Szukaj

Informacje o Opel Vectra C Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 98 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,5
~bossek
Opel Vectra C
Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Auto bardzo ładne z dynamicznym silnikiem a zarazem ekonomicznym(w trasie komputer często schodzi do 5,7l/100).W ciągu 2 lat jego posiadania najpoważniejszą usterką było uszkodzone owężowanie turbiny(koszt ok.300zł).Pozatym od pewnego czasu przy odpalaniu wyskakuje w komputerze kluczyk i trzeba się troche pomęczyc zeby odpalic auto( podejrzewam że to uszkodzenie na lini stacyjka-kluczyk-immobilaiser).Poważnych problemów narazie nie ma i oby tak dalej było.Auto polecam szczególnie osobom,którzy dużo podrózują(pojemny bagażnik jak na sedana)
4,2
~Sopel
Opel Vectra C
Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
W ciągu 6lat przejechałem 140 tys km. Od razu powiem że moje auto sprowadzałem z Belgii po małej kolizji. W ciągu całej eksploatacji wymieniłem: końcówki drążka, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora, \"banany\" tył 80tys.km 700zł,napinacz paska i pasek 90tys.km 300zł,amortyzatory z tyłu 90tys km, 540zł, koło pasowe z tłumikiem drgań 110tys.km,600zł, klocki kpl 115 tys.km 320zł,tulejki w \"bananach\" tył. 140tys.km 120zł, ponad to filtry kabiny, paliwa, oleju oraz olej razem około około 1500zł. AUTO MAM BARDZO UDANE I NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁO. Vectra jest na pewno bardzo dobrze wyciszona, silnik 2.2 Diesel jest bardzo elastyczny,ma piękny dół i \"ciągnie już od 1400obr/min, tu naprawdę czuje się moment obrotowy wynikający z pojemności a nie doładowania. Turbosprężarka wbrew opiniom nie przyspożyła żadnych kłopotów. Wady: Trakcja koł przednich: duża masa silnika i skrzyni przy ostrej jeździe daje tendecje do wyjeżdzania przodem z zakrętów (sprawdzone na torze kartingowym) Nawiewy powietrza na przednią szybę znajdują się z nisko, ciągle skrzypią tulejki stabilizatora, systematycznie co 30-40tys km siadają wahacze tylne tj. banany, 9120-180zł/szt lub 60zł tulejka) słabej jakości uchwyty do zamykania drzwi w środku oraz kilka plastikowych elementów zaczyna się łuszczyć, źle zaplanowany plastikowy pas pod zderzakiem - pod wpływem tarcia o śnieg odczepia się miejscami. Zalety: bardzo oszczędny i elestyczny silnik dobre hamulce niezawodnośc i ekonomiczność podczas eksploatacji, tanie częsci stosunkowo duza zywotność przedniego zawieszenia auto jest bardzo komfortowe (dobre fotele, duże siedziska) i dobrze prowadzi sie w trasie duzy bagaznik
3,5
~fredek
Opel Vectra C
Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Autko dobre tylko jeśli jeździ się nim w trasach ,bo mieście nie polecam wzrastają koszty użytkowania.dokładnie sprawdzić przy zakupie zawieszenie ,turbo,egr,sprzegło,węże dolotu turbiny,bo później płacisz i płaczesz
Średnie spalanie dla Opel Vectra C Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2002-2005
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Opel Vectra C
Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Po regeneracji sterownika pompy wtryskowej spalanie spadło znacznie. Trasa: -72km z płynnymi przejazdami przez miasta auto spaliło najmniej 3,7(pod koniec jeżdziłem tyle co znaki pokazywały bo chciałem pobić rekord spalania:D) ,innym razem tą samą trase miałem 3,8(jazda o 12 w nocy przy bardzo małym ruchu,bez zatrzymań na światłach),a jeszccze innym razem z klimą włączoną cały czas spalanie 4,6 Na 72km trasy da się spokojnie zejść do chociaż 4,0(styl jazdy:ecodriving-szybkie przyśpieszanie do docelowej prędkości i utrzymywanie jej,jeżdzę dodając ok 10-15km/h więcej niż na znaku,taki styl pozwala uzyskac takie spalanie,) -miasto trzeba liczyć 7-8l(nie sprawdzałem dokładnie) Przed regeneracją sterownika pompy wtryskowej nie schodziło poniżej 4,9l/100km.
6,7
Opel Vectra C
Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Zwykle robię około 700km na 50l paliwa przy jeździe mieszanej, czyli powiedzmy 50% zakorkowane miasto + 50% trasa. Jeśli jeżdżę średnio spokojnie, tylko po mieście i do tego w korkach (bez patrzenia na chwilowe spalanie na komputerze) wtedy spala 9l. W trasie natomiast udało mi się zejść do 4,5l (odcinek ok 200km trasa Kraków-Kielce-Kraków), ale jadąc bardzo spokojnie w nocy przy bardzo małym natężeniu ruchu. W sprzyjających warunkach na mniejszych odcinkach można zejść spokojnie poniżej 4l, ale do tego potrzebna jest trasa na której mamy dużo odcinków z górki, np. tak miałem jadąc z Zakopanego. Nie uwierzę natomiast w spalanie w ruchu miejskim poniżej 7l. Chyba, że naprawdę nie ma ruchu i da się jechać płynnie przynajmniej odcinami z prędkością 50km/h. Co do autostrady bez agresywnej jazdy przy prędkości do 140km/h trzeba liczyć około 6.5l/100, przy prędkościach 160-200 km/h 8.5l/100.
6,7
Opel Vectra C
Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Zwykle robię około 700km na 50l paliwa przy jeździe mieszanej, czyli powiedzmy 50% zakorkowane miasto + 50% trasa. Jeśli jeżdżę średnio spokojnie, tylko po mieście i do tego w korkach (bez patrzenia na chwilowe spalanie na komputerze) wtedy spala 9l. W trasie natomiast udało mi się zejść do 4,5l (odcinek ok 200km trasa Kraków-Kielce-Kraków), ale jadąc bardzo spokojnie w nocy przy bardzo małym natężeniu ruchu. W sprzyjających warunkach na mniejszych odcinkach można zejść spokojnie poniżej 4l, ale do tego potrzebna jest trasa na której mamy dużo odcinków z górki, np. tak miałem jadąc z Zakopanego. Nie uwierzę natomiast w spalanie w ruchu miejskim poniżej 7l. Chyba, że naprawdę nie ma ruchu i da się jechać płynnie przynajmniej odcinami z prędkością 50km/h. Co do autostrady bez agresywnej jazdy przy prędkości do 140km/h trzeba liczyć około 6.5l/100, przy prędkościach 160-200 km/h 8.5l/100.

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 125
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Tryb awaryjny, przepływomierz
  • Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008
  • silnik
Po przekroczeniu 140 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Ograniczenie obrotów do 3000/min, odczuwalny spadek mocy. Po wykasowaniu błędu (P0100 Obwód przepływomierza MAF lub VAF wadliwe działanie.) samochód działa sprawnie do kolejnego przekroczenia 140 km/h. Po odłączeniu przepływomierza dodatkowo zaświeca się kontrolka "check engine" i ograniczenie obrotów do 2000/min. Chciałbym więc się spytać czy to na pewno może być wina przepływomierza, ponieważ bez przekraczania 140 km/h samochód działa bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Opel Vectra C Sedan