Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Adaptive 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

2,9
~Lucas
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Auto kupiłem 3 lata temu, ponieważ mi się podobało i po tym okresie mogę śmiało stwierdzić że poza wyglądem nic dobrego w tym aucie nie ma. Jedna wielka skarbonka na kółkach. Z całości najlepszy jest chyba silnik. 2.0 CDTI 160KM, mimo że jest dość głośny to całkiem żwawo rozpędza duże i ciężkie auto i przy tym nie dużo pali. W silniku poza wymianami oleju i filtrów wymieniałem tylko pęknięty wąż płynu chłodzącego biegnący do chłodnicy oleju. Nie wiem jak w manualu ale w automacie skrzynia biegów to jedna wielka tragedia. Sypie się często a naprawy są kosztowne. W zawieszeniu popękały tylne sprężyny. Amortyzatory są z jakąś do niczego nie potrzebną elektroniką która powoduje że gdy auto jest zgaszone to zawieszenie jest twarde, a jak się odpali to robi się bardziej miękkie. Czemu to ma służyć?? Nie są to amortyzatory FlexRide tylko IDS. Co to daje że auto ma twarde zawieszenie po zgaszeniu? Nobel dla wynalazcy tego cuda... Przez jeden głupi przegnity kabel od jednego amortyzatora całe zawieszenie blokuje się domyślnie w pozycji utwardzonej i auto robi się tak twarde jak wóz konny. Amortyzatory sporo droższe od zwykłych. W momencie zakupu nie wiedziałem że takie są bo myślałem że jak nie ma amorów FlexRide to są już tylko zwykłe. Hamulce też nie za ciekawe. Skuteczność hamowania może jeszcze nie jest tragiczna ale tarcze hamulcowe są za małe do tak dużego auta i szybko się przegrzewają i przez to się wyginają. Nawet te z wyższej półki potrafią się powyginać po 15tys. km. Jakość wykonania wnętrza beznadziejna i tandetna. Plastiki trzeszczą gorzej niż w 10 lat starszej Astrze, którą miałem wcześniej. Lakier bardzo delikatny, wystarczy przypadkowo dotknąć gdzieś paznokciem i od razu zostają rysy. Zepsuło się także ogrzewanie tylnej szyby i przycisk otwierania bagażnika. Fabryczny system audio też bez szału. W starej Astrze było lepsze. Auto bardzo ładne i nic więcej... Drugi raz bym nie kupił. Wolę coś brzydszego ale pewniejszego.
4,0
~ooo
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Jestem zadowolony z auta. Praktycznie pancerne zawieszenie nic się tu nie dzieje niepokojącego a w ciągu 4 lat i 70 tys wymieniłem 2 sworznie metalowo gumowe za niewiele ponad 200 zł. Wszystko. Silnik - super. Cichy, niewiele pali jak na tak sporą masę auta, elastyczny. Trzeba pilnować regularnej wymiany oleju i filtrów. Nic się nie zadzieje. Niestety nie mogą tego powiedzieć o osprzęcie, ale cały czas mówimy o drobiazgach - zawór EGR, słynny gumowy wąż turbo, chłodniczka intercoolera, To się popsuło, lecz wymiana i koszt nie były mega obciążające poza ASO dla portfela. Poza tym 2x świece żarowe, 1x mikrostyk klapy bagażnika, oraz ostatnio siłowniki klapy + 2x przepalone żarówki. Skrzypiąca sprężyna pedału sprzęgła, dająca o sobie znać w wyższych temperaturach i żadne smarowanie tu nie pomaga. Ten typ tak ma. Super oświetlenie adaptacyjne!!!! Spory bagażnik, niezły system nagłośnienia. Ogólnie, gdyby nieco mniej ważył to byłby całkiem fajnym autem.
4,4
~Mariusz
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Bardzo fajny i przyjemny samochód. Pojazd fantastycznie sprawdzający się w dłuższych podróżach. Podróże rzędu ok. 2 tysięcy kilometrów jednego dnia nie były wielkim problemem. Średnie spalanie w trasie to 6,5 l/100km (autostrady do 130km/h) Minusy to przede wszystkim widoczność do tyłu i na boki w "martwej strefie", ale wynika to z linii / stylizacji pojazdu dla której to kiedyś go kupiłem ;-) Moment obrotowy 350 daje możliwość sprawnego przyspieszania bez zbędnego mieszania dźwignią. Mam jasną tapicerkę - trzeba czyścić i dbać. Zawieszenie pojazdu nie naprawiane i sprawne mimo przebytych praktycznie 200 tysi . Silnik dość głośny, ale niezbyt uciążliwie i w trasie do 120 nie przeszkadza. Niestety uszczelkę smoka pompy oleju trzeba wymieniać co jakiś czas ( ok. co 4 - 5 lat) Silnik czasem ma tendencje do pocenia się przy podstawie filtra oleju, ale to do ogarnięcia. Zestaw sprzęgła i dwumasa wymieniona przy przebiegu 160 tysi . Przy 180 tysiach przebiegu też trzeba było uszczelnić pompę wysokiego ciśnienia. Przy tym przebiegu czyszczony kolektor dolotowy i EGR. Klapki w dobrym stanie. Rozrząd wypada wymieniać co 150 tysi, ja wymieniłem ciut wcześniej. W zasadzie odpukać bezawaryjna jazda. Olej GM zwykle wymieniany co 10 - 15 tysi. Moim zdaniem ładny i spory pojazd za takie pieniądze i do tego z tak stosunkowo niewielkim spalaniem. Model z tym silnikiem ma bezawaryjną skrzynię. Aby nie było problemu z cofaniem z uwagi na widoczność do tyłu założona kamera cofania. Po mieście więcej niż 9,5 nie spalił ( Warszawa).
Åšrednie spalanie dla Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2008-2013
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Hmmmmm coż.... auto kupiłem niedawno, zrobiłem na razie 4 tys km w miesiąc i średnie wychodzi dokładnie 7.0 wg komputera. trasa/miasto 50/50. Dodam, że dla mnie oszczędna jazda nie istnieje.... także ostatnio na trasie 900 km, niemieckie autostrady prędkość około 170-190, do tego nasza trasa poznań-wrocław, częste wyprzedzanie zawalidróg, 3 osoby + bagaże, wyszło średnie 7.6 litra.... także nie jest źle. Przy normalnej jeździe średnie na poziomie 6.5-6.7 jest jak najbardziej realne. Średnia 7 litrów jest ok.
6,7
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Witam. Latem tego roku wybraliśmy się na wczasy z Anglii do Włoch przez Francję, następnie z Włoch do Polski przez Austrię i Czechy. Na koniec z Polski przez Niemcy i Francję powrót do Anglii. Samochód zaladowany na max,., 3 osoby dorosłe, praktycznie z klimatyzacją ok. 80 prcocent drogi.( wkońcu po to jest by korzystac z niej, a upały były). Do promu ok. 360km jechałem 70m/godz, gdyż nie miałem okazji wcześniej sprawdzić spalania na dłuższym dystansie. Autostrady Francja, Wlochy - 120 km/ h do 150km/h. W Austrii ok 120 km/h. Czechy, Polska j.w . W Niemczech średnio 130 km/ h, czasam depnąłem by sprawdzic jak "idzie" tak obładowana a w Polsce załadowaliśmy jeszcze więcej niż w Anglii. Więc nie próbowałem na maxa jechać, tak do 200km/h . Górki w Austrii i we Włosech były też niczego sobie. Zarówno we Włoszech jak i w Polsce trochę miejskiej jazdy. No i kończac wyczerpujący opis całej trasy spalanie faktyczne, nie sugerowałem się komputerem lecz ile zatankowałem - 6.5 litra przy dystansie 6400km.
7,0
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Insignia 2.0 CDTI z usuniętym fizycznie i programowo filtrem czątek stałych oraz dodatkowo Chiptuning na 185km i 425nm.Spalanie po samym Krakowie na krótkich 3-10km odcinkach z klimatyzacją wynosi 8.8l.,spalanie w trasie nad morze 4 osoby bagażnik na full + box na dachu dopakowany 70kg bagażu spalanie 7.0l/100km prędkośći od 90-180km.h w tym autostrady 150km./h na tempomacie.Jazda emerycka 5 i 6 bieg kraków-zakopane 6.0l./100km.Spalanie średnie 50 na 50 trasa/miasto 7.5l 100km.Moim zdaniem niezły wynik patrząc że auto waży 1700kg i ma 185km mocy.Jeżdże cały rok na klimie.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback