Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Opel Omega A Kombi 2.0 122KM 90kW 1986-1989

Opel Omega A Kombi 2.0 122KM 90kW 1986-1989
Lata produkcji: 1986 - 1989
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).

Dane techniczne Opel Omega A Kombi 2.0 122KM 90kW 1986-1989

Podstawowe parametry Opel Omega A Kombi 2.0 122KM 90kW
Produkowany od 1986 do 1989 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Opel Omega A Kombi 2.0 122KM 90kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen Opel Omega A

Liczba wpisów: 25

Silnik TDS.

dodał: ~Mirek, 9 lat temu
2,5TDS najgorsze dziadostwo jakie może być i to ze stajni BMW. Po obluzowaniu gniazda zaworowego w wyniku przegrzania głowicy (miałem nowy oryginalny termostat, wymieniłem głowice i zrobiłem remont silnika (głowica oryginalna z anglika, po remoncie wykonanym częściami oryginalnymi z serwisu - nowe gniazda, zawory itd). Po 3000 zaczęła dostawać się woda do komór spalania, ze rano po dłuższym postoju rozrusznik nie mógł przekręcić walu, bo w cylindrze była woda. Okazało się, ze głowica pękła w 17 miejscach - znowu przegrzana (jak to mozliwe, jak ja spokojnie jezdze i nie depcze, nie kupilem...

Elastyczny łącznik katalizatora.

dodał: ~Omega user, 9 lat temu
Fabrycznie spawany..kompletny nonsens. Łącznik lubi się strzępić i oberwać[szczególnie po "pogłaskaniu" przez ogranicznik na jezdni]. Wymiana to cięcie i spawanie, które jest utrudnione..chyba że odkręci się kolektor wydechowy i połowę układu, ale jak potem spasować żeby nie było "zwisu". Na samochodzie można spasować idealnie, ale spawanie mocno utrudnione szczególnie od strony podwozia. Podobno w serwisie GM w takim przypadku przewiduje się wymianę wraz z katalizatorem..to dopiero bark logiki..katalizator kosztuje fortunę!!![nawet ponad 1000!!!- uniwersalne 300-500zł]....

wszystko siada

dodał: ~adrian, 7 lat temu
duzo pali 12 13 ciezko pali . cieknie pompa paliwa .slabe zawieszenie totalna porazka .... zlom jeden plus wygodna nic po za tym !!!! kupuje vw

Publikacje o Opel Omega

Newsy o Opel Omega