist, bliss, a zwłaszcza RCTA (ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu pojazdu przy cofaniu) działają lepiej, niż się spodziewałem: RCTA wykrywa nawet poruszające się prostopadle do samochodu dzieci na parkingu. Bardzo ciekawą rzeczą jest aplikacja Volvo On Call - w prosty sposób, z poziomu smartfona, można otworzyć lub zamknąć samochód, uruchomić go i nagrzać lub schłodzić (piszę o tym przy ocenie klimatyzacji), sprawdzić poziom paliwa itp. Działa to naprawdę doskonale. Co działa nie tak ? Po pierwsze, hamulce. Spełniają swoją funkcję świetnie, ale przy manewrach wykonywanych bardzo powoli, kiedy np. chcemy przesunąć auto a parę centymetrów, zwłaszcza bez włączonej funkcji auto-hold, albo gdy toczymy się wolno na biegu neutralnym, wydają paskudne dźwięki. Nie jest to typowy pisk klocków, ale raczej irytujące skrzypienie. Dźwięk jest paskudny, głośny i kompletnie nie przystający do samochodu tej klasy. Drugą sprawą jest ruszanie z załączonym hamulcem postojowym. Nie jest możliwe ruszenie płynne, praktycznie zawsze następuje lekkie szarpnięcie i samochód „wyskakuje” o parę centymetrów do przodu. W efekcie zawsze, gdy zależy mi na precyzyjnym manewrze np. przed przeszkodą, hamulec muszę wyłączyć manualnie, przyciskiem na tunelu centralnym. Innym irytującym drobiazgiem jest wbudowana aplikacja Spotify. Bardzo na nią liczyłem, bo jest to obecnie jeden z najczęstszych dla mnie sposobów słuchania muzyki. Aplikacja działa źle. Nie czepiam się, że ma funkcjonalność ograniczoną do odsłuchu, nie czepiam się też jakości dźwięku – o ile coś w ogóle gra. Ale buforowanie danych zajmuje niekiedy wieczność. Korzystam z wbudowanego w samochód routera z własną kartą SIM i nawet w miejscach, gdzie jest dobry zasięg LTE, nawet przy ustawieniu niskiego bitrate, apka potrafi przerwać odtwarzanie i buforować dane… Żadne z moich przenośnych urządzeń nie robi takich rzeczy. Co gorsza, na zalogowanie się do mojego konta w Spotify poświęciłem dwa dni. Serwis proponował, że złoży oficjalne zapytanie do centrali Volvo, ostatecznie rozwiązanie znalazłem na jednym z forów dyskusyjnych w Stanach. Gdyby ktoś doświadczył takich problemów jak ja, proszę o informację w komentarzu, powiem, jak sobie z tym poradzić. Wpadka ze Spotify jest dziwna o tyle, że inne aplikacje samochodu działają bez zarzutu: nawet Apple CarPlay nie stwarza żadnych problemów, choć jest on często piętą achillesową w samochodach nawet z najwyższych segmentów. Ostatnią rzeczą jest sygnalizacja nie zamknięcia drzwi pasażera. O ile np. nie zapięcie pasów wywołuje dość głośne protesty, to o nie domknięciu drzwi dowiedziałem się kilkukrotnie dlatego, że nie gasło oświetlenie wnętrza… Co prawda stosowny symbol pojawia się na piktogramie na wyświetlaczu kierowcy, ale łatwo go odruchowo skasować, przy czym sygnalizacji dźwiękowej nadal nie ma żadnej. Trochę to dziwne. Podsumowując mój przydługawy tekst: moja całkowita ocena samochodu jest, jak na razie, bardzo wysoka. Jeździ świetnie, zapewnia doskonały komfort i poczucie bezpieczeństwa. Drobne mankamenty są w prosty sposób odwracalne i wierzę, że w kolejnych wcieleniach XC60 znikną.
3,6
~BartekCX
Crossover D4 190KM 140kW
Volvo XC60 II
Podsumowując, Volvo XC60 jest liderem w swojej klasie bezpieczeństwa. Ta wielka krowa dobrze trzyma się drogi a w szczególności z AWD - które uważam że powinno być obowiązkowe. Natomiast skrzynia automatyczna jest wadą tego samochodu. Należy bardzo o nią dbać. Ponadto wymiana olejów i ogólnie płynów ustrojowych w UE to jest żart. Ten sam samochód w USA ma wymianę co około 15 000km. A u nas 30 000km. Jeżeli chcesz jeździć tym autem przez wiele lat, wymieniaj olej co 10 000km i pozbądź się start stop. Aby skrzynia nie nawalała, inwestuj w płyn hydrauliczny oraz filtry co 30 000km i nie w ASO tylko u zaufanego mechanika. Wszystkie części eksploatacyjne są normalnie dostępne w hurtowaniach. Tak samo oleje, nie ma sensu kupować dedykowanego od Volvo. Wystarczy wybrać Castrol 0w20 i będzie super. Warto podkreślić jako wielką zaletę tego samochodu - systemy bezpieczeństwa. Nie jeden raz uratowały mnie oraz moją rodzinę. To co Volvo wymyśliło to najwyższa klasa sama w sobie. Samochód bez tych systemów do niczego się nie nadaje - wtedy to już lepiej kupić Qashqaia. Zawieszenie też jest spoko - dziury my nie są straszne nawet najgorszego sortu. Wada to spalanie, nie wierz w wyniki w internecie, naprawdę pocąc się max w wersji 190km to 6l/100km. Normalnie 8-10l/100km. I nie da się inaczej.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 5
Nawigacja XC60
  • Volvo XC60 II Crossover T5 250KM 184kW 2018-2020
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Juz drugi raz mam problem z Navigacja. Otóż pokazuje ze jestem: 1) pokazywała ze 150 km od miejsca gdzie bylem. ( Serwis wgrał nowy soft całego samochodu - trwało to 2 godz - usunęli problem) 2) pokazuje ( bo jestem umówiony na serwis ) ze jestem na Węgrzech - Tak na Węgrzech . Navigacja rozpaczliwie próbuje przyporządkować miejsce do mapy, ciężko jej gdyż po chwili jade po polach wg jej, Problem ten zapewnie dotyczy oprogramowania. Ale ile razy bedą mi resetować system. Co bedzie jak gwarancja sie skonczy.. Przy okazji tego błędu , co jest na + dla mnie - przestała działać funkcja Start-Stop . Nie muszę jej wyłączać. Samochod nie wygasza silnika, To zauważyłem a co jeszcze przestało działać dzięki wadliwemu oprogramowaniu.. zobaczymy
1 komentarz
Wadliwe rozwiązanie konstrukcyjne uszczelek w tylnych drzwiach
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW od 2017
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Szkoda że Volvo wypuszcza auto z wadą fabryczną i nie informuje przed zakupem o tym klientów. Problem jest powszechnie znany w serwisach Volvo, powszechnie zgłaszany przez bezradnych klientów. Nowe Volvo XC60 od daty wypuszczenia czyli 2017 roku ma wadę fabryczna dotyczącą tylnych drzwi. Uszczelki źle są zaprojektowane i nie trzymają tj. nie zabezpieczają przed wodą, brudem i wilgocią wpływającą z zewnątrz. Całe tylne boki drzwi oraz wnętrze karoserii przy drzwiach jest po jeździe po deszczu totalnie zabrudzone. Pod uszczelkami drzwi zbiera się woda brud oraz piasek. Wystarczy wjechać w małą kałuże i koło naniesie pełno brudu do wnętrza auta, a uszczelka nie zabezpieczy sposób skuteczny. Serwisy są bezradne, przyjmują zgłoszenia, ale nie są w stanie pomóc bo wymiana tych samych uszczelek na te same nie powoduje rozwiązania problemu. Ponoć Volvo pracuje nad znalezieniem problemu, ale do tego czasu auto jest narażone na gnicie i korozję, gdyż w uszczelkach zbiera się pełno wody i brudu tylko patrzeć jak będzie korodowało. Trzeba nagłaśniać ten temat gdyż auto za ponad 200 tyś. od czasu jego produkcji, czyli minęło już 2 lata dalej wyjeżdża z fabryk z wadliwym konstrukcyjnym rozwiązaniem. Gdybym wiedział o takiej usterce wcześniej, na pewno nie zdecydowałbym się na zakup tego auta. jest to niesamowicie uciążliwe, gdyż chcąc zabezpieczyć przed korozją drzwi po każdym myciu auta lub przejechaniu w czasie deszczu, ręcznie trzeba myć i osuszać miejsca w których zbiera się woda i brud w tym między innymi pod uszczelkami.
17 komentarzy
Silnik ma mniejszą moc niż chwalą się w katalogu
  • Volvo XC60 II Crossover T5 250KM 184kW 2018-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
T5 powinien mieć 250 koni, hamownia pokazała maksymalnie 220 i 50Nm mniej niż w ofercie. 6,8 s do setki też tylko na papierze. Czuję się zrobiony w konia - niestety nie mechanicznego.
2 komentarze
Volvo XC60 II Crossover