Szukaj

Informacje o Opel Omega A Kombi 2.3 TD Intercooler 100KM 74kW 1988-1994

Lata produkcji: 1988 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).
czytaj więcej
Produkowany od 1988 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2260 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 218 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 85 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Opel Omega A Kombi 2.3 TD Intercooler 100KM 74kW 1988-1994
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Opel Omega A
Kombi 2.3 TD Intercooler 100KM 74kW
witam, mialem ten model, przez 2 lata, to chyba najbardziej oszczedne i wielofunkkyjne auto jakie mialem w zyciu, to byla wersja ze skora i dwa szyberdachy, na alusach 16 cali, jesli chodzi o spalanie to na dlugiej trasie ok 95 do 105 km\h to bylo 5,2, , w miescie nie przekroczyl 8 litrow , nawet w zimie.oczywiscie bez jazdy na wariata, przy tescie ok 130-140 to bylo jakies 6,5 l. no juz przy 180 to ok 8.5, max co nim jechalem to 215, jak na mase tego auta to wrecz rewelacja , juz nie wspomne o jego pojemnosci.oczywiscie kupilem go z przebiegiem 350 tys km,intelkuler i pompa byla po regeneracji, wymienilem cale zawieszenie przednie , z tylu nowe tuluje, 4 nowe tarcze , zalozylem alusy 16 i jeszcze kupe innych rzeczy, zapalal na dotyk, w zimie przy mrozach minus 20 nie mialem zadnego problemu, czasami przewozilem rozne towary , na dachu na relingach mialem 4 poprzeczki , spokojnie 200 kilo moglem na niego wlozyc , kiedys zapakowalem tone do niego, bez problemu , oczywiscie ciaglem nim przyczepke kampingowa -n 126, czy z nia czy bez niej - zadnej roznicy, bardzo udany silnik , prosty,bezawaryjny, kupilem go od 1 wlasciciela , ponoc sprzeglo wymienil dopiero przy 280 tys km ...ogolnie gdybym mial tu mozliwosc kupna takiego czego to biore . a jak sie o auto dba to potrafi sie odzwieczyc , a jak ktos pisze ze mu pali 10 czy 12 to polecam nauke jazdy od nowa , albo oddanie do dobrego mechanika .10 to mi spalil jak ciaglem przyczepe ktora razem z towarem wazyla 2,5 tony , i to jeszcze w miescie. raz zeszlem ponizej 5 litrow , ale to trasa i predkosc do 90,kiedys te auta robili chyba oszczedniejsze . bo np pasat jedynka z dieslem 1,6 na trasie bral 4 litry max, teraz niby cywilizacja a te silniki niby maja wieksza moc , niekiedy wogule niepotrzebana a pala duzo wiecej ... a co do blachy to nie widzialem jakies rdzy. ogolnie polecam madrym i rozsadnym kierowcom , ktorzy albo maja duza rodzine albo po prostu lubia duze, wygodne i bezpieczne auta .
9,1
Opel Omega A
Kombi 2.3 TD Intercooler 100KM 74kW
Przed regulacją, po 273 tyś., z lipną kompresją, dwoma lub trzema osobami, sprzętem około 80 kg w bagażniku i na niedogrzanym silniku (termostat). AAAA. To 6,4 na trasie to: pusty bagażnik dwie osoby - łacznie 130 kg i pełny bak, a kolejne lanie po około 350 km :) Pozdrawiam
8,2
Opel Omega A
Kombi 2.3 TD Intercooler 100KM 74kW
Stosunkowo niskie zyżycie paliwa przy tej masie auta; na dłuższej trasie - bardzo korzystne.

Usterki Opel Omega A

Liczba wpisów: 10
Elastyczny łącznik katalizatora.
  • Opel Omega A
  • układ wydechowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie spawany..kompletny nonsens. Łącznik lubi się strzępić i oberwać[szczególnie po "pogłaskaniu" przez ogranicznik na jezdni]. Wymiana to cięcie i spawanie, które jest utrudnione..chyba że odkręci się kolektor wydechowy i połowę układu, ale jak potem spasować żeby nie było "zwisu". Na samochodzie można spasować idealnie, ale spawanie mocno utrudnione szczególnie od strony podwozia. Podobno w serwisie GM w takim przypadku przewiduje się wymianę wraz z katalizatorem..to dopiero bark logiki..katalizator kosztuje fortunę!!![nawet ponad 1000!!!- uniwersalne 300-500zł]. Uniwersalna złączka 50zł. Jeśli katalizator jest OK wymiana łącznika wraz z katalizatorem to porażka GM.
Pali bezpiecznik nawiewu.
  • Opel Omega A Kombi 2.4 i 125KM 92kW 1988-1993
  • zawieszenie
Witam, mam taki problem - jak próbowałem włączyć nawiew silniczek nie reagował. Zaglądam do bezpieczników, a tam bezpiecznik od nawiewu 30A przepalony więc wymieniłem na nowy niestety i tego też przepaliło. Co zrobić by mi bezpieczników nie paliło? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Cieknące pokrywy zaworów.
  • Opel Omega A
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 0
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.
Opel Omega A Kombi