Szukaj

Peugeot 208 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Peugeot 208

Lata produkcji: 2012 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 2012 Peugeot 208 jest autem miejskim należącym do segmentu B. Jest jednocześnie spadkobiercą i kontynuatorem tradycji sławnych, świetnie się sprzedających modeli serii 200 m.in. 205, 206 oraz 207, którego jest bezpośrednim następcą. Pierwowzorem koncepcyjnym Peugeota 208 był, zaprezentowany na początku roku 2012, prototyp noszący nazwę GTi Concept. Produkcyjna wersja modelu jest względem poprzedniej generacji niższa, lżejsza i odrobinę mniejsza, choć zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej (PSA PF1 platform). Co ciekawe, Peugeota 208 zaprojektowała kobieta, Anna Costamagna.
czytaj więcej
Powagosław
Projektanci włożyli wiele wysiłku, by 208 nie wyglądał tak typowo, jak jego poprzednik. Po drugie, wysoko poprzeczkę swoimi odważnymi stylizacjami zawiesza ostatnio Citroen. 208 to właśnie trochę pościg za dokonaniami bliźniaczej marki. Efekt jest co najmniej zadowalający. ~Powagosław
Luzacjusz
Wybaczcie mój francuski, ale „me not like”. 208 może ściga się z Citroenem, ale ląduje gdzieś na peryferiach koreańsko-japońskiej krzykliwości. Na przykład, te lampy. Inspirowane architekturą Złotych Tarasów w Warszawie, czy co? ~Luzacjusz

Oceny Peugeot 208

Liczba ocen: 110
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Zegarmistrz
Peugeot 208 I
GTi Facelifting 1.6 THP 208KM 153kW
Opis dotyczy wersji poliftowej By Peugeot Sport. Analogiczną wersją od strony technicznej jest limitowana edycja sprzed liftingu "30th anninversary". Ogólnie jest to tunig fabryczny oddziału Peugeot Sport polegający na zmienie nastaw zawieszenia, wymianie kilku jego elementów, zastowaniu mechanizmu różnicowego Torsen, czterotłoczkowych zacisków Brembo, kół o średnicy 18', kubełkowych bardzo wygodnych i dobrze trzymających foteli oraz innego tłumika końcowego. Moc/moment na niezmienionym poziomie w stosunku do GTi, ale czasy na torze są o od sekundy do dwóch na minucie lepsze. Jeśli ma to być auto do miejskiej jazdy z możliwością pobawienia się na krętej drodze to wystarczy, a może nawet lepsze będzie zwykłe GTi. Jeśli jednak chcecie się pobawić na torze i nawiązać tam walkę np. z Fiestą ST, Clio RS a w sprzyjających warunkach na ciasnym technicznym torze nawet Meganką RS poszukajcie takiego Puga. Będzie o te 10-15kzł droższy od zwykłego GTi ale to świetnie wydane pieniądze.
Dodane 3 miesiące temu
4,8
~PawZ
Peugeot 208 II
Hatchback Facelifting 1.2 PureTech 100KM 74kW
Udany i ciekawy samochód. Pod kątem design - zdecydowanie się wybija w klasie. Mam 100 KM S&S Allure. Manual. Dealer dorzucił kilka dodatków w pakiecie, w tym kolor Selenium Grey, czarny spojler, lusterka i nie przekroczyłem 75 k zł. Testowałem kilka innych marek przed zakupem i były nudne w tym zakresie cenowym. Mam też drugie auto w domu, hybrydowego Suzuki Swace (bliźniak Corolli) dla porównania. 208-ka jest żwawa, zwinna, silnik dobrze ciągnie od 1800 obr. i łatwo włączyć się do ruchu / wyprzedzić. Na tyle dobrze, że z takim wyciszeniem, czasem nie zauważę, że jadę szybciej niż zwykle Suzuki. Po prostu się tego nie czuje. Zrobiłem ponad 11 tys km w 5 mcy i uważam. Dobre ledy, oświetlenie dodatkowe, follow me, kierownica i przyciski na konsoli jak z Lambo ;) Syn (10 lat) oszalał jak zobaczył wnętrze. Spory wyświetlacz + można mieć też fabryczną navkę zamiast obrotomierza. Na pewno gimnastyki wymaga dobre ustawienie fotela i kierownicy, aby siedzieć wygodnie i żeby górne ramię kiery nie zasłaniało odczytu prędkości czy obrotomierza. Da się. Mam 180 cm wzrostu. 4 gniazda ładowania + mam jeszcze ładowarkę indukcyjną. Łatwo się dostać (1 przycisk) do wyłączenia asystenta pasa ruchu i start-stop. Brawo Peugeot! :) Jak się przekracza dozwoloną prędkość to sygnał dźwiękowy jest jest ledwo słyszalny, a po pary tysiącach nie zwraca się na niego uwagi. Z minusów: przy gwałtownym przyspieszaniu czasem zabrzęczy karoseria albo jakaś osłona w komorze silnikowej, dość długo szuka kluczyka przed odpalaniem, jak się mocno ciśnie to zauważalnie rośnie apetyt na paliwo. Dla dorosłych jest z tyłu mało miejsca na nogi. Np. w Hyundai i10 było więcej.
Dodane 4 miesiące temu
3,1
~CzlekStarejDaty
Peugeot 208 I
Hatchback 3d 1.6 THP 155KM 114kW
Plusy: Auto jest dynamiczne, lekkie i zwinne, dlatego wyprzedzanie w trasie nie stanowi problemu. Mam wrażenie, że wstrzeliłem się ze swoim stylem jazdy w możliwości, jakie daje ten samochód: czyli umiarkowanie szybka jazda na autostradzie i normalnych drogach, a kiedy trzeba, dynamiczne wyprzedzanie z redukcją do trójki i butem w podłodze, po czym powrót do poprzedniego tempa. Wówczas spalanie jest małe, a frajda spora. W środku są 4 pełnoprawne miejsca z przestrzenią na głowę dla pasażerów. Ergonomia miejsca kierowcy jest wzorcowa, może oprócz trochę za szeroko rozstawionych poduszek bocznych foteli. Minusy: Przede wszystkim rdza na podwoziu, dosłownie wszędzie, rdza na belce skrętnej, rdza na klapie bagażnika i przy zawiasach. Psuje się osprzęt silnika: łańcuch rozrządu się wyciąga (jest naprawdę delikatny, w moim motocyklu jest solidniejszy), psuje się pompa paliwa wysokiego ciśnienia. Pierścienie tłokowe do wymiany po 260 tys. km. Silnik od początku (ku piłem z przebiegiem 58 tys. km) lekko zużywał płyn chłodniczy. Samochód jest strasznie głośny w środku, granica umiarkowanego komfortu to jakieś 115...120 km/h. Fabryczne audio jest dobre, ale co z tego, skoro hałas we wnętrzu uniemożliwia komfortowe słuchanie muzyki. Rzeczy eksploatacyjne wydają mi się mniej trwałe niż u konkurencji: wymieniałem piasty i (kilkakrotnie) łożyska kół, pompę wody, z tylnej belki dobiegał irytujący hałas, a przyczyną okazały się amortyzatory, które miały luz w miejscu mocowania. Generalnie, musiałem się doktoryzować z wiedzy o usterkach tego samochodu, bo niestety kilkakrotnie ASO nie dawało rady. Usterki były upierdliwe, ale wszędobylska rdza i zajechane pierścienie zaworowe to taka wisienka na torcie.
Dodane 4 miesiące temu

Raporty spalania Peugeot 208

Liczba raportów: 171
Średnie spalanie dla Peugeot 208
5,1 – 8,3
l/100 km
4,4 – 6,7
l/100 km
7,0 – 7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 BlueHDi 75KM 55kW
Trasa 200 km, jazda przepisów z prędkościami między 60 a 110 kmh spalanie 3.9 litra. Trasa nad morze i spowrotem wykonana kilkukrotnie w trzy osoby z bagażami i prędkościami w większości 150kmh tempomat 5.5 litra na 100 kmh. Jazda miejska średnie 5.7, na ciepłym silniku po mieście dłuższe odcinki idzie zejść o dobre pół litra w dół. Maksymalne spalanie udało mi się zrobić 7.5l jadąc 180kmh na limiterze prędkości maksymalnej dla tego auta przez dobre 70 kilometrów. Dodam, że jazda zawsze z włączona klimatyzacją. Koszty utrzymania śmiesznie niskie, auto naprawdę przyzwoite do jazdy w ostatnich 3 latach gdzie również zostało kupione jako 3 letnie. Polecam
Dodane 2 lata temu
4,5
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW
Typowy maluch do miasta. Jedyna zaletą auta - spalanie. Przy oszczędnej jeździe jak emeryt auto pokazało z raportu 3 litry minimum (aplikacja mypeugeot). Silnik mały słaby - ekonomiczne spalanie uzależnione od terenu i wyrzeczeń. Trzeba naprawdę pilnować się z naciskaniem gazu. Parę górek i auto już pokazuje że mocy jest mało. Skrzynia 5 biegów - o jeden za mało. Auto wyje na wysokich obrotach. Wyciszenie ? Chyba nie ma czegoś takiego w tym aucie. Auto ma przejechane 20tys km i kolejne pytanie ile będzie żył ten 3-cylindrowiec. Dodatkową "zaletą" silnika jest jego kultura pracy. Klepie klekocze wyje szarpie - śmieszne zestawienie niby nowe auto a chodzi jak maluch. Wyposażenie na plus czujniki parkowania duży wyświetlacz tablet klimatronik kierowca multifunkcyjna bluetooth.
Dodane 6 lat temu
4,1
Peugeot 208 I
Hatchback 5d 1.4 HDI 68KM 50kW
W jeździe mieszanej można zejść poniżej 4 litrów, ale szkoda życia na te 0.5 l/100km. Na tej samej trasie, w zależności od sezonu, klimy, opon, etc., ok 0.7 różnicy. Głośny jak mały traktor. Nieco doskwiera brak 6 biegu, powyżej 100km/h auto się męczy. Ogólnie spalanie super, auto też w porządku.
Dodane 2 lata temu

Usterki Peugeot 208

Liczba wpisów: 14
Aawaria modulu ładowania
  • Peugeot 208 II e-208 Elektryczny 136KM 100kW 2019-2024
  • instalacja elektryczna
  • 1 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Po naprawie pierwszej usterki systemu automatycznego hamowania i odebraniu auta z serwisu po 4 dniach , kolejnego dnia okazało sie , że auta nie da się naładować. Przyczyną jest podobno uszkodzenie modułu ładowania w samochodzie. Niestety producent nie potrafi od 3 tygodni okreslić terminu naprawy! Auto ma przejechane 300km , jak do tej pory przez pierwszy miesiąc od odbioru fabrycznie nowego auta bylo ono sprawne tylko 1 dzień, przez kolejne 2 dni użytkowania z pierwszą usterką systemu hamowania a teraz stoi w serwisie od 3 tygodni bez żadnej przyszłości! Przestrzegam wszystkich chętnych przed zakupem Peugeota e208! Piękne auto, ale może okazać się niestety, że będzie tylko do podziwiania na zdjęciach. Producent nie jest kompletnie przygotowany produkcji seryjnej i obsługi serwisowej, nie szanuje klienta. Jeśli nie chcesz pozbyć się ponad 140 tys. zł i nie otrzymać kompletni nic w zamian - omijaj salony Peugeota.
Dodane 5 lat temu
2 komentarze
Kontrolka Airbag
  • Peugeot 208 I Hatchback 5d 1.4 HDI 68KM 50kW 2012-2015
  • instalacja elektryczna
  • 416 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po odpaleniu samochodu pali się kontrolka usterki poduszki lub napinacza pasa kierowcy. Czasami kontrolka włącza się po chwili jazdy. Znalazłem usterkę. Samochód ma już 415 tysięcy i wyrobiła się listwa zasilająca pod kołem kierownicy. Taki okrągły element. Ponoć nastepny w kolejce ma zaniknąć klakson - wtedy wymienię
Dodane 8 miesięcy temu
Przednia lewa szyba
  • Peugeot 208 II Hatchback 1.2 PureTech 102KM 75kW 2019-2024
  • wnętrze
  • 1000 tys. km
Szyba elektryczna od strony kierowcy domyka się z wielkim trudem bo kilku próbach. Brak ciał obcych po drodze, zawiniętych uszczelek itd. sprawdzony bezpiecznik. Próbuje dostać się do silniczka, ale nie mogę zdjąć boczka. Pod odkręceniu wszystkich śrub i zdjęciu panelu od szyb i lusterek dalej nie wiem jak to wyszarpać. Silnik pod koniec zamykania ma mega ciężko i jest obciążony po tym co słyszę.
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Peugeot 208

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów