Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,6 x 79,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,4
~Adam
Opel Vectra B
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
Samochód dość duży i przestronny, przy silniku V6 całkiem żwawy, fajnie się zbiera, nie ma problemów na trasie z tzw TIRami. Części nie są wybitnie drogie no chyba, że dobieramy się do silnika i jego okolic, wtedy koszta rosną przynajmniej jeśli chodzi o V6. Jeśli ktoś się decyduje na ten samochód warto szukać zadbanego egzemplarza i nie szczędzić na mechanikach przy jego sprawdzaniu, niestety i to nie daje 100% gwarancji na to że będziemy jeździć bezawaryjnie. Mój egzemplarz był ściągany ze Szwajcarii, niby zadbany i w ogóle, a i tak straciłem na nim kupę kasy i sprzedałem kiedy był akurat na chodzie. Nigdy nie oszczędzałem na nim, ani go nie katowałem a i tak ciągle coś się psuło więc chyba trzeba mieć farta żeby trafić w egzemplarz który będzie niezawodny. No i oczywiście rdza, u mnie zaczęła wyłazić na nadkolach mimo, że nie był bity (sprawdzany miernikiem u lakiernika). Reasumując, nie kupiłbym tego samochodu jeszcze raz, chyba że znana mi byłaby jego historia np od kolegi, sąsiada, szefa, rodziny itd, i wiedziałbym czy jest on awaryjny czy nie. Dla odmiany teraz kupiłem japońca - Accorda \'01, mimo że od handlarza jeżdżę ok roku czasu i absolutnie nic się nie psuje.
4,5
~raflin48
Opel Vectra B
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
ogólnie auto godne tych pieniędzy moja vectra pochodzi ze Szwajcarii
4,5
~czacha
Opel Vectra B
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
zimą można jezdzić w krótkim rękawku i nie trzeba drapać szyb jak w innych autach (Wentylacja i ogrzewanie)
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW 1995-2000
9,7
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Opel Vectra B
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
Użytkuję opla od ponad roku i mogę się podzielić. Miasto: dynamiczna 12l normalna 10l oszczędna 8,5-9l. Poza miastem 7,5-9l. Autostrada przy stałych prędkościach zależy od ilości przewożonych osób 110km/h - 6,5-6,9l 120km/h - 7l 140km/h 7,5-8l 200km/h 11-13l (Wentylacja i ogrzewanie)
11,7
Opel Vectra B
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
No cóż... 2.5 V6 swoi lubi wypić. Miałem założoną instalacje STAG 300, miasto 12-14 przy bardziej dynamicznej jeździe, trasa 2 osoby bagaż ok 120 km/h 9-10, benzyny nie liczyłem. Ceny przeglądów, jeśli robimy zawieszenie lub hamulce to jeszcze w porządku, jeśli coś z silnikiem to koszty są spore np. rozrząd 500 zł + robocizna 500 zł, kable + świeczki NGK 300 zł. Kable do nagrzewnicy 2 szt ponad 200 zł, więc lepiej mieć zapas gotówki gdyby coś się zepsuło. (Wentylacja i ogrzewanie)
9,0
Opel Vectra B
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
Jeżeli użytkujemy samochód na trasie to nie będziemy narzekać bo parę zł więcej na paliwo nie zniszczy frajdy z jazdy i nigdy nie odbierze poczucia wolności na drodze i wydarcia się ze snującej się masy sennych pojazdów. Natomiast na miasto się nie nadaje. Dość kosztowna wymiana rozrządu ze względu na blok z rolkami i skomplikowane dotarcie do szczelnie zabudowanego silnika (zabiera to cały dzień). (Wentylacja i ogrzewanie)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Hatchback