Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Adaptive 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Dariusz
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Auto w mojej ocenie bez zarzutów. Wygodne i praktyczne. Przyjemnie się prowadzi, w środku cicho i przytulnie oraz wszystko na swoim miejscu. Wygląd to kwestia gustu ale mi się z kombiaków podoba najbardziej. Jeździłemm wcześniej Fordem mondeo MK4 i Volvo s80 i moim zdaniem Insignia na ich tle sprawuje się bardzo dobrze biorąc pod uwagę ile problemów miałem z Volvo( kosmiczne ceny części) i z Fordem (DPF). W Oplu narazie żadnych problemów a jeżdżę sporo. Patrząc na oceny innych mam wrażenie że chyba mam inne auto albo po prostu jeżdżą szrotami z Niemiec z 2 razy przekręconym licznikiem.
4,1
~romuald
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Po przejechaniu Insignia 60 tys KM musze potwierdzic ze to wygodny i trwaly samochod, nigdy mnie nie zawiodla zawsze dowozac do celu, mialem tylko mala przygode z regulatorem napiecia alternatora ale auto wyswietalo tylko blad i jechalo dalej, srednie spalanie rewelacja, ponizej 7 l ON/ 100km jazdy mieszanej biorac pod uwage spora nadwage (auto z kierowca i peknym bakiem wazy 2t) to nie ma sobie rownych w segmencie, polecam na dlugie trasy, prosty samochod rozpoznawalny w kazdym warsztacie, co tez duzy plus.
4,5
~Zegarmistrz
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Jeśli potrzebujesz skoku adrenaliny, lub samochodu do miasta Insignia ST nie jest dobrym wyborem. Jeśli jednak potrzebujesz auta na długie podróże zwłaszcza po autostradach także noca Insignia staje się mocną pozycją. Gdyby to miało być auto do wszystkiego nie dałbym tak wysokiej oceny ale do zabawy i jazdy po miescie mam inne samochody tak więc pomimo kilku drobnych mankamentów uważam że Insignia w opisywanej wersji (Cosmo, bixenony afl, adaptacyjne zawieszeni) to bardzo dobry samochód, a do tego, co jest dla mnie bardzo ważne, to także bardzo ładny samochód :).
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW 2013-2015
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Od października 2014 przejechane 30 tys, jazda miasto 70%, 30% trasa, noga nielekka ale gdy nie ma ciśnienia staram się zmieniać biegi nisko ( po 2,5 tys/obr ) tak aby turbina już zadziałała ale nie robiła leja w baku. Na początku spalanie było nieco wyższe ale po dotarciu zjechało do podanych poziomów. W trasie przy 110 - 120 spalanie ok 6-6,5 l, przy 90-110 5,5. Jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem , poprzednia isia ( 160 km ) miała w przebiegu 140 tys calkowite średnie spalanie na poziomie 8,2 L/100 km. Mankament - tarcze hamulcowe do wymiany po 30 tys ale podobno insignie tak mają - tarcze są trochę za cienkie - być może warto zamówić w jednym z pakietów mocniejsze hamulce. Poprzednia miała problemy z zaworem turbiny lub kontaktami na jego stykach ( 3 przypadki ) - tutaj na razie nic takiego się nie pojawiło. NIe miałem także przypadku zerwania wypalania filtra dpf - w poprzedniej 3 razy musiałem zmieniać olej p przerwaniu ( nieintencjoinalnym ) procesu wypalania.
5,4
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Jestem zdziwiony spalaniem tego samochodu, jak kupiłem samochód z 30tys spalanie 5.7l, zrobiłem już 12tys i moje wynosi 5.5l. Ostatnio z trasy około 500km miałem 5.1l. Nie wiem na ile to mówi prawdę ale na baku 70l można trochę przejechać
5,4
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Jestem zdziwiony spalaniem tego samochodu, jak kupiłem samochód z 30tys spalanie 5.7l, zrobiłem już 12tys i moje wynosi 5.5l. Ostatnio z trasy około 500km miałem 5.1l. Nie wiem na ile to mówi prawdę ale na baku 70l można trochę przejechać

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting