Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Opel Omega A Kombi 2.6 i 150KM 110kW 1990-1994

Opel Omega A Kombi 2.6 i 150KM 110kW 1990-1994
Lata produkcji: 1990 - 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).

Dane techniczne Opel Omega A Kombi 2.6 i 150KM 110kW 1990-1994

Podstawowe parametry Opel Omega A Kombi 2.6 i 150KM 110kW
Produkowany od 1990 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2594 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88,8 x 69,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje typ silnika: OHV
Przeniesienie napędu Opel Omega A Kombi 2.6 i 150KM 110kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4

Autorentgen Opel Omega A

Liczba wpisów: 25

Cieknące pokrywy zaworów.

dodał: Ja, 8 lat temu
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.

Tuleje, drążki i łączniki stabilizatorów.

dodał: ~McGREGOR, 8 lat temu
chciałem zwrócić uwagę żeby nie oszczędzać na tych częściach i nie kupować tanich podróbek ... sam się przekonałem ... końcówki drążków wymieniałem ponownie po 6 miesiącach i około 8tys km przejechanych ... wyglądały jakby miały przynajmniej 9lat.... a tuleje wahacza tak samo po pół roku, bo zbieżność uciekała ... także podwójna robota i koszty większe... Poza tym jak ktoś dużo jeździ po Polsce to słyszałem że po 12tys km nawet te niby lepsze części (tuleje i końcówki drążków) ulegają zużyciu ... ale to tylko gdzieś wyczytane.

Silnik TDS.

dodał: ~Mirek, 8 lat temu
2,5TDS najgorsze dziadostwo jakie może być i to ze stajni BMW. Po obluzowaniu gniazda zaworowego w wyniku przegrzania głowicy (miałem nowy oryginalny termostat, wymieniłem głowice i zrobiłem remont silnika (głowica oryginalna z anglika, po remoncie wykonanym częściami oryginalnymi z serwisu - nowe gniazda, zawory itd). Po 3000 zaczęła dostawać się woda do komór spalania, ze rano po dłuższym postoju rozrusznik nie mógł przekręcić walu, bo w cylindrze była woda. Okazało się, ze głowica pękła w 17 miejscach - znowu przegrzana (jak to mozliwe, jak ja spokojnie jezdze i nie depcze, nie kupilem...

Publikacje o Opel Omega

Newsy o Opel Omega