Szukaj

Informacje o Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting 1.3 CDTI ECOTEC 75KM 55kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Auta małe
Jeśli chodzi o wybór silnika, to najlepiej, żebyście się zastanowili w jaki sposób chcecie auta używać. Podstawowy motor benzynowy ma 1.0l pojemności i 60KM. Nie jest okazją cenową, a sprawdzi się wyłącznie w mieście, choć w tych większych z kilkupasmowymi jezdniami pewnie zwariujecie, bo auto rozpędza się do prędkości większych niż 60km/h w kilka lat. Dużo lepszy jest 1.2l 80KM lub 1.4 90KM – ten drugi ma trochę lepszą charakterystykę pracy. Lubi wysokie obroty, ale nie tak jak 1.2l, który praktycznie nie może się bez nich obejść, jeśli przyjdzie wam skorzystać z dostępnej mocy. Diesle, nad którymi warto się zastanowić są dwa. 1.3CDTI 90KM jest trochę głośny i ma w początkowym zakresie obrotów wyczuwalną turbodziurę, do której trzeba się przyzwyczaić. Za to spisze się w mieście i ostatecznie też w trasie. Mocniejszy 1.7CDTI o mocy 125KM też na niskich obrotach nie będzie zachwycony tym, że chcecie żeby się trochę wysilił, ale gdy przekroczy 2000 – 2200 obr./min. to zrobi się ciekawie. Niestety – tani nie jest.
czytaj więcej
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1750-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
2,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Usterki Opel Corsa D

Liczba wpisów: 60
Dziwny dźwięk we wnętrzu auta
  • Opel Corsa D Van 1.3 CDTI ECOTEC 75KM 55kW 2006-2011
  • silnik
  • 271 tys. km
Dzień dobry, Corsa D 3d, auto żony. 1.3 CDTI 75KM, jak się autem przejedzie, nieważne jak długą trasę, ale przyciśnie się mocniej na drodze albo pojedziemy bardziej dynamicznie, w aucie słychać jakieś buczenie. Nie jest to wentylator nadmuchu, ale dźwięk jakby podobny. Co ciekawe, poza autem nie możemy usłyszeć tego dźwięku, jedynie w środku. Nie wiemy gdzie szukać przyczyny. Aby było ciekawiej - można zgasić i od razu ponownie uruchomić silnik - nie ma tego dźwięku po uruchomieniu. Może ktoś coś podpowie?
Oczekuje na rozwiązanie
Kręci ale nie odpala
  • Opel Corsa D Hatchback 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW 2007-2011
  • silnik
  • 223 tys. km
Witam samochód jakiś czas temu zaczęło wariować po przejechaniu 1 km i zrobieniu zakupów auto nie odpalało po odczekaniu godziny odpaliło i można było jechać nawet 100 km. Ostatnim razem żona zrobiła zakupy i auto nadal nie odpaliło po odczekaniu 2 godzin auto nadal nie paliło. Na diagnoscie wyszlo że pompka paliwowa w zbiorniku robiła zwarcie pompę wymieniłem ale auto nadal nie odpaliło. Komputer odlonczylem wysuszony i oczyszczone styki a ale nic to nie dało dodam że na diagnostyka brak błędów. Mechanik mówi że wszystkie parametry są porządku lecz auto kręci a nie odpala co może być przyczyną. Może ma ktoś jakie powinny być wszystkie parametry na diagnoscie lub gdzie szukać problemu proszę o pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik - nierówna praca po ruszeniu
  • Opel Corsa D Hatchback 1.0 Twinport ecoFLEX 60KM 44kW 2006-2010
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem 1.0 w Corsie D, mianowicie: 1. Odpalam silnik bez problemu i jest w porządku, chodzi równo. 2. Gdy ruszam po kilku/kilkunastu metrach czuję jak silnik cały zaczyna dość mocno trząść, zaczyna mrugać kontrolna silnika po czym po ok minucie zapala się samochód z kluczykiem. 3. Silnik nie gaśnie choć pracuje bardzo nierówno, wyraźnie odczuwalny jest spadek mocy. Na początku roku przechodził ogólny przegląd, wymianę oleju i innych bzdetów, dziś po zauważeniu objawów sprawdziłem oleje, wyczyściłem filtry powietrza itp. ale wszystko wydaje się być ok. Jak mówię - dopóki nie ruszę z miejsca to silnik pracuje zupełnie normalnie. Czego to może być przyczyna? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!
Problem rozwiązany
2 komentarze
Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting