Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Mat.
Opel Vectra B
Sedan 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Samochód bardzo komfortowy i wygodny. Miękkie zawieszenie, dobrze wyciszony, dużo miejsca, zarówno z przodu jak i z tyłu, duży bagażnik. Dobre seryjne nagłośnienie. Stylistyka tez ponadczasowa, do tego "buda" bardzo aerodynamiczna. Przez ponad 2 lata użytkowania (ok 35 tys km) nie wymagał niemal żadnego wkładu i napraw. Do tego spalanie nienajgorsze - 7l w trasie - ok 10l w mieście. Trochę mulasty przy ruszaniu ze świateł (to normalne przy tej masie), ale za to dociągnie do 200 km/h. Jedyny minus to korozja, która potrafi nadgryźć go dość poważnie. Jeśli chcecie użytkować go dłużej, koniecznie trzeba zabezpieczyć nawet małe ogniska korozji, bo potem może być już za późno. Głównie chodzi o nadkola i progi. Ogólnie auto na duży +. Idealny dla rodziny, ale również dla singli. Świetny stosunek jakości do ceny w tym segmencie! Polecam!
4,2
~morex1@o2.pl
Opel Vectra B
Sedan 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Ogólnie nie najgorszy samochód gdyby nie ZAWIESZENIE !!!! Koszmar. Nie na nasze drogi. Przejechałem 88000 a wymieniłem już je prawie całe. Mam problemy z elektroniką ( patrz wyżej ) ale prawdziwym problemem są niedouczeni serwisanci w serwisach. W jedym serwisie samochód stał 1,5 m-ca - wymienili kilka części ( drogich - całe szczęście że samochód był na gwarancji ) ... i nie znaleźli przyczyny usterki ( OPEL Środula S-c ) , w drugim podobnie , dopiero w trzecim wpadli na to co mu jest i ... dlatego mają we mnie stałego klienta. A tak ogólnie to - taki niemiecki samochód - żadnego porywajacego wygladu ani na zewnątrz a tym bardziej w środku
4,2
~roman
Opel Vectra B
Sedan 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Auto intensywnie eksploatowane. Od 30.000 km na gazie. Bez najmniejszych usterek. Po 130.000 km wymiana rozrządu. Obecny przebieg ok. 180000. Jeszcze nie wymieniane i nie wymagające wymiany klocki hamulcowe. Wymiana oleju co 20.000 km. Do chwili obecnej tylko0 wymiana opon i żarówek. Jeżdżę samochodem własnym od 32 lat. Miałem ich kilkanaście. Moje dzienne przebiegi to ok. 200 - 300 km. Mój drugi w życiu opel. Pierwszy to Rekord 2000. Przebieg do remontu kapitalnego 430.000 km., z tego ok 300.000 na gazie. Następny też będzie opel. Myślę, że Astra 3.
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW 2000-2002
8,2
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Opel Vectra B
Sedan 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Wersja ze skrzynią automatyczną. Test przeprowadziłem dosyć dokładne. Jazda typowo miejska tym samochodem, to spalanie może sięgnąć nawet lekko powyżej 12L/100km. W trasie jest znacznie lepie (zaznaczam że jażdże dosyć płynnie i oszczędnie to ok. 7.2L-7.5L/100km) Średnia spalania w praktyce w cyklu mieszanym zawsze wychodzi mi koło 9.5L/100km. Podsumowując auto te cenię sobie za wygodę, przestrzeń, komfort i dynamizm, dlatego sprawuje się świetnie na dłuższych trasach przy dość dobrym spalaniu. Natomiast jeżeli ktoś jeździ typowo w warunkach miejskich to odradzam zakup tego samochodu, bo w skrajnych przypadkach, korkach itp. to może się nawet nie zamknąć na 14L/100km ;] (to moje max spalanie w ekstremalnych zakorkowanych aglomeracjach). Dodam jeszcze, że wg. książki wersje z automatem po mieście palą do litra więcej na 100km niż wersje ze skrzynią manualną. Ps. auto jest w stanie idealnym, regulacje itd. Także czynniki tego typu nie mają w moim przypadku znaczenia, po prostu te auto tyle pali i nie ma się co czarować, 8 czy 9 L na 100km w warunkach miejskich w przypadku tego auta to mit :).
8,5
Opel Vectra B
Sedan 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Na LPG zrobione około 2k km. Codziennie trasa 150km(100km -trasa, 50km miasto). Praktycznie bez znaczenia styl jazdy, jeżdżę do 100km/h, spalanie ok. Jeżeli chodzi o PB to wychodzi wedle komputera 7.2l/100km.
9,0
Opel Vectra B
Sedan 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Zużycie paliwa mogłoby być trochę niższe ale niestey coś za coś. 125 KM może nie owala ale pozwala bezpiecznie się poruszać i wyprzedzać. Średnie spalanie gazu w moim przypadku wynosi od 9,5 do 10,5 l/100 km

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan