Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC70 I

MojeXC70, 14 lat temu
Silnik 2.4 D5 AWD 185KM 136kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 109 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo XC70 I 2.4 D5 AWD 185KM 136kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszechstronność - auto na każdą okazję i na każdą drogę
5,0
Całokształt
Uważam ze jest to idealne auto na polskie drogi. Silnik jest elastyczny - dobrze się wyprzedza Skrzynia aut - wygoda i nie zwiększa spalania Wysokie auto i wysoki profil opon- Wszędzie wjadę i nie straszne mi dziury(przynajmniej większość, nie mówię o kraterach do wnętrza ziemi) Regulowane zawieszenie - gdy mi się spieszy to wiem że nie wylece z zakrętu Mały jak na gabaryty apetyt na paliwo przy dobrych osiągach i wysokim komforcie jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest niestety głośny i na mój gust trochę za słaby do auta ważącego 1800 kg z napędem 4x4. Dopiero od niedawna Volvo oferuje silnik D5 z dwiema turbinami o mocy 205 koni, ale fajnego trzylitrowego diesla to się chyba w tej marce nie doczekam. Gdyby włożyli pod maskę silnik 3.0 D(240 KM i 500NM) z BMW to byłoby super. Poza tym elastycznośś jest dobra, ale praca silnika i jego charakterystyka wymaga przyzwyczajenia. Jak już poznamy ten silnik to będzie jeżdziło się super.
5,0
Skrzynia biegów
Do każdego automatu można się przyczepić, ale ten na prawde działa dobrze. Sekwencji nie używam bo wystarczy go dobrze wyczuć i jeżdzi się płynnie i ekonomicznie
5,0
Układ jezdny
NA wstępnie zaznaczam że mam zawieszenie FOUR-C i stąd maksymalna nota. Do normalnej jazdy używam trybu COMFORT i wtedy nic nie stuka, nic nie puka i wysokie krawężniki mi nie straszne. Gdy chce pojeżdzić szbciej przełączam zawiesznie na tryb SPORT i auto prowadzi się dużo pewniej i nawet szybko pokonywane zakręty mu nie straszne a to przecież podwyższone kombi.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wyżej niz w osobówce, więc wszystko widać doskonale. W parkowaniu pomaga parktonic oraz kanciasta sylwetka kombi
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką i bez udziwnien. Navi, telefon, radio i tempomat są obsługiwane z kierownicy, więc przy automacie można w ogóle nie odrywać rąk od kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jak i ogrzewanie działa bardzo szybko, sprawnie i cicho.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dużo miejsca, z tyłu też ok, ale na nogi trochę za mało. W bagażniku można opuścić kratę, która oddziela przestrzeń bagażową od pasażerskiej i zapakować auto pod sam dach.
5,0
Wyciszenie
Wiem że to auto jest super wyciszone, szczególnie z silnikiem benzynowym, z dieslem jest już trochę gorzej. W każdym razie dobrze izoluję od dzięków z otoczenia poza silnikiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto waży 1800kg, ma napęd 4x4 nie jest zbyt opływowe a spala na prawdę mało. Średnio w mieście przy włączonej klimatyzacji, radiu i navi spala 9-10 l Na trasie można uzyskać 7l jak i 10 jeżeli się komuś bardzo spieszy.
4,0
Stosunek jakość/cena
NO cóż dobre rzeczy nigdy nie będą tanie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Popsuło się klapka otwierająca schowek w podłodze bagażnika. Zamek w dzwach tylnych Zamek w klapie bagażnika Był problem z zamykaniem klapy bagażnika Odchodziła uszczelka na dzwiach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka od turbo pękła Skrzynia przy zmianie z R na D wydawała dziwnie dzwięki, ale o oczyszczeniu i przesmarowaniu jest już ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 AWD 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC70 I