Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC70 I

Andrzej, 3 lata temu
Silnik 2.4 5D AWD 163KM 120kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo XC70 I 2.4 5D AWD 163KM 120kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napęd AWD nie obciąża silnika przy normalnej jeździe co obniża spalanie i bardzo szybko się załącza przez co żadna ośnieżona górka nie straszna
Inne : KOMFORT !!! Rewelacja, jak ktoś się nie przejedzie to nie wie o co chodzi, nie znajdziecie go w żadnym innym samochodzie
5,0
Całokształt
Samochód o dwóch obliczach, bardzo męski, ponad przeciętnie komfortowy, radzący sobie w lekkim terenie, z drugiej strony ciasny, niezbyt szybki i trochę toporny. Ten samochód to nie środek transportu, to jest styl życia. Jeżdżąc nim szukasz dróg polnych w które można zjechać wyznaczając mu coraz trudniejsze zadania, po czym wsiadasz i jedziesz 1000km bez zatrzymania i bólu pleców. Przyczepa kempingowa, wyciągnięcie zakopanego busa czy zaśnieżona droga polna nie są dla niego żadnym wyzwaniem, samochód robi swoje i prosi o jeszcze. Bardzo wytrzymały konstrukcyjnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.4 163KM to jedna z najlepszych jednostek napędowych jakie były produkowane, niezwykle wytrzymała konstrukcja zapewniająca przyzwoite osiągi. No właśnie i tu jest niedosyt, osiągi są tylko przyzwoite co na tle konkurencji Audi A6 Allroad 3.0 225KM wypada tylko przeciętnie. Trochę brakuje mu mocy, jest za to bezawaryjny i każdy mechanik bez trudu sobie z nim poradzi. Coś za coś Ocena 4+
5,0
Skrzynia biegów
Zaznaczam 5 gwiazdek bo posiadam 6-cio biegowy manual, bardzo rzadki i pożądany. Jest on niezwykle precyzyjny i wytrzymały ale jego przełożenia są badzo krótkie, np jeżdżąc po mieście przy 50km/h wbijamy 4-ty bieg bo na trzecim już się męczy, przy 90-100km/h dajemy 6-ty. Jedynka mogła by nie istnieć, jak tylko koła się toczą już musi być 2-gi bieg. dodatkowo jest zestrojona bardzo komfortowo i nie lubi szybkiej zmiany. Skrzynia w Audi dłużej ciągnie przełożenia i jest bardziej precyzyjna. Znowu coś za coś i ocena 4+
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie NIVO daje możliwość przełączania pomiędzy dwoma trybami; Comfort i Sport. W trybie Comfort w którym jeżdżę 99% czasu jest niezwykle wygodnie, nawet duże dziury nie robią żadnego wrażenia, jest on jednak nieprecyzyjny na zakrętach zwłaszcza szybkich. W trybie Sport prowadzi się jak każda inna osobówka; A6, Mondeo czy Passat, jest sztywny i dobrze wchodzi w zakręty ale mniej komfortowy na dziurach. Pamiętajmy jednak że nadwozie umieszczone jest 7cm wyżej niż w V70 co musi się odbić na prowadzeniu. Ja jestem nim zachwycony dlatego ocena 5+
5,0
Karoseria
Uwaga na bite egzemplarze ponieważ całość zrobiona jest z wysoko jakościowej stali szlachetnej a maska i tylna klapa z aluminium. W praktyce oznacza to że jeśli nic nie było robione to buda nawet po 20 latach nie będzie miała żadnych oznak korozji ale jeśli było źle naprawione to może rdzewieć. Podwozie bardzo dobrze zakonserwowane, na dodatek newralgiczne punkty jak miska olejowa są osłonięte aluminiową osłoną co pomaga w terenie. Szwecka jakość na 5+
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka wsteczne i płaski tył pomagają w cofaniu. Nie mam czujników parkowania ani kamery i radzę sobie bez problemu. Polecam natomiast dodatkowe reflektory montowane na dach albo w przedni zderzak pod grillem co przydaje się po zmroku w terenie.
4,0
Ergonomia
Oglądając samochód na zdjęciu nie podobała mi się konsola środkowa sprawiająca wrażenie płaskiej i tandetnej, jeżdżąc nim jednak całkowicie zmieniłem zdanie, konsola skierowana jest w stronę kierowcy, jest intuicyjna w obsłudze i czytelna, kierownica wielofunkcyjna również dobrze leży w dłoni. Hamulec ręczny jest mocno przesunięty w stronę kierowcy co dla mnie nie stanowi problemu ale samochodem jeździł brak który ma 2m i przeszkadzała mu w prawą nogę (ja mam 182cm i jest OK)
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uwaga były zwie wersje produkcyjne, jedna na Skandynawię z dodatkową nagrzewnicą i słabą klimatyzacją i wersja na Włochy/Hiszpanię z dobrą klimatyzacją i bardzo słabym ogrzewaniem. Mam tą drugą wersję i przy -5*C jadąc w 4 osoby ustawiam ogrzewanie na maxa i jest średnio ciepło. Sprawdzałem nagrzewnicę oraz pozostałe elementy ogrzewania i wszystko jest sprawne, ten typ tak ma... Jest to jeden z dwóch najsłabszych elementów samochodu, drugi będzie za chwilę
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tu jest drugi najsłabszy punkt samochodu; siedzenia czy obicia są z bardzo grubej i komfortowej pianki, niezwykle wygodne w użytkowaniu ale zajmują dużo miejsca, przez co siedząc w środku czujemy się mocno obudowani a miejsca jest dość mało. Mam 182cm i dzieci z tyłu ledwo się mieszczą stale kopiąc mój fotel. Mondeo, Passat, A6 nie wspominając o SuperB mają tej przestrzeni duuużo więcej. Dodatkowo bagażnik który z zewnątrz wydaje się ogromny w rzeczywistości jest mały, jest krótki, w miarę szeroki i bardzo niski. Dla 4-osobowej rodziny powinien wystarczyć, dla mnie jest za mały.
4,0
Wyciszenie
Jest średnio, z jednej strony zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności a materiały zastosowane we wnętrzu są wysokiej jakości i nie skrzypią mimo upływu lat. Z drugiej strony słychać silnik, turbinę i pęd powietrza. W A6 jest ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio; spalanie w manualu miasto/trasa 6,5l/100km co jest bardzo dobrym wynikiem, wszystkie części eksploatacyjne bardzo wytrzymałe i na długo wystarczają, niestety jak już coś padnie to ceny idą w tysiącach. Rozrząd czy sprzęgło są dobrze dostępne ale poduchy na silniku, tarcze hamulcowe, zawieszenie, układ kierowniczy czyli te elementy które zostały zmienione z V70-tki są bardzo drogie. Należy szukać naprawdę zadbanego egzemplarza bo kupując do remontu można się zdziwić po pierwszym rachunku u mechanika, sam wsadziłem w swój na początku ok 8tys zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wspomniałem wcześniej bardzo wysoka jakość za niestety dość duże pieniądze. Aktualnie za zadbany egzemplarz nawet 16-18 letni, należy zapłacić ok 22-25tys zł. W tej cenie kupiłem 10 letniego passata z 2011 roku. Drugą stroną medalu jest to że kupując taki egzemplarz za 25tys zł, za 5 lat jak będzie zadbany to sprzedacie go minimum za te same pieniądze albo i lepsze. Nowsza wersja po liftingu nie jest już tak komfortowa i poszukiwana. Dobra inwestycja jako w klasyka którym na pewno zostanie!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po wpakowaniu w niego 8tys zł po kupnie przez półtora roku ani złotówki, tylko CPN i w drogę i po zrobionych 30tys km zerowe zużycie części eksploatacyjnych a potrafiłem go pomęczyć trochę w lekkim terenie i wyciągać zakopane busy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 5D AWD 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo XC70 I

Liczba wpisów: 8

Volvo XC70 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo XC70 I