Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Hatchback

Lata produkcji: 1995 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsÄ…dna cena, niezÅ‚e osiÄ…gi i niezÅ‚y komfort jazdy. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4495 mm
Szerokość 1707 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1841 mm
Wysokość 1425 mm
Rozstaw osi 2637 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1487 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 790 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Rybka
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Dobrze wygląda nawet po 18 latach od wyprodukowania, miałem opory przy zakupie 10 lat temu w Hamburgu, ale teraz kupiłbym go ponownie. Nadal atrakcyjny wygląd, komfort, bezpieczeństwo i przestrzeń nigdy mnie nie zawiódł. Pełne wyposażenie bez skóry i nawigacji, czyli 4 x elektryczne szyby, sterowanie w kierownicy, szyberdach, podgrzewane fotele, kontrola trakcji, rozbudowany system audio, itp, itd. dlatego tak trudno mi się z nim rozstać, bo teraz jedynym godnym następcą to prawdopodobnie Cayenne po 2010 roku w mocnej wersji silnikowej, wtedy będę mógł powiedzieć że jest to znacząca zmiana, bo jeżdżę również innymi samochodami różnej klasy, ale zmiana stanu posiadania tylko w takim przypadku, przy jednoczesnym zachowaniu Viki, przymierzałem się do audi A6 C7 ale... brakowało niezależności wynikającej z prześwitu, którego też brak w Viki, a nie lubię pół środków, więc zamiast wydać i być nieszczęśliwym, wolę być szczęśliwym posiadaczem ładnego, dobrze wyposażonego Opla Vectry B i zbierać kasę na Porsche Cayenne, najprawdopodobniej w najmocniejszej wersji.
3,4
~tomek
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Samochód jest moim pierwszym samochodem. Kupiłem go bo mi sie podobał, cenowo nie było dramatu więc uzbieralem pierwsze większe pieniądze i za 8k stałem się nieszczęśliwym posiadaczem. Samochód kupilem zadbany i dbam o niego, mimo to częste usterki, które mnie denerwują, podnośnik szyby wymieniony, zamek wlewu paliwa, nowe wiązki w drzwiach, masa bazpieczników, ciągłe trzeszczenie czegoś, korozja, żarówki, jakieś śmieszne błędy, a ostatnio nawet urwał mi sie bagnet od zbiorniczka spryskiwaczy oraz dysza zaczęła przeciekać. Rozumiem, że są to usterki za stosunkowo małe pieniądze, przy których można użytkować auto, ale dla pedanta jak ja u którego musi wszystko być sprawne jest to nie do przejścia. Co do części- są tanie, ale w chwili obecnej nie wiem czy majac bmw, audi, merca, nie wydałbym raz tych 300zł za 1 część, zamiast tych 500zł za masę części, które z upływem lat wysiadają. Co z tego, że jest tanio jak wszystko się wymienia? Silnik jako tako, skrzynia biegów dramat, wybierak się zużył akurat w zimę, przełożenia długie, poduszki silnika i skrzyni się zużyły, mimo 187k przebiegu. Dodam, ze dbam o auto, leję dobre oleje i płyny, nie palę gumy, jeżdżę tak, aby jak najdłużej wszystko wytrzymało, ale mimo wszystko czasami mając w portfelu 20k spaliłbym ten samochód i odprawił rytuał. Dla kogoś kto lubi się bawić jest to samochód w sam raz, ja lubię trochę grzebać, ale w zimę przy -15 jak coś wysiądzie jakaś pierdółka na zewnątrz to można dostać nerwicy. Jazda jest wygodna, aczkolwiek obrysowo samochód trzeba dobrze poznać, mimo, ze mam go 1,5 roku to nadal czasami boję się przycierki na parkingu i musze wysiadać Komentarz dodaję dopiero po tak długim czasie bo wiem, ze nie kupiłbym tego auta znowu i odradziłbym każdemu tego samochodu. Zbieram teraz na inną markę.
4,9
~bartuÅ›
Opel Vectra B
Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
jeżdziłem nią ponad 5lat i nawet uszczelki od pokrywy zaworów nie wymieniłem żadnych uszczelek pod głowicą itp.instalacje gazową założyłem zwykłą podciśnieniową bo jak ją kupowałem to sekwencja kosztowała ok4tyś ale odziwo na tej instalacji chodziła idealnie(dodatkowo przełanczałem ją na lpg praktycznie odrazu nie czekałem aż się silnik nagrzeje.przed kupnem naczytałem się różnych forów że vectra b to badziew ale i tak ją kupiłem i się nie zawiodłem ale odrazu założyłem plastikowe nadkola i nic nie zardzewiało do końca na podłodze jedynie rudawe ślady się pojawiały ale puki co nie miały wpływu na auto.ogólnie mogę polecić jako wskazówkę dla kupujących mogę powiedzieć że mimo przebiegu blisko 300tyś kierownica plastikowa dalej była chropowata i pedały starte do połowy ale nie do gładkości lewarek już był wytarty po200tyś się wytarł(także vectry co mają modne180tyś i wytarte te elementy??to mnie fascynuje ile one naprawde mają jak vectra po 300tyś dalej wygląda świeżo lepiej jak grupa vw i spółka gdzie wszystkie plastiki i przełączników schodzi farba
Åšrednie spalanie dla Opel Vectra B Hatchback
8,0 – 9,7
l/100 km
6,1 – 6,5
l/100 km
7,3 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Przejechałem tym autem 150k km. Silnik X18XE1. Auto spala przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym ok. 8.2-8.7l. LPG i do tego 0.3litra (latem) lub 0.8l(zimą) na start PB95 (przełączanie po osiągnięciu 30 stopni - wcześniej przy 40 stopniach potrzebował od 0.5-1.5l.) (Opony 195/65R15). Na oponach 215/55R16 spalał ok 10l. LPG. Przy dynamicznej jeździe po dużym zakorkowanym mieście potrafi spalić ok. 15 litrów LPG. Zanim założyłem gaz spalanie średnie oscylowało wokół 7l PB. Na trasie do Chorwacji (12,5h, prędkość średnia 130-140km/h, klima na 20 stopni, 5 osób + bagaż) spalił dokładnie 9L LPG/100. Przy 165km/h spala dokładnie 12L LPG. Przy jeździe 90-110 poniżej 7,5L LPG.
11,5
Opel Vectra B
Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Vectra 1,6 16V Lpg brc sekwencja + automatyczna skrzynia biegów ;) samochód dla emeryta :) Auto użytkuję przez 90% czasu po mieście na krótkich odcinkach - do pracy mam 5km wiec spalenie nie zachwyca . Latem po miescie z klimą 14 litrów lpg bez klimy 13-13,5 . Spalanie kosmos bo krótkie dystanse. Na trasie przy jadąc 100-120 spalanie spada do 9,5 litra/100 km , jeśli włączymy klimę 10-11.Zimą spalanie po mieście do 15/100 na krótkich odcinkach - Bydgoszcz. Ogólnie z auta jestem zadwolony poza spalaniem. Części śmiesznie tanie , auto jak na poruszanie się po naszych dziurawych drogach to zawieszenie ma pancerne. Poprzednio toledo 2,0 i co roku w zaweiszeniu cos do robienie ;/ Vectre użytkuję już 3 lata i przez ten czas wymieniłem łączniki stabilizatorów oraz końcowki drążkó tylko raz :) Zawsieszenie bardzo odporne na używanie :) Co do automata to polecam do miasta mimo spalanie człowiek się nie na macha lewarkiem. Szkoda tylko że olej w skrzyni trzeba wymieniać co 60 tyś km - koszt 350 zł z olejem GM. Auto bardzo pakowne i wygodne. Polecam ale z większym silnikiem spalanie na podobnym poziomie a więcej frajdy z jazdy.
11,5
Opel Vectra B
Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Vectra 1,6 16V Lpg brc sekwencja + automatyczna skrzynia biegów ;) samochód dla emeryta :) Auto użytkuję przez 90% czasu po mieście na krótkich odcinkach - do pracy mam 5km wiec spalenie nie zachwyca . Latem po miescie z klimą 14 litrów lpg bez klimy 13-13,5 . Spalanie kosmos bo krótkie dystanse. Na trasie przy jadąc 100-120 spalanie spada do 9,5 litra/100 km , jeśli włączymy klimę 10-11.Zimą spalanie po mieście do 15/100 na krótkich odcinkach - Bydgoszcz. Ogólnie z auta jestem zadwolony poza spalaniem. Części śmiesznie tanie , auto jak na poruszanie się po naszych dziurawych drogach to zawieszenie ma pancerne. Poprzednio toledo 2,0 i co roku w zaweiszeniu cos do robienie ;/ Vectre użytkuję już 3 lata i przez ten czas wymieniłem łączniki stabilizatorów oraz końcowki drążkó tylko raz :) Zawsieszenie bardzo odporne na używanie :) Co do automata to polecam do miasta mimo spalanie człowiek się nie na macha lewarkiem. Szkoda tylko że olej w skrzyni trzeba wymieniać co 60 tyś km - koszt 350 zł z olejem GM. Auto bardzo pakowne i wygodne. Polecam ale z większym silnikiem spalanie na podobnym poziomie a więcej frajdy z jazdy.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojÄ…cy gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Opel Vectra B Hatchback