Szukaj

Informacje o Volvo XC70

Lata produkcji: 2000 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Model typu crossover o nadwoziu kombi (segment I), uterenowiona wersja Volvo V70. Jego produkcja rozpoczęła się w 1997 roku. Początkowo XC70, podobnie jak bazowy model, korzystał z rozwiązań Volvo 850. Zupełnie nową konstrukcją była druga generacja auta, której debiut przypadł na rok 2000. Od 2007 roku oferowany jest XC70 trzeciej generacji zbudowany na pycie podłogowej Y20 Forda, którą dzieli m.in. z Fordem Mondeo i Land Roverem Freelanderem. XC to zmodyfikowany skrót od Cross Country (co w jęz. angielskim oznacza mniej więcej tyle samo, co off-road).
czytaj więcej
Powagosław
Niekrzykliwe auto dla mężczyzny, który nie musi obnosić się swoją ekstrawagancją, by zwrócić na siebie uwagę. XC70 jest stonowane i nie próbuje prowokować jak prześcigające się w designerskich pstrokaciznach SUV-y. Za to warto lubić ten model. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie jestem fanem kombi (może jestem uprzedzony przez zespół, który się tak nazywa), a kombi terenowe to już zbrodnia na sylwetce każdego, nawet najbrzydszego samochodu. XC70 wygląda właśnie tak groteskowo – jak sweter Jasia Fasoli z łatami na łokciach. Zdaje się, że to dobrze. Ups… ~Luzacjusz

Volvo XC70 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Volvo XC70

Liczba ocen: 94
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

5,0
~Excel
Kombi Facelifting 2.4 D4 163KM 120kW
Volvo XC70 II
Auto regularnie serwisowane (5 lat ASO, obecnie niezależny warsztat specjalizujący się w Volvo - polecam = mają większy zestaw procedur niż ASO i zalecają częściej wymieniać pewne podzespoły). Jeżeli nie zapomina się o regularnym podstawowym serwisie, ten samochód jest pancerny pod każdym względem, nie psuje się absolutnie nic. Do tego komfort jazdy, w tym wygoda foteli jest nieosiągalny dla obecnie produkowanych aut. Spalanie przy umiarkowanym stylu jazdy średnio poniżej 8 litrów. Taki sportowy model czołgu.
4,4
~Jakub J.
Kombi 2.4 D5 185KM 136kW
Volvo XC70 II
Użytkuję auto niecały rok, ale przejechałem nim już 23 tys km, więc mogę trochę o nim opowiedzieć. Auto użytkuję na co dzień, dojazdy do pracy, przewóz dziecka do szkoły, ale także w weekendy na wyjazdy służbowe po Polsce i dalekie wyjazdy do rodziny na drugi koniec kraju. Ogólnie muszę przyznać autu najwyższą ocenę, bo jestem z niego bardzo zadowolony, choć nie jest to auto perfekcyjne, o czym za chwilę w kolejnych podpunktach. Przesiadłem się z Audi A4B5 i różnica jest ogromna pod każdym niemal względem na korzyść Volvo. Wewnątrz ogromne wrażenie robi grubość drzwi i słupków, dzięki czemu czujemy się naprawdę bezpiecznie. Zapraszam do szczegółowej lektury.
3,7
~Archeolog
Kombi 2.4 5D AWD 163KM 120kW
Volvo XC70 I
Wrażenia z jazdy, komfort, prestiż samochodu sprawiają radość. Jak ktoś ma potrzebę zjeżdżania z asfaltu (jak ja, jako archeolog), nie potrzebuje przeprawówki 4x4, a ceni sobie komfort i bezpieczeństwo, ten będzie zadowolony. Samochód premium to również koszty utrzymania premium, niestety. Średnie spalanie powyżej 10l to norma, mimo, że to diesel. Mitem jest trwałość Volvo, sporo jest drobnych usterek, w tym elektronicznych, których usunięcie jest drogie. Część podzespołów nie ma zamienników i nie pasuje od innych modeli (np amortyzatory), w efekcie są bardzo drogie (komplet Sachs na przód bagatela 700 zł, gdy w V70 można mieć taki komplet za 300 zł). Upierdliwe i ciężkie do ogarnięcia są problemy z wnętrzem, np. szalejące liczniki, dmuchawa żyjąca własnym życiem itd. Na koniec dodam, że automaty AW55-51 to tragedia, awaryjne i niezwykle drogie w naprawie (od kilku do nawet 10 tys. zł, co często przekracza połowę wartości samochodu). Samochód dla ludzi, którzy mają pieniądze nie tylko na zakup, ale i utrzymanie takiego auta, a przy tym nie boją się nim od czasu do czasu zająć lub wydać więcej na serwis. Radość, komfort i bezpieczeństwo w zamian gwarantowane.

Raporty spalania Volvo XC70

Liczba raportów: 110
Średnie spalanie dla Volvo XC70
8,4 – 12,1
l/100 km
6,5 – 9,3
l/100 km
13,3 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Kombi 2.4 D5 185KM 136kW
Volvo XC70 II
Ja nie wiem jak komuś to auto może mniej palić, normalna dynamiczna (nie sportowa) jazda po mieście średniej wielkości to 12litrów na 100km w dużym mieście jak Warszawa , Kraków będzie odpowiednio więcej. Auto jest duże i ciężkie przez to potrzebuje więcej wypić alby jechało. Na autostradach i po za miastem spala około 10litrów -dynamiczna jazda , najniższe spalanie poza miastem jakie uzyskałem to około 8-8.2litra niżej nie da 70/80/90km/h na autostradzie i ekspresówce. Na ostatnim wyjeździe wakacyjnym do północnej Francji (Normandia) spalał śr 11-13l na autostradach, kolega który jechał za mną passatem 2.0tdi chip na 200koni miał spalanie o 2litry niższe zależy jaka prędkość cały czas ponad 140+
13,3
Kombi 3.0 T6 304KM 224kW
Volvo XC70 II
Auto z silnikiem 3.0 T6, instalacja LPG BRC max, różnica w dynamice miedzy LPG i Pb nieodczuwalna. Przejechałem około 400 km w trasie i 1.500 km w cyklu mieszanym. Auto jest ciężkie ale przy tym silniku zupełnie się tego nie czuje. W trasie przy prędkości do 110 km/h spalanie LPG poniżej 10 litrów. W mieście trochę skrzyżowań i trochę ekspresówki (Wawa i okolice) przy spokojnej ale nie mulistej jeździe 14-16 litrów LPG. Po przeliczeniu na cenę Pb to 7,5 litra - na tak duże, ciężkie i komfortowe auto to doskonały wynik.
9,1
Kombi 2.4 D3 163KM 120kW
Volvo XC70 II
Wybór należy do użytkownika. Serwisować albo jeździć do momentu jak coś odpadnie - tylko potem lament, że jeszcze trzeba tysiąc innych uszkodzonych części wymienić i jest drogo. Pan Mietek z meslem pewnie i wymieni olej i zrobi taniej, pytanie czy lepiej. W serwisie wymiana oleju i wszystkich filtrów koszt 1600PLN następna wymiana za rok lub za 30kkm. Na zwykłym oleju tylko 15kkm. W ramach przeglądu aktualizacja softu. Ja serwisuję w Volvo Nova Łódź. To drugie auto serwisowane w VN i zdecydowanie polecam to ASO. Opony też większy wydatek (Zimowe Continentale Conticross Winter - 3200PLN, niestety masa pojazdu oraz rozmiar felg robi swoje 235x55x18 101V. Na stacji też duży zbiornik to duży wydatek, na szczęście przyzwoite spalanie powoduje, że wizyty na stacji są rzadsze.
Volvo XC70