Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2200-5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Łukasz
Opel Insignia I
Hatchback 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Używałem tego samochodu przez 5 lat i uważam, że sprawdził się i spokojnie mogę go polecić. Auto jest wygodne, dobrze się nim jeździ po drogach szybkiego ruchu, nadal dobrze wygląda na tle konkurencji (Skoda, Ford). Ergonomia i wykończenie wnętrza bez zarzutu. Nie rozumiem uwag, że komuś się nie podoba deska rozdzielcza, bo jest za dużo przycisków. Akurat moim zdaniem wyglądała lepiej przed liftem. Wielki PLUS to dostęp do bagażnika przez otwierającą się wysoko klapę i spore rozmiary, większe niż np w Mazdzie 6 kombi!
4,9
~Nomada
Opel Insignia I
Hatchback 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Witam posiadam Iske od ponad 4 lat i jestem w zupełności zadowolony.Patrzę na komenty ludzi typu: "Wrzucam bieg i dotykam panelu od klimy"albo "Mały bagażnik" albo "Dużo przycisków na konsoli" I zastanawiam się kim są ci ludzie i o czym mówią? Iska jest w wersji cosmo w kolorze szary techniczny z jasnym środkiem i imitacja drzewa ,koła 17 , navi 800 ,afl i nagłośnienie infinity,manual 6b Powiem tak:biegi są tak położone ze nawet z wyciagnietym palcem wskazującym nie mogę dostać do klimy.Dużo przycisków jest po to by śmiało obsłużyć podstawowe funkcje radia klimy i innych pierdół przy jednym zerknięciu bez grzebania w mmi czy jakimś innym systemie z wyświetlaczem i kręciołkiem :-) Na bagażnik nie mogę narzekać bo na wczasy 2 tygodnie z rodzina gdzie jedzie lodówka turystyczna ,toster, piłki,i torba dla każdego ,śmiało się zabieram pomimo fabrycznego Subwofera i podniesienia podłogi w bagażniku o 10cm-jak chcesz wozić lodówki domowe to kup sobie chłopie kombi i nie płeć głupot Ci mało.Kolejna rzecz to usterki silnika:koleś robi na dzień 15 km rano i 15km po południu z przystankiem pod sklepem na zakupy. rzejazda oczywiście gaz -hamulec-gaz raz w miesiącu wyprawa do rodzinki gora 100km w jedną stronę i kupuje diesla ,bo będzie taniej:-) :-) No plizzzz.Ludzie wiecej świadomości przecież diesel to silnik do długiej jednostajnej pracy co wynika z budowy chociażby z rodzaju zapłonu i ciśnienia sprężania.Musi się dobrze rozgrzać i trasa nie miasto to jego żywioł a taki kupi se klekota i mówi jak to opel jest słaby.Przez prawie 5 lat cieszę się bezawaryjną jazdą.Lampy z alf rewelacja jak do tej pory zmieniłem klocki i akumulator bo stary padł.Tradycyjna usterka styku w tylnej klapie zakończyła się po wylaniu butelk wd40 w okolice przełącznika nawet bez rozbierania .Klocki i tu uwaga da się wymienić samemu i z przodu i z tylu- nie tak jak w audi bmw czy mietku tylko serwis bo trzeba kompa do ciśnienia w układzie i do zmiany głupich wycieraczek :-) :-) :-) Potem taki mówi jakie to jego audi to nie jest a te plastiki w a6 malowane srebrnym sprayem w a6c6 to nie niego,ta skora z plastikowej swini i trzeszczacy środek w bmw F 10 to też nie u niego i to wszystko za gruba kasę bo przecież klasa wyższa :-) :-) A wyposazenie mamy te samo no może bez wyświetlacza Hud ,bo mnie też w tyłek grzeje też mam pamięć przy fotelu, też mam navi też mi się swiatla i wycieraczki same włącza i też stoję w korku do Zakopanego jak kolo w mietku za 300K :-) Na trasie da się zejść ze spalaniem przy tym silniku nawet kolo 6l w mieszanym kolo8.5L Ale w mieście już lipa i 10 kłania ale wszystko jest dla ludzi :-) jest to silniczek z którego w razie potrzeby zrobisz kuchenkę gazową :-) bo lubi Dynamika po rozgrzaniu na wystarczającym poziomie nawet z bagażem i pasażerami nie trzeba się nogami odpychać przy wyprzedzaniu.oleju wchodzi 4l także valvoline Racing i filtry to 200 tylko :-) :-) Do 100 w 8s z hakiem -lambo to to nie jest ale wystarczy :-)Do klimy wchodzi jeszcze stary R134 więc tanio i bezpiecznie :-) I tak oto za rozsądne pieniądze mozna mieć atrakcyjny samochód Iske który ma wszystko co marki Premium oprócz ceny, którego złodziejaszki nie biorą bo to opel ,którego serwis nie kosztuje krocie więc czego chcieć więcej pod warunkiem kupienia auta bezwypadkowego :-) :-) :-)
3,6
~xzy
Opel Insignia I
Hatchback 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Mam Insignie 1.6T 180km około 8 miesiecy i jestem naprawde zadowolony z tego auta. Przy zakupie tego auta trzeba brać pod uwage że napawno z czasem bedzie do wymiany mikrostyk klapy bagażnika bo jest to wada fabryczna insigni, ale poza tym nie miałem żadnych usterek. Auto jest naprawde dynamiczne jak na silnik 1.6. Naprawde spory bagażnik pomieści torby 5 osobwej rodziny jadącej na wakacje. Na trasie przy zwykłej eździe samochod pali 8-8.5l zaś już w mieście sporo wiecej około 11-12l. Przed kupnem brałem pod uwage 3 samochody opla insignie, honde accord i passata myśle że gdyby można było cofnąć czas wybrał bym znowu ten samochód
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Hatchback 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2009-2013
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Opel Insignia I
Hatchback 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Zrobiłem autem 50 tysięcy i jak to w silnikach tego typu bardzo dużo zależy od tego w jaki sposób jeździmy. Jadąc zapakowanym autem z kompletem pasażerów ok 200km/h możemy mieć problem żeby zrobić na baku 350 km. W mieście jeżdżąc spokojnie ok 10l, jadąc emerycko delikatnie powyżej 9, jezdzac normalnie w miarę dynamicznie k 11. Przy mocno dynamicznej jeździe na mieście spali k 15 l średnio. Natomiast jadąc oszczędnie przestrzegając Zasad eko jazdy można zejść na trasie do 6,5 (autostrada, tempomat, jadąc samemu 100-110 km/h), jadąc oszczędnie na dłuższej trasie 130 tempomat w 3 osoby spalił 7,4. Trzeba mieć silne nerwy żeby to auto nie paliło dużo, bo powyżej 3000 obrotów to auto jest super przyjemne do jazdy ;) lpg nie polecam bo to prędzej bądź później wiąże się z remontem silnika.
10,1
Opel Insignia I
Hatchback 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Silnik zgodny z duchem downsize'ingu. Wolniejsza, przepisowa jazda to spalanie 7-7,5 ltr. Umiarkowana, dość dynamiczna w okolicach 9,0 ltr (miasto, trasa ok 120, autostrada 150). Wykorzystanie maksymalnych osiągów (autostrada) z prędkościami rzędu 220-240 to już okolice 16 ltr. Generalnie silnik ok, trochę brakuje mu dołu. Zaleta to możliwość gazu (zwykły wtrysk) ale nie użytkuję go na co dzień stąd pewnie zostanie na Pb.
7,7
Opel Insignia I
Hatchback 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Spalaniem jestem mile rozczarowany, choć co prawda nie mam "ciężkiej nogi" Ostatnio jazda 780 km w Polsce 40 % drogi ekspresowe, reszta krajowe. 5 Osób, pełny bagażnik, 7,8 L/100. Nie oszczędzałem auta. Ekspresówki pokonywane na tempomacie. Na autostradzie przy 145 km/h spala 7,8 (2 osoby). Od początku posiadania samochód spalił 8,2 L/100 km. Przeglądu i napraw jeszcze nie było.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback