Powiem tak: za cenę ponad 300 tys. zł to gówniany samochód. Ale inne z tego segmentu nie są wcale lepsze...
Wrażenia
3,0
Silnik
2 litry, 4-ry cylindry, sprężarka + turbo, wysilony. Na deklarowaną moc 320 km to raczej słabo zbiera się spod świateł, choć później jest dużo lepiej. W sumie, poza kiepskim startem to taka mała rakieta...
2,0
Skrzynia biegów
Działa dość ospale. Wgranie Polestara nieco polepsza jej działanie.
3,0
Układ jezdny
Nieco nieprzewidywalny na śliskiej nawierzchni i zakrętach. Znowu wgranie Polestara polepsza zachowanie układu napędowego.
2,0
Karoseria
Słabe zabezpieczenie antykorozyjne.
Komfort
4,0
Widoczność
OK.
4,0
Ergonomia
To chyba najsilniejsza strona Volvo, choć brak takiego banału jak uchwyt/schowek na okulary. Na początku nieco uciążliwe jest sterowanie większością funkcji przez "tablet" ale da się przyzwyczaić (Sensus). Brak włączania obiegu zamkniętego powietrza w kabinie bezpośrednio dostępnym przyciskiem jest niewybaczalne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK ale żyje trochę własnym życiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest całkiem fajnie.
1,0
Wyciszenie
Porażka jak na ta klasę auta. Powyżej 110-120 km/h hałasy toczenia (opon) stają się przy dłuższej jeździe bardzo męczące. Słuchanie muzyki mija się z celem bo w kabinie robi się jeden wielki hałas...przednie nadkola/wnęki nie są w najmniejszym stopniu wyciszone, tylne tylko nieco. Żeby dało się jeździć bez bólu głowy i przy tym słuchać muzyki wszystkie pięć (sic!) nadkoli /wnęk kół, włącznie z kołem zapasowym :-) trzeba poddać gruntownemu wyciszeniu. To chyba największa porażka tego modelu (biorąc pod uwagę cenę auta).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście 15 l/100 km. W trasie 120 km/h 10 l, 140 km 11 l. Przy 320 KM trudno spodziewać się jazdy o kropelce...horrendalne ceny części zamiennych, drogi serwis.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jak w tytule : za cenę ponad 300 tys. zł to porażka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyciek z gazu z klimatyzacji - wymian przewodu 1200 zł Padła bateria VCM i główny akumulator do wymiany wymiana pierwszej 1000 zł, drugiego 1000 zł.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całe szczęście brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika T6 310KM 228kW
[l/100km]