Szukaj

Informacje o Volvo XC70 I

Lata produkcji: 2000 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Model typu crossover o nadwoziu kombi (segment I), uterenowiona wersja Volvo V70. Jego produkcja rozpoczęła się w 1997 roku. Początkowo XC70, podobnie jak bazowy model, korzystał z rozwiązań Volvo 850. Zupełnie nową konstrukcją była druga generacja auta, której debiut przypadł na rok 2000. Od 2007 roku oferowany jest XC70 trzeciej generacji zbudowany na pycie podłogowej Y20 Forda, którą dzieli m.in. z Fordem Mondeo i Land Roverem Freelanderem. XC to zmodyfikowany skrót od Cross Country (co w jęz. angielskim oznacza mniej więcej tyle samo, co off-road).
czytaj więcej
Powagosław
Niekrzykliwe auto dla mężczyzny, który nie musi obnosić się swoją ekstrawagancją, by zwrócić na siebie uwagę. XC70 jest stonowane i nie próbuje prowokować jak prześcigające się w designerskich pstrokaciznach SUV-y. Za to warto lubić ten model. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie jestem fanem kombi (może jestem uprzedzony przez zespół, który się tak nazywa), a kombi terenowe to już zbrodnia na sylwetce każdego, nawet najbrzydszego samochodu. XC70 wygląda właśnie tak groteskowo – jak sweter Jasia Fasoli z łatami na łokciach. Zdaje się, że to dobrze. Ups… ~Luzacjusz

Volvo XC70 I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Volvo XC70 I

Liczba ocen: 52
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Ergonomia + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~Archeolog
Kombi 2.4 5D AWD 163KM 120kW
Volvo XC70 I
Wrażenia z jazdy, komfort, prestiż samochodu sprawiają radość. Jak ktoś ma potrzebę zjeżdżania z asfaltu (jak ja, jako archeolog), nie potrzebuje przeprawówki 4x4, a ceni sobie komfort i bezpieczeństwo, ten będzie zadowolony. Samochód premium to również koszty utrzymania premium, niestety. Średnie spalanie powyżej 10l to norma, mimo, że to diesel. Mitem jest trwałość Volvo, sporo jest drobnych usterek, w tym elektronicznych, których usunięcie jest drogie. Część podzespołów nie ma zamienników i nie pasuje od innych modeli (np amortyzatory), w efekcie są bardzo drogie (komplet Sachs na przód bagatela 700 zł, gdy w V70 można mieć taki komplet za 300 zł). Upierdliwe i ciężkie do ogarnięcia są problemy z wnętrzem, np. szalejące liczniki, dmuchawa żyjąca własnym życiem itd. Na koniec dodam, że automaty AW55-51 to tragedia, awaryjne i niezwykle drogie w naprawie (od kilku do nawet 10 tys. zł, co często przekracza połowę wartości samochodu). Samochód dla ludzi, którzy mają pieniądze nie tylko na zakup, ale i utrzymanie takiego auta, a przy tym nie boją się nim od czasu do czasu zająć lub wydać więcej na serwis. Radość, komfort i bezpieczeństwo w zamian gwarantowane.
4,4
~Kiruna
Kombi 2.4 5D AWD 163KM 120kW
Volvo XC70 I
W samochodzie czuc klase premium . Niestety ale kupujac auto ktore ma 11-13 lat i przebieg onad 350 tys km < przynajmiej oryginalny > trzeba liczyc sie z tym ,ze cos sie moze zaczac dziac z samochodem . Sa male usterki ,a to przeowd od wspomagania peknie ,a to czujnik cisnienia oleju , to poloski trzeba bylo wymienic . Nie uwazam ,ze to byly jakies straszne AWARIE bardziej czesci ktore sie poprostu zuzyly z racji wieku i przebiegu . U mnie rocznik 2003 , przebieg na dzis to 395 tys km , fotele , kierownica nie posiadaja zadnych oznak zuzycia . Jesli ktos kupuje XC70 i auto ma wytarta kierownice to musi miec porzebieg grubo powyzej 400 tys km . Oznaki zucycia w srodku to dzwignia od recznego i mieszek od dzwigni zmiany biegow - AUTOMAT - sa sparciale i odlatuja z nich kawalki skory czy czegospodobnego . Auto bardzo fajne , nastepne tez bedzie XC 70 tylko model od 2008 i napewno przebieg do max 200 tys km . Tak , mozna takie kupic tylko trzeba odpowiednio wiecej zaplacic . Wyjdzie taniej pozniej .
3,9
~k2
Kombi 2.4 5D AWD 163KM 120kW
Volvo XC70 I
W sumie ładne, wygodne i eleganckie auto. Dla 4 osób sporo miejsca choć. Jeśli chodzi o schowki, to w Lagunie II lepiej pod tym względem. Dobry jest wysoki prześwit i wyższy profil opony, ale niech nikt nie myśli sobie, że to jest pojazd nadający się w teren. Może na polną, dziurawą drogę tak, ale nic poważniejszego. Na oblodzonych, ośnieżonych nawierzchniach czy przy odrobinie błota przeciętniak. Tak samo jak zwykłe osobówki wrażliwy na dziury w drogach - elementy zawieszenia nie wytrzymują. Nie wiem, za co inni użytkownicy zachwalają napęd AWD, na mnie specjalnego wrażenia nie robi. Auto potrafi utknąć w odrobinie śniegu czy lodu, boksuje przednimi kołami a tył... śpi i odpoczywa. Nie wiem co musi się dziać aby się załączył? Następnym razem zdecydowałbym się chyba na inne (może jeep grand cheeroke?) z racji częstego jeżdżenia po placach budów. Auto ma około 160 000 km, z czego ja zrobiłem około 30 000.

Raporty spalania Volvo XC70 I

Liczba raportów: 52
Średnie spalanie dla Volvo XC70 I
12,1
l/100 km
9,1 – 9,3
l/100 km
13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,6
Kombi 2.5 T AWD 210KM 154kW
Volvo XC70 I
auto nie z 2000 a z 98 roku ( nie można wybrać tego rocznika ) gaz chodzi bardzo dobrze bałem się o to kupując auto ale nie mam z nim najmniejszych problemów. montowany w Golubiu-Dobrzyniu. spala dość dużo myślałem że bedzie z kilka litrów mniej ( jakies 2-3 ) po mieście mniej wiecej trzeba liczyc te 18 litrów. po trasie 120-130 km/h to tak 15-16 litrów. zgadza sie spalanie gazu ze spalaniem pokazywanym na komputerze. nie wiem jak z benzyną bo tak dużo na niej nie jeżdze, spalanie na komputerze bynajniej niestety sie nie zmienia a paliwko szybko ubywa jak sie patrzy na wskaznik paliwa.
11,3
Kombi 2.5 T AWD 210KM 154kW
Volvo XC70 I
xc 70 super autko ale nie dla "przecietniakow" a dla ludzi z grubszym portwelem. Swoje xc kupilem 3lata temu z przebiegiem (udukomentowanym) 190tys.km...teraz ma 278tys.km przez ten czas mialem problemy z elektryka w samochodzie a mianowicie spalil sie silniczek od podnoszenia szyby , potem wysiadlo elektryczne lusterko, przyciski sterowania elektryka szwankuja ,caly czas cuda sie dzeja z elektrka !!!zawieszenie niby terenowe a nie daje sobie rady na polskich drogach..kofort jazdy mocno przecietny , jedynym plusem jest duza trwalosc i wytrzymalosc tego zawieszenia!!!silnik,ok jedynie pompa oleju padla ale to od przebiegu auta. Co do spalania to da sie przezyc jak na taka mase .Koszty serwisowania i czesci drogie!! ..na nieplanowany serwisi usterki wydalem juz ok 4 tys zl.
12,5
Kombi 2.4 D5 AWD 185KM 136kW
Volvo XC70 I
I tu był największy problem z oceną. Bo z jednej strony - samochód max nieekonomiczny, a przynajmniej do czasu założenia instalacji gazowej sekwencyjnej i nie wyszukaniu alternatywnych do sieci autoryzowanych warsztatow specjalistycznych warsztatow Volvo. Części są już w zastępnikach i to niezłych firm, ceny są wyższe niż dla VW czy innych spowszedniałych marek, ale.. nie jest źle. Innymi słowy - gdyby nie spalanie gazu przy pełnym wykorzystaniu 200KM na poziomie 18-20 litrow w miescie i 13litrow na trasie przy prekosci 160-190km/h, to orzeklbym to za idealne auto. Tak po prawdzie, jak na ta klase, to auto i tak jest dosc tanie w eksploatacji, ceny w BMW czy Audi sa moim zdaniem i tak wyzsze w totalnych kosztach utrzymania...
Volvo XC70 I