Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Hatchback 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM 92kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsÄ…dna cena, niezÅ‚e osiÄ…gi i niezÅ‚y komfort jazdy. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 98 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Åšrednie spalanie dla Opel Vectra B Hatchback 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM 92kW 2000-2002
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Opel Vectra B
Hatchback 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM 92kW
Silnik przy odpowiednim traktowaniu spala tyle co nic. W podróży Warszawa-Primorsko (Bułgaria 1800km)z kompletem pasażerów, pełnym bagażnikiem i nie patrząc na ilość spalonego paliwa (nie oszczędzałem) spalanie było na poziomie 5,5 do 5,6 L/100km. Droga na Bułgarię to nie jakaś sielanka bo autostrad jest może 300km, a reszta góry (Rumunia) i zwykłe "krajówki". W mieście można zejść do 5,8(jazda emerycka) lub okolo 6,3(ot jazda zwykła) Natomiast przy ciężkiej nodze 7-7,5 l. Nie są to wartości wyssane z palca. Naprawde Oszczędny silniczek z zapasem mocy. Ceny przeglądów są takie jakie każdy chce mieć. Jeśli jedziemy do watrsztatu dopiero jak coś się zepsuje to ceny będą duże( jak w każdym aucie). Jednak biorąc na wokandę ceny części to jest to powiedzmy średnia niższa. Są części za które trzeba zapłacić horendalną sumę (koło dwumas., naprawa turbo albo pompy czy tylne tuleje pływające) albo takie ( amor. tył 140zł KYB). Oczywiście wszystko zależy od tego jakich części używamy. (Silnik)
6,1
Opel Vectra B
Hatchback 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM 92kW
Silnik przy odpowiednim traktowaniu spala tyle co nic. W podróży Warszawa-Primorsko (Bułgaria 1800km)z kompletem pasażerów, pełnym bagażnikiem i nie patrząc na ilość spalonego paliwa (nie oszczędzałem) spalanie było na poziomie 5,5 do 5,6 L/100km. Droga na Bułgarię to nie jakaś sielanka bo autostrad jest może 300km, a reszta góry (Rumunia) i zwykłe "krajówki". W mieście można zejść do 5,8(jazda emerycka) lub okolo 6,3(ot jazda zwykła) Natomiast przy ciężkiej nodze 7-7,5 l. Nie są to wartości wyssane z palca. Naprawde Oszczędny silniczek z zapasem mocy. (Silnik)
5,5
Opel Vectra B
Hatchback 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM 92kW
Tu jestem pozytywnie zaskoczony. Jak na ten silnik to bajka.. idealnie dopasowuje się do charakteru kierowcy... średnio 5.5 miasto 6. trasa (Berlin.800km) 4.5!!! Sprawdzałem zbiornikiem bo nie mogłem uwierzyć gdy zobaczyłem tę informację na kompie. Jedyne czego ten motor nie cierpi to zima... potrafi spalać ponad 7... (Silnik)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojÄ…cy gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Opel Vectra B Hatchback